Uusperheet pitäisi kieltää lailla!
Kommentit (31)
mutta monesti se menee näin minun lapset, sinun lapset ja meidän lapset.
Paria tällaista perhettä seurannut ja juuri nämä uudet miehet ei sitoudu vaimonsa lapsiin ja eivät halua elättää näitä lapsia.
Eihän siitä mitään tule.
olen seurannut sivusta montakin karmeaa ydinperheviritelmää. On riitelyä, epävakaisuutta, nalkutusta,jne. Lapsethan siinä kärsivät. Eivätkö nämä ydinperheessä eläjät ajattele ollenkaan lasten parasta? Roikkuvat huonoissa avioliitoistaan ja pelkäävät päätöksiä, itsenäisyyttä. Lapsista tulee alistujia tai despootteja, luusereita jka tapauksessa.
aikana seurannut lasten kavereita. Kuinka rikki lapset ovatkaan. Tässä ikäluokassa on käynyt nyt oikea erobuumi kun uusia rakkaita on löytynyt.
Niin rikki olevia lapsia, että pahaa tekee. Tytöt viiltelevät itseään ja pojilla näkyy menevän rikosten puolelle. Opettajat on helisemässä.
Mutta vanhemmilla on oikeus onneen ja kun kyllästytään arkeen, lähdetään hakemaan sielunkumppania, joka on niin ihku ja ei muuta kuin ero ja uusperhe kehiin. Lapsista viis kunhan oma onni on kunnossa. Kun äiti on onnellinen niin lapsetkin on. Tämähän se on se mantra, mitä hoetaan.
Mun mielesta pitais kieltaa IHAN KAIKENLAISET PERHEET!
Parasta olisi jos kaikki ihmiset asuisi yksin ja valttelisi kontaktia muihin. Ja lapsia ei saa kukaan tehda!
Ei sit tulis ainakaan naita epaonnistuneita avioliittoja ja erolapsia. Olis kuulkaa kaikilla helpompaa!
tyttäreltäni kuolu mies, jäi kolmen lapsen kanssa yksin. jonkin ajan kuluttua löysi "kunnolisen "miehen. oli poikamies ei lapsia, mutta ollut pitkässä suhteessa. Eihän narstisia luoteen piirteitä omaava mies ollut kypsä, kolmelle lapselleisä mallia antava. Lapset eivät olleet hänelle mitään. Muuttivat heti pois, kun ikä salli. Nyt heillä on yhteinen viisivuotias, kyllä hän omastaan välittää, mutta ei 12v avovaimonsa lapsesta. Jotenkin tuntuu miten heti pitää pakkkautua yhteen ja tämäkään juttu, ei ole ainut mitä olen kuunnellut ja katsellut.
exäni perusti perheen naisen kanssa, jolla kaksi lasta edellisestä liitosta. Ensinnäkin, mun lapsen isä ei pidä yhteyttä tähän meidän lapseen. Tekivät yhteisen, joka asuu heidän kanssa. Naisen lapset asuvat viikon äitinsä uusperheen luona ja viikon isänsä uusperheen luona. Isän luona on vaimo ja vaimon lapset, ei yhteisiä.
Isän uusi vaimo vihaa miehen lapsia ja omat lapset kiusaa miehen lapsia. Poika, 9v., oireilee pissaamalla julkisiin paikkoihin ja kotiin minne sattuu. Tyttö kärsii anoreksiasta 12-vuotiaana. Äitinsä kotona tapellaan rajusti niin, että seinissä on reikiä. Äiti ei koskaan ota syliin tai helli, vaan huutaa suurimman osan ajasta. Nyt uuden vauvan syntymän myötä "vanhat" lapset on työnnetty kokonaan isänsä kotiin.
Ja juu juu, onnellisia ovat.
