Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tunnistatteko te kaikki vauvanne itkusta mitä hän haluaa?

Vierailija
05.06.2010 |

Ei ole kovin montaa kirjoitusta tullut vastaan, ei vissiin ainuttakaan, missä äiti voisi sanoa että on vielä aika hukassa vauvansa itkujen kanssa. Niin kuin minä olen kun vauvan on kohta puolivuotias. Sentään väsymyksen merkit tunnistan vauvassani ja nälkää ei ehdi itkeä kun on säännölliset ruoka-ajat eli viisi ateriaa päivässä. Sormi suussa olen sitten kun vauva pärähtää itkemään kun on äskettäin syöty ja vaippa kuiva. Kivultakaan kun ei kuulosta ja itku on ihan lohdutonta niin ei tiedä mitä tekisi.

No nyt kun näitä tässä listaan, niin en ehkä ihan niin hukassa olekaan. Mutta toisaalta tulee aika avuton olo kun mammat täälläkin kirjoittelee että vauvan itkuun vastataan heti ja heidän vauvansa itkee muutaman minuutin päivässä ja että he tietävät välittömästi mitä pienokainen haluaa. Väittipä joku täyttävänsä vauvansa tarpeet ihan pieniä eleitä lukemalla ennen kuin vauva ehtii päästä mitään ääntä. Onko sekään hyväksi että kaikki tarpeet tyydytetään ennen kuin lapsi on ehtinyt itsekään tajuta että kohta haluaa jotain?

On minunkin pikkuiseni varsin aurinkoinen tapaus mutta välillä en todellakaan osaa sanoa mikä meni pieleen.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä kyllä vielä neljännestäkään ottanut aina selvää että mikä vaivaa. Semmonen "tylsää"-itku on helppo erottaa kipuitkusta mutta muuten --- ei mitään hajua. Kokeilemalla sitten vaan eli ensin tissiä, jos ei se auta niin vaippaa, leikkiä, kanniskelua, hassuttelua, unia...

Vierailija
2/6 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli yksi koliikkivauva ja toinen itkuinen ns. vaativa vauva, jotka molemmat siis itkeskeli pitkin päivää suurimman osan ajasta (onneksi nukkuivat yöt). Olin ilmeisesti huono äiti, kun en oppinut singnaaleja - tai siltä ainakin tuntui - ja tiennyt mistä itkusta milloinkin oli kyse. Lohduksi annoin tissiä, jossa sit mieluusti roikkuivat aina kun voivat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kolme lasta ja varsinkin kaksi ekaa itki aina. Siis aina. Jatkuvaa koliikki-itkua. En tiennyt mikä on hätänä eikä mikään auttanut siihen.

Kolmannen kohdalla oli helpompaa, se ei itkenyt taukoamatta hereillä ollessaan vaan vain silloin kun oli jotain asiaa.

Vierailija
4/6 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä ei vaan missään puhuta, vauvalehdissäkin haastatellaan lähinnä vanhempia jotka parikuisen nyyttinsä viestejä jo osaavat tulkita. "Kyllä me ensin oltiin vähän ihmeissään tuon Jani-Petterin kanssa mutta jo nyt tiedän kaikki tuon itkut. Sillä on nälkä kun se kuulostaa tältä ja sillä on tylsää kun se kuulostaa tuolta ja vaippa pitää vaihtaa kun kitisee tuolla lailla."

Joka paikassa toitotaan että kyllä ne oppii tuntemaan ja siinä neuvolan valmennuksessakin käynyt vauvaperhe ylisti oikein sitä kuinka hienosti ne vauvan viestit olikaan aunneet.

Muutenkin tuo edellä mainittu perhe vietti niin ihanan imelän täydellistä vauva-arkea että oikeasti luulin sitten oman vatsavaivaiseni kanssa että olemme tosi pahasti pilalla kun imetys takkuaa, pikkuinen huutaa ja vanhemmat on pahalla päällä. Valitaanko näihin neuvolan valmennuksiin perheet sen perusteella miten hyvin on mennyt? Olisin kaivannut ehkä toistakin ääripäätä kuultavaksi.

Vierailija
5/6 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen kyllä tunnistan itkeekö jotain hätäänsä vai tylsyyttä kiukkuaa...

Vierailija
6/6 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei enää jaksa tyytyväisenä seurailla tapahtumia tai leikkiä niin vilkaisu kelloon ja aika hyvin keksin mitä vois seuraavaksi tehdä.