Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun menette lääkäriin tai synnyttämään siistittekö alapäänne?

Vierailija
13.02.2005 |

Joskus mietityttää: Onko tyhmempää siistiä alapää kun jos antaisin sen olla luonnollisesti. entäs kun olette menneet synnyttämään, ajaletteko karvanne. Minua niin hävettää tummat jalka/perskarvat sekä joka paikkaan levinneet häppärikarvat. Mites te olette toimineet?

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
13.02.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä kätilö palkan saa, että ajelee emättimen reunoilta tupsun pois jos se on tiellä.

Vierailija
62/69 |
13.02.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ainakin pyydettiin synnärillä tekemään alapesu ennen jokaista kohdunsuuntunnustelua - sehän on tarpeen jo pelkästään limatulpan ja muunkin vuodon takia (niihin eivät karvanpoistot auta). Ja toki sitten pesin alapään myös joka kerta pissalla käydesäni. Kun en enää pystynyt liikumaan synnytyspöydältä mihinkään, kätilö pesi alapääni jollain desinfiointinesteellä, ennen kuin tunnusteli kohdunsuuta.

Niin, ja mulla sattuu olemaan suht lyhyeksi ajeltu alapää ihan muista syistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
13.02.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Siitä kätilö palkan saa, että ajelee emättimen reunoilta tupsun pois jos se on tiellä.

Vierailija
64/69 |
13.02.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi kertaa on ollut niin, että en ole edes huomannut. Ja synnytyksiä on 6.

Vierailija
65/69 |
13.02.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen kaksi kertaa synnyttänyt kättärillä eikä kukaan ole karvoihini koskenut. Synnytyksen jälkeen oli ärsyttävää kun jälkivuotoveri tihkui karvoja pitkin vessassa alas. Ens kerralla vähän trimmaan itse.

Ei kait ne karvat niin tuuheita voi olla, ettei vauvanpää voisi sieltä ulos löytää.

Vierailija
66/69 |
13.02.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kätilönä ei ole koskaan ollut ongelma, onko synnyttäjä/raskaana oleva tms asiakas karvaton vai karvallinen. En ole myöskään koskaan kuullut omien työkavereideni naureskelevan kenenkään " pehkoille" . Yhden ainoan kerran olen kuulut asiasta puhuttavan, kun eräs lääkäri sanoi, että naiset voisivat hieman siistiä alapäitään ennen synnytystä, kun ompelussa on karvat tiellä. Sairaalassa on tietysti niitä " ihania" kertakäyttöteriä, mutta joskus kiireessä niitä ei ehditä käyttää.

Jos miehet huutelevat, kännissä tai selvänä, naisten alapäistä, niin vika taitaa olla miesten yläpäässä!

tv:kätilö

Vierailija
67/69 |
13.02.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

*

Vierailija
68/69 |
13.02.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos synnyttäjät ajelis alapään valmiiksi. Kiireessä on hankala raakata sitä alapäätä hellästi kun lapsi on tulossa ja on kiire. Kertakäyttöterät on hankalia ja niillä saattaa tulla vahinko äkkiä.

Joten synnyttäjät, ajakaa karvat tai käyttäkää karvanpoistoainetta. SE on paras palvelus meille kätilöille.

Vierailija
69/69 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin miksi ei siitä kerrota esim. neuvolassa tai synnytyssairaalan ohjeissa? Ei mulle tullu mieleenkään ajella karvoja eikä niitä tietääkseni sairaalassakaan ajeltu.