Perkula näitä sukulaisia joille ei kelpaa mikään.
Yritä tässä sitten järkkäillä synttäreitä ja tarjottavia kun yksi ei syö rahkaa, tuorejuustoa tai muita hapanmaitotuotteita. Toinen on kasvissyöjä eikä syö liivatetta. Kolmas ei syö kalaa ja neljäs ei syö punaista lihaa. Yksi on maitoallergikko.....jeesus tätä listaa riittää. Kahvipöydässä pitäisi riittää tarjottavia jokaiselle.
Kommentit (17)
Toiset saa sitten syödä tai olla syömättä.
Ehkä olen vain tottunut, koska mulla on paljon sukulaisia, joilla on rajoitteita. Löytyy vege, punaista lihaa syömätön, kalaton, laktoosiongelmaisia, keliakiasta kärsivä, muna-allerginen ja vielä näiden yhdistelmiä. Itse olen vielä karppi kaiken päälle.
jos ovat niin epäkohteliaita, että ei maistu niin pysykööt pois tai menkööt mäkkärin kautta.
Normaaliin kohteliaisuuteen kuuluu edes maistaa, vaikka ei niin aina tykkäiskään.
huomioin aina vain allergiat (koska niillehän ei tietenkään mitään voi) mutta nuo muut erikoisruokavaliot pystyy sivuuttamaan jos liian hankalaksi menee.
tuo vielä on, jos soppaan lisätään vielä keliaakikko, elävän ravinnon syöjä, karppi ja nirsot lapset niin siinä olisikin miettimistä.
Tee joku kalkkuna/broileripiirakka ja vegeversio (ei maitotuotteita, korvaat kaura- tai soijatuotteilla soijasta tehty tuorejuuston korvikekin löytyy)
Pullaa tarjolle, niin käy kaikille (tee ilman kananmunia).
Tavallinen täytekakku tai kesällä käy tietysti marenkikakkukin tarjottavaksi.
Kaikkien tarjottavien ei tarvitse soveltua kaikille vieraille, pidä vain huoli siitä että on joku suolainen ja joku makea tarjottava kaikille. Äläkä stressaa, osta valmiina, jos et kaikkia lajeja ehdi valmistamaan itse.
itse laitan mitä laitan, jos ei kelpaa, voi ihan hyvin tuoda omat syömisensä..
joiden takana on terveydelliset syyt. Nirsoiluja ei tartte huomioida.
Nykyään kyllä noita terveydellisiäkin syitä on sen verran paljon, että joskus on vähän hankalaa, myönnän sen. Jotain voi ostaa myös valmiina, kaikkea ei ole pakko tehdä itse.
jos tekee margariinista, käyvät maitoallergikollekin. Mitä jos tekisit suolaiseksi ruuaksi salaatin? Voisit laittaa salaatin viereen kuppiin vaikka fetaa tai paistettua hummusta, muuten salaattiin ruokaisia elementtejä, esim. oliiveja, siemeniä, marinoituja valkosipulia tms.
Kaiken ei tarvitse käydä kaikille. Mä olen itse kasvissyöjä, ja olen ihan tyytyväinen, jos pöydässä on JOTAIN mulle sopivaa. Useimmat ruokarajoitteiset ovat tottuneet siihen, että kaikki pöydän antimet eivät sovikaan heille.
Ärsyttävä tilanne sinällään, että kerralla tulee noin paljon erilaisia ruokarajoituksia.
Kaikki ruokavaliot on "nirsoilua". Miksi te kutsutte vieraita? Jos noin paljon ärsyttää kanssaihmiset, niin eikö kannata pysyä omissa oloissaan?
Normaaliin kohteliaisuuteen kuuluu edes maistaa, vaikka ei niin aina tykkäiskään.
eikä siinä ole kyse epäkohteliaisuudesta. Se on mun vakaumus. Mä kyllä kerron etukäteen, että olen kasvissyöjä, joten isäntäväellä ei pitäisi olla syytä loukkaantua.
Ainoa mitkä hyväksyn on oikeat allergiat ja keliakia ja laktoosi-intoleranssi.
