Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äiti ja odotukset lapsen menestyksestä

Vierailija
05.06.2010 |

Poikani pääsi nyt ekalta ja jouluna todistus oli suorastaan erinomainen, muutama hyvä ja yksi tyydyttävä, loput erittäin hyviä. Nyt aika moni kohta oli laskenut erittäin hyvästä hyvään, vaikka mm. matikka oli edelleen erittäin hyvä. Ja mä oon NIIN pettynyt!!! Siis ihan tosissani tippa linssissä luin todistusta, jota moni pitäisi todella hyvänä.

Mä olen aivan pimeä kun toivon, että lapseni saisivat ainoastaan erittäin hyvää kaikista osa-alueista... Poika on oikeasti älykäs, mutta hänelle kaverit ovat niin tavattoman tärkeitä. Tiedän, että kommentoi tunnilla väärissä kohdissa ja yrittää naurattaa kavereitaan ja aikuisiakin, on välillä varmaan levoton ja keskittyminen on niin ja näin. Koulu menee vasemmalla kädellä, tekee läksyt nopeasti ja helposri jne, mutta ei koe minkäänlaista halua menestyä.

Mitä mä teen? Miten vaikeaa voi olla hyväksyä lapsensa sellaisena kuin on???

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko talvena ei myöskään ole tullut kokeen koetta nähtäville ja opettajalta mitään kummempaa viestiä muutenkaan. Aamulla löysin nipun rytättyjä kokeita (allekirjoittamattomia, ei vissiin enää nykyisin vanhempien tarviotse nähdä lapsen kokeita?) joiden arvosanat olivat 5-6! Aiempina vuosina olen kehunut ja kannustanut ja painottanut, että riittää, kun tekee parhaansa ja niin hyvin kuin pystyy, silloin koenumerolla ei ole väliä! Ilmeisesti lapset ovat tästä bonganneet porsaanreiän ja jättäneet kokonaan lukematta! Arvosanat olivat laskeneet edellisiin vuosiin verrattuna ja lisäksi todistuksen välissä oli lappu, jossa mainittiin lukuisiista myöhästymisistä, unohduksista ja läksyjen tekemättä jättämisestä. Lapset ovat kolmannella ja viidennellä luokalla ja petyin kovasti näihin tuloksiin. Tiedän heidän pystyvän parempaankin ja lisäksi ihmettelen koulua, miten he luulevat vanhempien saavan selville lapsensa koulun käyntiä koskevia tietoja, jos minkäänlaista valvontaa ei ole, eikä opettajalta tule viestejä? Toki varmasti kaikki oppilaat näyttävät hyvät arvosanat ilman allekirjoituspakkoakin, mutta entäs ne muut...

Kyllä vikaa on lasten opiskeluinnon ohella sekä vanhemmissa että opettajassa, jos lukuisia myöhästelyjä, unohduksia ja läksyjen tekemättä jättämisiä ei ola selvitetty lukukauden aikana!

Vierailija
22/22 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvää päivää sentään. Olet todella aivan pimeä.

Meinaatko, että myöhemmin poikasi pitää saada vain kiitettäviä kaikista aineista että sä kykenisit olemaan tyytyväinen?

Sun ei tarvi tehdä yhtään mitään että poikasi pärjäisi paremmin. SEn sijaan sun tarvii alkaa tehdä töitä itsesi kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla