Onko olemassa jokin leikkaus tai toimenpide jota kammoat niin että mieluimmin menisit synnyttämään?
Mä vaihtaisin viisaudenhampaan leikkuun synnytykseen heti. Hirvittää ajatus leukaluun poraamisesta ja jne.
Kommentit (36)
siis se kun tungetaan sitä putkea kurkusta,yök
viisaudenhampaat poistettu kaikki kerralla, ei ollut kamalaa...
inhottavilta, kun eivät nukuta niitä tehdessä. En ole joutunut kokemaan, mutta olen kuullut kauhutarinoita molemmista.
En tosin menisi muuten vain kokemaan synnytyskipuja mieluummin, mutta synnytys on mielekäs tapahtuma.
selkäydinpunktio ei oo niin kamalaa... sama miltei kuin epiduraalin laitto...
Mutta mieluummin menisin synnyttämään kuin hammaslääkäriin...
Vierailija:
siis se kun tungetaan sitä putkea kurkusta,yök
T. monta skopiaa tehnyt hoitsu
Vierailija:
selkäydinpunktio ei oo niin kamalaa... sama miltei kuin epiduraalin laitto...
Vaan selkäydinNESTE! Sinä et kävelisi jos sun selkäYTIMEEN pisteltäisiin! Muut nimitykset ovat likvorinäyte, lannepisto, lumbaalipunktio...
mutta pakkohan se vain on mennä sinne papa-kokeeseen... yöks!
Vierailija:
Vierailija:
siis se kun tungetaan sitä putkea kurkusta,yökT. monta skopiaa tehnyt hoitsu
Vierailija:
Vierailija:
Vierailija:
tekee tähystykset. Esim. juuri tuossa gastroskopiassa suurimman osan hommasta tekee hoitaja (puuduttaa nielun, ujuttaa skoopin ruokatorveen. Sitten osat vaihtuvat niin, että lääkäri ottaa skoopin ja hoitaja napsii näytepalat. Jos otetaan näytepaloja, hommassa on pakko olla kaksi ihmistä.
ERCPssä (sappirakon ja sappiteiden tähystys) on työnjaoltaan aika samanlainen. Hoitaja murskaa yleensä kivet.
Vierailija:
Vierailija:
Vierailija:
Vierailija:
tekee tähystykset. Esim. juuri tuossa gastroskopiassa suurimman osan hommasta tekee hoitaja (puuduttaa nielun, ujuttaa skoopin ruokatorveen. Sitten osat vaihtuvat niin, että lääkäri ottaa skoopin ja hoitaja napsii näytepalat. Jos otetaan näytepaloja, hommassa on pakko olla kaksi ihmistä.
ERCPssä (sappirakon ja sappiteiden tähystys) on työnjaoltaan aika samanlainen. Hoitaja murskaa yleensä kivet.
Miuluummin siis synnyttäisin kuin mitään.... Vaan kun ei.
sektioita kaksi takana ja seuraavan haluan ehdottomasti normaalisti.
Synnyttäminen on läpihuutojuttu näihin verrattuna.
Mulla on huomisaamuna viisaudenhampaan poisto. Mä olen lohduttautunut ajatuksella, että olen kestänyt kolme synnytystä ilman mitään kivunlievityksiä, joten enköhän mä tämän kestä. Teillä taitaa olla kauhukokemuksia...nyt alko pelottaan!
Kaikki muut toimenpiteet ovat huomattavasti kamalampia!