Miehen vanhemmat erosivat kun mies oli 5. Isä meni uusiin naimisiin ja on ollut uuden puolisonsa kanssa siitä lähtien, yksi lapsikin liittoon syntyi. Välit kaikilla hyvät, ja mies puhuu siskostaan siskona eikä siskopuolena "koska sehän on mun sisko eikä mikään puolikas". Ja se miehen sisko on jo yli 20 v.
Eli voi uusperheet onnistuakin.
exäni perusti perheen naisen kanssa, jolla kaksi lasta edellisestä liitosta. Ensinnäkin, mun lapsen isä ei pidä yhteyttä tähän meidän lapseen. Tekivät yhteisen, joka asuu heidän kanssa. Naisen lapset asuvat viikon äitinsä uusperheen luona ja viikon isänsä uusperheen luona. Isän luona on vaimo ja vaimon lapset, ei yhteisiä.
Isän uusi vaimo vihaa miehen lapsia ja omat lapset kiusaa miehen lapsia. Poika, 9v., oireilee pissaamalla julkisiin paikkoihin ja kotiin minne sattuu. Tyttö kärsii anoreksiasta 12-vuotiaana. Äitinsä kotona tapellaan rajusti niin, että seinissä on reikiä. Äiti ei koskaan ota syliin tai helli, vaan huutaa suurimman osan ajasta. Nyt uuden vauvan syntymän myötä "vanhat" lapset on työnnetty kokonaan isänsä kotiin.
Ja juu juu, onnellisia ovat.
kayda kurssit ja neuvonnat ennenkuin alkaa perustamaan sita ensimmaista perhetta. Kun se ensimmainen liitto olisi kestava ei tarvitsisi huolehtia uusperhiden elamasta.
kayda kurssit ja neuvonnat ennenkuin alkaa perustamaan sita ensimmaista perhetta. Kun se ensimmainen liitto olisi kestava ei tarvitsisi huolehtia uusperhiden elamasta.
Näitähän on ollut pilvin pimein jo historian aamuhämäristä saakka. Miksi ne pitäisi jotenkin lopettaa? Samallahan sitä voisi miettiä, että jos ero tulee, niin ei ainakaan itse rupea siksi karseaksi ex-akaksi, joka vaan hankaloittaa toisten elämää...
sellaista, missä arki on jokapäiväistä tasapainoilua ja v-uilua. Sinällään en olisi ehkä kieltämässä uusperheitä, mutta sekä yhteenmenosta, lastenteosta että eroamisesta pitäisi tehdä hankalampi prosessi, niin että ihmiset todella tekisivät töitä suhteidensa eteen eivätkä vaan hengailisi tuulen mukaan.
Mies oli eronnut 4v aikaisemmin ja lapsi asui isällään. Nyt ollaan oltu 12v yhdessä ja meillä on yhteisiäkin lapsia. Miehen exän kanssa on hyvät välit, viime kesänä juhlittiin lapsen rippijuhlia isolla porukalla ja tehtiin miehen exän kanssa tarjoilut puoliksi. Hoidetaan äidin kanssa lapsen asioita kahdestaankin ilman miestä siinä välissä. Mikä meidän perheessä on kamalaa?
sellaista, missä arki on jokapäiväistä tasapainoilua ja v-uilua. Sinällään en olisi ehkä kieltämässä uusperheitä, mutta sekä yhteenmenosta, lastenteosta että eroamisesta pitäisi tehdä hankalampi prosessi, niin että ihmiset todella tekisivät töitä suhteidensa eteen eivätkä vaan hengailisi tuulen mukaan.
Mies oli eronnut 4v aikaisemmin ja lapsi asui isällään. Nyt ollaan oltu 12v yhdessä ja meillä on yhteisiäkin lapsia. Miehen exän kanssa on hyvät välit, viime kesänä juhlittiin lapsen rippijuhlia isolla porukalla ja tehtiin miehen exän kanssa tarjoilut puoliksi. Hoidetaan äidin kanssa lapsen asioita kahdestaankin ilman miestä siinä välissä. Mikä meidän perheessä on kamalaa?
