Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joku tilannut tavaraa miehen nimissä Hobby Hallista ja nyt meille tuli maksumuistutus.

Vierailija
04.06.2010 |

Joku lasku/osamaksusuunnitelma tuli jo viikkoja sitten HH:sta, mutta heitin sen menemään, koska ei olla tilattu mitään kyseisestä firmasta. Nyt tullut maksumuistutus on jostain auton renkaista/tarvikkeista, mitä ei olla tilattu, koska olen ostanut itse renkaat molempiin autoihin jo ajat sitten suoraan rengasliikkeestä.

Postista tuli myös joskus kortti, jossa pyydettiin ottamaan postiin yhteyttä. Mies ei kuitenkaan ottanut, koska ei meillä hoida postiasioita, eikä odottanut mitään kirjettä/pakettia.

Jos siis joku on tilannut mieheni nimessä autotarvikkeita, niin eikö postin pitäisi kysyä henkkareita lähetystä luovuttaessaan? Laskun summa on kuitenkin melkein 500e. Vai tarkistaako henkkarit, jos kyseessä on postin valtakirjalla velvoitettu henkilö hakemaan lähetys? Kai siitä jokin merkintä jää postille lähetyskirjoihin?

Luulisin, että lähetys kuitenkin on noudettu, kun siitä lasku tulee. Jos posti olisi palauttanut lähetyksen, koska sitä ei ole noudettu, niin tuskin laskua tulisi?

Vai miten tässä pitäisi todistaa, että noita tilattuja tarvikkeita ei ole meille koskaan tullut, koska itse emme ole niitä tilanneet, emmekä noutaneet?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo silloin viikkoja sitten?

Vierailija
2/22 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

laskut hoidetaan jollain tapaa, aiheettomakin. sinänsä teillä on juridisesti vastuu kun ette ilmoittaneet asiasta silloin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita heti Hobbariin ja kysy?

Vierailija
4/22 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

heillä pitäisi olla tiedot paketin liikkeistä ja siitä onko se noudettu.

Jos sen on joku noutanut kannattaa tehdä rikosilmoitus asiasta.

Vierailija
5/22 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattanut selvitellä asi heti??

Vierailija
6/22 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai ne oikeasti huvikseen noita ihmisille lähettele.

Etkö itse huomaa, miten VASTUUTON asenne teillä molemmilla on: sekä sulla että miehelläsi. On HH ottanut yhteyttä, on posti ottanut yhteyttä, eikö hälkytyskellot jo soi silloin?

Ja nyt syytätte postia, huh huh.

Vierailija
7/22 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kyllä te aika huolettomasti olette suhtautuneet teille tulleisiin posteihin!! Aina kannattaa käydä katsomassa mitä postista on tulossa, sen voi laittaa saman tien takaisin jos ei tavaraa halua. Voi olla HH:a vaikeaa saada uskomaan tarinanne.

Vierailija
8/22 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ette ottaneet yhteyttä postiin, jos teille tuli sieltä lappu kotiin? Ja vaikka lasku olisi aiheetonkin, niin en minä ainakaan roskiin heittäisi, vaan selvittäisin, mistä on kyse...

Joskus nämä asiat pitää kuitenkin hoitaa, vaikkeivät ne omaa syytä olisikaan. Ikävä juttu sinällään.

Vierailija
9/22 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiaa jo silloin, kun tuli saapumisilmoitus. Kai sitä jotenkin voi todistaa mutta ei ole kovin vakuuttavaa jos nyt vasta tekee asialle jotain.

Ei ne postissa aina henkkareita kysy mutta pitäis niillä postissa se näkyä onko sitä noudettu.

Vierailija
10/22 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen monesti hakenut mieheni nimiin tulleita paketteja, samoin lapsilleni. Kerran kysäisin, tarviiko olla jokin valtakirja, niin mulle vastattiin, että vain kirjatuissa lähetyksissä pakettia ei luovuteta kuin vastaanottajalle tai valtakirjaa vastaan.

Vierailija
11/22 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli vähän olette huonosti hoitaneet. Teidän olisi pitänyt ottaa heti yhteyttä Hobby Halliin. Toivottavasti asia vielä järjestyy, mutta kannattaisi opetella selvittämään asiat heti, kun jotain väärää ilmenee.

Vierailija
12/22 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko oikeasti olemassa ihmisiä, jotka eivät reagoi mitään, kun yritys lähettää osamaksusuunnitelman, tai postista tulee paketinnoutokortti, ja jättää vain hoitamatta asian...

Mitenkäs se kolmas osapuoli on hakenut sen tarvikkeen, jos pakettikortti oli tullut miehesi nimellä kotiinne?

