Joku tilannut tavaraa miehen nimissä Hobby Hallista ja nyt meille tuli maksumuistutus.
Joku lasku/osamaksusuunnitelma tuli jo viikkoja sitten HH:sta, mutta heitin sen menemään, koska ei olla tilattu mitään kyseisestä firmasta. Nyt tullut maksumuistutus on jostain auton renkaista/tarvikkeista, mitä ei olla tilattu, koska olen ostanut itse renkaat molempiin autoihin jo ajat sitten suoraan rengasliikkeestä.
Postista tuli myös joskus kortti, jossa pyydettiin ottamaan postiin yhteyttä. Mies ei kuitenkaan ottanut, koska ei meillä hoida postiasioita, eikä odottanut mitään kirjettä/pakettia.
Jos siis joku on tilannut mieheni nimessä autotarvikkeita, niin eikö postin pitäisi kysyä henkkareita lähetystä luovuttaessaan? Laskun summa on kuitenkin melkein 500e. Vai tarkistaako henkkarit, jos kyseessä on postin valtakirjalla velvoitettu henkilö hakemaan lähetys? Kai siitä jokin merkintä jää postille lähetyskirjoihin?
Luulisin, että lähetys kuitenkin on noudettu, kun siitä lasku tulee. Jos posti olisi palauttanut lähetyksen, koska sitä ei ole noudettu, niin tuskin laskua tulisi?
Vai miten tässä pitäisi todistaa, että noita tilattuja tarvikkeita ei ole meille koskaan tullut, koska itse emme ole niitä tilanneet, emmekä noutaneet?
Kommentit (22)
Joku on joskus tilannut minulle jonkun viikkolehden jonka laskun jouduin muistaakseni maksamaan vaikken ko lehteä olisi ikinä tilannuit itse.
Ellei, olit tyhmä...
parin tonnin lasku paikallisesta rautakaupasta. Joku oli ostanut meidän laskuun (piikki auki jatkuvasti) kaikenlaista parketista tapettiin.
Pyysin nähtäväksi ostajan kuittauksen - siitä ei saanut mitään selvää. Totesin omistajalle, että kun selvitätte allekirjoittajan henkilöllisyyden, saatte rahanne. Sekä minulla että miehellä selkeästi nimi luettavissa.