Lapsi 1v 4kk ei kävele,apua ja vinkkejä kaivataan!
Kävelee kyllä hienosti talutettuna ja yhdestä kädestä kiinni pitäen mutta millään ei rohkene yksin kävellä.Millä saisi rohkaistua tätä arkajalkaa?Isänsä tosin on lähtenyt kävelemään vasta 1v 6kk ikäisenä...
Kommentit (4)
Taaperokärryä vasten meni ja muovimopolla hurjasteli mutta ei vain halunnut kävellä. Kunnes yksi kerta olimme kylässä, jossa puoli vuotta nuorempi käveli ja istuimme kaikki siellä olohuoneen lattialla. Jossain vaiheessa se meidänkin lapsukainen alkoi kävellä ja seuraavana päivänä jo juoksi meidän keittiön ympäri, kun iskä tuli töistä :)
oppi juuri tuon ikäisenä. Vähitellen... meillä tehtiin niin, että isä ja äiti istuivat vastatusten niin, että välissä oli max pari metriä ja siitä sitten lähetettiin taapero matkaan. Kun käsillä otti vastaan, niin lapsen ei alkuun tarvinnut ottaa itse kuin yksi tai kaksi askelta.
Kyllä se siitä lähtee :)
hän kyllä osaa kertomasi mukaan kaiken mitä kävelemiseen tarvitaan, hiukan vielä kun tasapaino ja rohkeus kasvavat niin hän lähtee tepsuttelemaan. Meillä "treenattiin" niin että laitoin 1v2kk pojan seisomaan lattialle, kehuin kovasti häntä ja katsoin ihailevasti suoraan silmiin ja sitten siinä samassa ojensin vajaan metrin päästä hänelle käsiä ja pyysin syliin niin yhtenä kertana hän sitten vain lähti kävelemään siitä minua kohti. Tärkeää on ihailla sitä mitä hän osaa ja näyttää se hänelle, siitä se rohkeuskin sitten kasvaa kun näkee että muutkin luottavat hänen taitoihinsa=)
meillä oli ihan sama.. 1v3kk nousi vasta seisomaan itse ja seisoi ilman tukea. Siitä parin päivän päästä lähti kävelemään ja viikon päästä jo juoksi :D