Kyllä kuule niissäkin on väkivaltaa, alkoholiongelmia, huumeongelmia ja vaikka mitä.
Lapsen parempi asua riitaisassa ydinperheessä tai yksin toisen vanhempansa kanssa kuin rakastavassa/ hyvässä uusperheessä?
Riitaisa ydinperhe voi aiheuttaa lapselle paljon ongelmia. Myös toisen vanhemman kanssa asuminen voi aiheuttaa ongelmia koska vanhemman jaksaminen vähenee kun yksin hoitaa kaiken. Lapsi voi joutua olemaan enemmän yksin. Toisekseen ei ole roolimallia molemmista sukupuolista. Lapsi leimautuu enemmän samaa sukupuolta olevaan vanhempaan. Ja oppii sitä kautta miten ollaan miesmaailmassa.
Uusperheen kokamisessa on haasteita mutta tietenkin valittava parempi puoliso kuin exä oli. Lasten tultava toimeen isä-/ äitipuolen kanssa ja yhteiset kasvatussäännöt tehtävä. Usein uusperheessä nämä asiat selvitetään ennen yhteenmuuttoa.
Kummallinen käsitys täällä, että uusperhe automaattisesti vahingoittaisi lasta.
On tietenkin epävakaita ydinperheitä kuten myös uusperheitä. Se ei kuitenkaan ole standardi.
Olen kovin epäilevä av- mammojen kasvatuspsykologia tiedoista sekä lasten psyykkisestä kehityksestä.
erosimme miehen kanssa kun lapsi oli 1 vuotias. Mies muuttui vauvan synnyttyä hakkaavaksi hirviöksi joka ryyppäsi ja petti mennen tullen. Kun lapsi oli isompi, niin tulin raskaaksi yhdenyön suhteesta (ehkäisy oli käytössä) ja emme olleet kyseisen miehen kanssa tekemisissä.
Nykyisen mieheni tapasin kun kuopus oli vasta 1kk ikäinen. Siitä lähtien lapsilla on ollut rakastava ja huolehtiva isähahmo. Molemmat lapset kyllä tietävät biologiset isänsä, mutta pitävät heitä vain jonain "kivoina" setinä joiden kanssa joskus leikitään/käydään jätskillä. Miestä pitävät isänä. Häneen turvaavat ja kaipaavat jos on poissa kotoa.
Yhdessä olemme olleet jo 7 vuotta.
lapsuuteni asunut uusperheessä. minä taas olen se yhteinen lapsi tai oikeastaan toinen yhteinen lapsi. Aina olen vanhinta siskoa pitänyt ihan oikeana siskona vaikka eri äidit meillä onkin. Ja tänä pävänäkin meillä on todella läheiset välit ja puhun aina siskosta.
Jos tämä sisko olisi asunut äitinsä luona niin sitten en tiedä millaiset välit olisi tullut mutta kun asui meidän kanssa niin ihan samanlainen sisko oli kuin täys siskokin.
Ainakin meidän entisessä ydinperheessä isi muuttui alkoholistiksi pikkuhiljaa ja sen myötä lasten kotiolot erittäin epävakaaksi. Nyt uusperheen aikana lapset voivat luottaa niin isäpuoleensa kuin äitiinsä, ja mieheni lapset taas luottavat minuun ja isäänsä
Itse eronnut lasten isästä ja mä olen sen päättänyt etten uutta ukkoa ota saman katon alle asumaan tai isäpuoleksi lapsilleni.Erosta 2 vuotta ja toki mä oon tapaillut miehiä ja tälläkin hetkellä on suhde,mutten mä ole lapsiani siihen sotkenut mitenkään.
Mun mielestä naiset, homoilu ja lesboilu pitäisi kieltää. Ois vähemmän vedättäjiä.