Vakaumussyöjät saavat olla sitten ilman ruokaa jos ei tarjottavani kelpaa. Niinpä vaan tuttu kasvisyöjä söi kiltisti lihamakaronilaatikkoa kun sellaista tarjolla oli, mutta hän ei ollutkaan mikään tiukkistyyppi vaan hyvän ruuan ystävä.
Ainoa mitkä hyväksyn on oikeat allergiat ja keliakia ja laktoosi-intoleranssi.
Vakaumussyöjät saavat olla sitten ilman ruokaa jos ei tarjottavani kelpaa. Niinpä vaan tuttu kasvisyöjä söi kiltisti lihamakaronilaatikkoa kun sellaista tarjolla oli, mutta hän ei ollutkaan mikään tiukkistyyppi vaan hyvän ruuan ystävä.
jos lihaa pystyi syömään, se tulee kyllä oksennuksen kanssa ylös oikeasti. Idiootteja taas liikkeellä...
Olen hyvän ruuan ystävä, mutta kun nyt kerran olen kasvissyöjäksi ryhtynyt, niin miksi mun pitäis syödä lihaa? Oletan, että jos mut kutsutaan kylään ja tarjotaan ruokaa, niin siellä tosiaan on jotain ruokaa mulle. Jos ei haluta tarjota, niin ainakin ilmoitetaan etukäteen, että tuothan omat ruokasi. Mulle kyllä kelpaa mikä tahansa ruoka, ei sen tarvitse niin kummoisaa olla.
Miksi te kutsutte näitä kasvissyöjiä kylään, jos ette arvosta heitä edes niin paljoa, että tarjoaisitte heille jotain syötävää? Ei kai kenenkään ole pakko ketään kutsua? Mitä jos teidät kutsuttaisiin kylään, ja muille vieraille tarjoiltaisiin jotain, ja teille ei? Miltä se tuntuis? "Ei, teille ei ole nyt varattu mitään syötävää, kun me vaan ei tykätä teistä. Katsokaa kun nuo toiset syö."
Mä en tunge itseäni mihinkään kylään. Jos mut kutsutaan, oletan, että kutsujat arvostavat mua. Jos epäilen tuota, en mene. Olen ollut todella kauan kasvissyöjä, eikä IKINÄ ole ollut sellaista tilannetta, että mun olis oletettu syövän liharuokaa.
jokaiselle löytyy jotain syötävää. Kaikille ei löydy kaikkea, mutta jotain kuitenkin sekä suolaista että makeaa. Esim. kakkuun ei ole pakko työntää rahkaa tai liivatetta. Itse olen tehnyt yhden täyskärin ja sitten keliaakikolle ja maitoallergiselle sopivia muffinneja. Esim. kasvispiirakka sopinee kaikille listallasi tai vaikkapa karjalanpiirakat tai patonki levitteillä...Kyllä niitä tarjottavia keksii jos käyttää vähän mielikuvitusta.
joiden viihtyvyys ei kiinnosta? Jättäkää kutsumatta. Ja jos on ihan pakko kutsua, ettekä halua tarjota heille sopivaa ruokaa, niin olkaa hyvä ja pyytäkää tuomaan omat eväät. Aika perseestä, jos joutuu pitkänkin aikaa olemaan, eikä saa ruokaa.
Tää ei nyt ollut AP:lle suunnattu.
jokaiselle löytyy jotain syötävää. Kaikille ei löydy kaikkea, mutta jotain kuitenkin sekä suolaista että makeaa. Esim. kakkuun ei ole pakko työntää rahkaa tai liivatetta. Itse olen tehnyt yhden täyskärin ja sitten keliaakikolle ja maitoallergiselle sopivia muffinneja. Esim. kasvispiirakka sopinee kaikille listallasi tai vaikkapa karjalanpiirakat tai patonki levitteillä...Kyllä niitä tarjottavia keksii jos käyttää vähän mielikuvitusta.
voi tehdä perunajauhosta. Mun kaverin äiti tekee aina, vaikkei keliaakikko olekaan.
vain allergikot. Periaatesyöjät voivat sitten vaan elää periaatteensa kanssa, jos tarjoilun koostaminen tulee liian hankalaksi.