Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työnhakuihmettelyä! Kommentteja kaipaan..

Vierailija
04.06.2010 |

Eli tilanne tämä:

Olen tehnyt pätkätöitä sairaalassa jo n. 4 vuotta. En ole hoitaja. Tänä aikana olen hakenut jokaista toimenkuvaani sivuavaa paikkaa, joka on ollut auki enkä ole koskaan haastatteluun asti päässyt. Näitä paikkoja on ollut kaikkiaan varmaan jotain 15 kpl.

Nyt ei töitä ole ollut muutamaan kuukauteen ja olen ollut siis työkkärin leivissä. Pari viikkoa sitten tuli taas oman alani paikka auki sairaalassa ja työkkäristä laittoivat mulle siitä työhönosoituksen (toki olisin muutenkin hakenut, taas).

Ja mitäs nyt tapahtuikaan: soittivat haastatteluun ensi viikolla.

Mietin vaan, että onko työhönosoituksella tässä asiassa joku merkitys. Tietääkö kukaan?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäpä jos työkkärin lähettämässä lapussa todetaan että, "ota pikaisesti yhteys, työtä tarjolla". Mitenköhän tämä pitäisi tulkita. Onko se osoitus vai ilmotus?

Vierailija
2/10 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuo ilmoitukset, että jossain on paikka auki, joka työkkärin mukaan minun koulutukselleni sopisi, ei ole tarkoittanut työpaikkaa. Tukityöpaikkoihin on ollut ihan erilainen haku.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin minullakin on lukenut tähän asti. Ensimmäinen lappu jossa noin lukee, enkä tiedä minä tuota pitäs pitää. Kyseiseen paikkaan en enää tosissaan haluis mennä kun sieltä pois olen päässy. Aivan hullun hommaa, aina vaan pitäs ehtii enemmän samassa ajassa ja kokoajan TODELLA vajaalla porukalla pitäs homman pyöriä.

Vierailija
4/10 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

työkkäri on käytännössä jo sopinut siitä, että sut palkataan.

jos taas kyseessä olikin oikeasti vain ilmoitus avoinna olevasta työpaikasta, asialla ei ole mitään käytännön merkitystä mihinkään.

Vierailija
5/10 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin käymässä työkkärissä kun haku oli auki tuohon paikkaan. Virkailija kysyi, että tiedänkö auki olevasta paikasta ja vastasin siihen, että tiedän ja olen siihen hakemassa.

Hän naputteli konettaan ja mutisi jotain, että: - mä nyt kuitenkin laitan tästä osoituksen. Itselleni en mitään osoitusta tai muuta paperia saanut.

ap

Vierailija
6/10 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

työkkäri on käytännössä jo sopinut siitä, että sut palkataan.

jos taas kyseessä olikin oikeasti vain ilmoitus avoinna olevasta työpaikasta, asialla ei ole mitään käytännön merkitystä mihinkään.

on niitä, että työkkäri osoittaa avoimen työpaikan, jota sun tulee hakea. Ja jotta vois osoittaa, että olet sitä hakenut, työnantaja kutsuu sut haastatteluun.

Vierailija
7/10 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen työkseni työhönosoituksia, eikä niihin mitenkään liity se, että työnantaja ottaa henkilön, joka saa osoituksen. Niitä muuten tehdään 3-5 yhtä työpaikkaa kohti, tuskin kaikkia palkkaavat?

Osoitus tarkoittaa, että työkkäri on katsonut työpaikan vaatimusten ja sinun osaamisesi vastaavan toisiaan.

Vierailija
8/10 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se voidaan osoittaa ihan antamalla hakemukset työkkärin tarkastettavaksi, jos niin halutaan. Yleensä riittää, että työnantaja muistaa tietyn henkilön hakeneen.

Vierailija
9/10 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osoitus tarkoittaa, että työkkäri on katsonut työpaikan vaatimusten ja sinun osaamisesi vastaavan toisiaan.

tämä ei ole työhönosoitus. Tämä on vain ilmoitus siitä, että nyt olisi avoinna työpaikka, jonka vaatimuksia sinun pätevyytesi näyttävät vastaavan. Työhönosoitus on eri asia.

ihan tosi, mä oen oikeastityökkärisä töissä, mä tiedän.

Vierailija
10/10 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on varmaan noin kuin nelonen kertoi. Hämmästyttää tosissaan, että vuosia hakee silloin kun on talossa sisällä eikä mitään tapahdu. Ja nyt sitten yht'äkkiä haastatteluun.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi viisi