Ja kyllä Posti kysyy henkkareita, jos todella näin on käynyt, kehottaisin, että alkaisit selvittämään asiaa muualla kuin vauva-palstalla.

Tai oikeammin miehesi pitäisi selvittää, koska hänen nimilläänsähän tavara on tilattu ja maksumuistutus tullut.

Vierailija
13/22 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

heitää roskiin laskun, mikä on tullut miehen nimellä??? Olisiko kannattanut heti selvittää asia?

Vierailija
14/22 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä syystä minä en hevin laita SoTua mihinkään, revin kaikista kerhokirjiestä ja kuvastoista omat tietoni pois ennen lehtikeräykseen laittamista ja jos joku outo lasku tulee nimelläni, otan heti yhteyttä lähettäjään. En roiku missään facebookeissa ja varjelen muutenkin henkilötietojani eli en tarpeettomasti niitä jakele.

Minulle sattui kerran, että eräs ihan eriniminen ja minulle outo nainen käytti osoitettani laskujensa postiosoitteena ja sain selvitettyä asian, vaikka tosi vaikeaa oli saada sen naisen tiedot pois minun osoittestani. En ollut velvollinen tietenkään maksamaan hänen laskujaan, mutta ikävää tuollainen kuitenkin on.

Hän ei ollut koskaan asunut asunnossani sillä asunto oli uusi eikä vastannut kenellekään puhelimeen eikä ovikelloon. Oli ihan tahallaan antanut tietyille tahoille minun osoitteeni. En siis jättänyt asiaa sikseen, mutta tosi vaikeaa on saada oudon ihmisen osoitetiedot pois omasta osoitteesta, jos toinen on ne viranomaisille ominaan antanut eikä suostu niitä vaihtamaan. Ei muuten ole helppo homma ollenkaan.

Vierailija
15/22 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksamatta, kurkuta sitä niin saat totuuden selville satavarmasti.

Vierailija
16/22 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko vähän tyhmiä? Hobbarissa palutukset kestää ennenkun ne kirjautuu hobbariin, joten nyt soitat heti sinne.

Postikin pitää pakettia postissa 2-3 viikkoa enenkun lähettävät ne takaisin Hobbariin.

Vierailija
17/22 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tutkintapyynnön/petossyytteen poliisiasemalla?

Vierailija
18/22 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jo ihan aluksi olisitte ottaneet yhetyttä sinne postiin, niin mikään paketti ei olis mennyt kenellekään.

Vierailija
19/22 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole vastuussa muiden tekemistä petoksista! Jos saa aiheettoman laskun, sen voi heittää roskiin, koska laskun lähettäjän tehtävänä on varmistaa, että tavara lähetetty oikealle vastaanottajalle. Et ole vastuussa maksuista, joita et ole aiheuttanut.

Noita turhia laskuja tulee pienyritykseen viikottain, ei niitä erilaisia "firmanne nimi on nyt linkitetty sivullemme" -laskuja tarvitse maksaa.

Yhteys Hobby Halliin ja sieltä haluat tiedot, mitä tilattu, miten tilattu, mihin osoitteeseen jne. Ja jos joku saanut lähetyskoodin sähköpostiinsa ja hakenut tuotteen, niin postin mokahan se on, jos antaa paketin eri henkilölle kuin mikä nimi on pakettikortissa.

Et joudu maksamaan, postin aina tarkistettava, että oikea henkilö noutaa.

Vierailija
20/22 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus vuosia sitten. Joku oli tilannut minun nimissäni tavaraa postimyyntifirmalta, koska ko firmasta oli tullut kuvasto nimelläni entiseen osoitteeseen. Tilaaja ei ollut maksanut laskua ja sitä alettiin karhuamaan minulta.

Otin yhteyttä postiin ja sieltä selvisi että vastaanottaja oli kuitannut paketin omalla nimellään joten sain tietää tilaajan henkilöllisyyden. Soittelin muutamia kertoja tytölle joka ei maksanut laaskua kehoituksista huolimatta. Tyttö asui pienehköllä paikkakunnalla ja ongin selville vanhempien nimet, soitin heille ja asia tuli lopulta hoidettua.

Jos laskua ei olisi hoidettu olisi ainoa keino selvittää asia ollut tehdä siitä rikosilmoitus. Postimyyntifirman näkökulmasta se jonka nimellä tuote on tilattu on vastuussa kunnes toisin osoitetaan. Joten mitä vaan voi helposti tilata jonkun muun nimellä eikä asiaa ole välttämättä kovin helppo jäljittää.

Joku on joskus tilannut minulle jonkun viikkolehden jonka laskun jouduin muistaakseni maksamaan vaikken ko lehteä olisi ikinä tilannuit itse.