Pitäisikö pph:n saada huomautus vai
painetaanko villaisella? 4 alle kouluikäistä hoidossa, nuorin 1,5 vee. Pph oli päättänyt leipoa lasten kanssa pullaa, kiva. Sokeri oli vaan puuttunut ja oli käynyt sitä 100 metrin päästä naapurista lainaamassa, about 10 minsan keikka. Lapset olivat keskenään sen aikaa "leikkimässä ja hyvin selvisivät", sanoi pph...
Kommentit (24)
1,5-vee touhuamaan 10 minsaksi vähän isompien kanssa. "sohville kiipeämistä, tikkuleikkejä yms" Vaan autas jos kotiäiskä lähteen kipaiseen lehden laatikosta, 2 minuuttia, johan on joukko heittelemässä kiviä...
on hirveä juoruämmä, kertoo jatkuvasti toisten(varmaan meidänkin) lasten asioista, minulle. On repinyt yhtä lasta korvasta, niin että jäi mustelma ja toista hiuksista. Päästää myös lapset keskenään puistoon, kun käy kotona katsomassa ruokaa, tai imuroimassa. Tee ilmoitus, minäkin teen!
1,5-vee touhuamaan 10 minsaksi vähän isompien kanssa. "sohville kiipeämistä, tikkuleikkejä yms" Vaan autas jos kotiäiskä lähteen kipaiseen lehden laatikosta, 2 minuuttia, johan on joukko heittelemässä kiviä...
pph on vastuussa hoitolapsistaan, koko työaikansa.
Puhu muiden hoitolapsen vanhempien kanssa, tietävätköhän tuosta? Pph ei saa käydä käsiksi lapseen, eikä juoruta muista lapsista.
En yleensä ole tällä mikään "tee ilmoitus" huutaja mutta tässä on nyt oikea syy ilmoittaa asiasta.
Jospa se on luottanut lapsiin, ettei niille mitään satu. Pitäähän sitä päästä vessasa käymään.
Kyseessä oli 10minuutin(ainakin?) poistuminen työpaikalta, jos pph istuu paskalla, niin kuulee varmasti, jos joku esim.tippuu sohvalta tms. niin pääsee pian lohduttamaan. Pph on ottanut työkseen muiden lasten hoitamisen, joten vaihtakoon alaa, jos ei siihen pysty!!
Jospa se on luottanut lapsiin, ettei niille mitään satu. Pitäähän sitä päästä vessasa käymään.
se on muuten "vessassa".
on hirveä juoruämmä, kertoo jatkuvasti toisten(varmaan meidänkin) lasten asioista, minulle. On repinyt yhtä lasta korvasta, niin että jäi mustelma ja toista hiuksista. Päästää myös lapset keskenään puistoon, kun käy kotona katsomassa ruokaa, tai imuroimassa. Tee ilmoitus, minäkin teen!
Usein pph.ksi eksyy ihmisiä, jotka ovat täysin väärällä alalla. Meidän pojan pph puhui lapsista tyyliin "kakara" ja oli ihmisenä niin kylmä, että lapseni ei mennyt hänen lähelleen koskaan, onneksi ei tarvitse enää sitä noitaa katsella.
Entäs hoitaako teillä muilla hoitolapsia pph:n puoliso. Tyyliin työntää yhtä lasta rattaissa asioilla mukana. Loput lapset pph:n kanssa pihalla... Pph:n äiti käy laittamassa ruokaa tai vahtii lapsia pihalla. Ja meidän pph:lla on 4 hoidokkia ikähaitarilla 1 - 4 v. Hoitaja saattaa itse hoitaa sosiaalisia kontaktejaan sillä aikaa pihan toisella puolella puhuen puolitutun kanssa. Ja kun hakee lapsia, on parempi aina soittamalla varmistaa, että missä päin nyt koko iloinen perhe ja hoitolapset viilettää..
Itse en oikein tiedä onko hyvä vai huono. Lapset tuntevat aivan mielettömästi ihmisiä, kun kulkevat kaiket päivät kylillä pph:n ja pph:n sukulaisten kanssa. Mutta miten ne nuo vastuukysymykset oikein sitten menee, jos jotakin sattuu. En tiedä.... :P
Pph.lla oli yksi lastenlapsensa hoidossa, ja se oli jotenkin yliagressiivinen, silti tää päästi lapset keskenään pihalle, ison aidan taakse leikkimään. Kun pph.n omatkin lapset olivat aina ilman valvontaa ulkona. Sama ämmä juoruaa kans kaikki lasten sairaudet ja riidat vanhempien kanssa.
hoitajan vastuulla hoitoajan!
jos hoitajalla on menoja voi paikalle kutsua varahoitajan, joka on myös laillinen.
kuulostaa kyllä erikoiselta.
kehtaisitko sanoa hoitajalle, että et haluaisi, että sinun lapset jätetään yksin. minä en edes kotona jättäisi yksin noin pieniä lapsia! aina voi jotain sattua.
totta kai vastuullinen vanhempi tekee ilmoituksen. PPH ei saa jattaa lapsia yksin, toki nyt saa vessassa kayda. olen itse kotiaiti enka kylla jattais lapsiani yksin, toki voin roskat vieda ja postin hakea.
itse sanon lapsiani muuten kakaroiksi ihan hellittelymielessa :)
mulla on myos paljon huonoja kokemuksia perhepaivahoitajista, lahella asuu eras pph,joka haukkuu nykyiset ja entiset hoitolapset ja hoitolasten vanhemmat. Ja puistoissa eivat kiirehdi lohduttamaan lasta jos vaikka putoavat kiikusta. Vaikka tuskin paivakodissakaan lapsi saa heti lohdutusta. Mutta tiedan myos muutaman hyvan hoitajan, yksi hoitaja aidosti lasna lapsille ja lauleskevat puistomatkoillaan jne :)
en KOSKAAN ole kannattanut lasten perhepäivähoitoa! Mieluummiin päiväkotiin tai ryhmikseen, missä on useampi aikuinen jakamassa vastuuta lapsista ja katsomassa myös vähän toinen toistensa perään. Ihmisiähän ne ovat hoitajatkin! Jos itsellänikin meinaa hermo välillä mennä kolmen lapsen kanssa yksin, niin miten ei sitten hoitajalla?! Parempi on, että hoitajia on useampi: niin kotona kuin hoidossakin!
kuka valvoo, mitä rangaistuskeinoja pph käyttää, kun lapset ovat niin pieniä etteivät osaa kertoa? T.Yhden tukistetun lapsen äiti
En ole perhepäivähoitaja, mutta tiedän miten arvokasta työtä tekevät pienellä palkalla. Etkä taida kunnioittaa hoitajaa, jolle luotat lapsesi päiväksi.
En ole perhepäivähoitaja, mutta tiedän miten arvokasta työtä tekevät pienellä palkalla. Etkä taida kunnioittaa hoitajaa, jolle luotat lapsesi päiväksi.
jos ei osaa tehdä työtänsä kunnolla, niin tehkööt jotain muuta, pph on kuitenkin vastuussa toisten lapsista. Kunnioituskin pitää ansaita, eikä se pienipalkkaisuus anna aihetta jättää lapsia heitteille.
en minäkään esim. paskalle kaikkia kakaroita raahaa.