Saako oman lemmikin haudata omalle pihalle?
asumme kuitenkin okt alueella kaupungissa ja nyt en löydä tähän mitään faktaa, mutta olisi ihana haudata oma rakas lemmikki hiljaisuudessa omalle pihalle
Kommentit (5)
Me ainakin hautasimme koiramme omaan pihaan kaupungissa enkä edes miettinyt onko se laillista. Kaupungissa on kyllä eläinten hautausmaa, mutta sinne emme halunneet. En tarkistanut asiaa mistään, vaan hautasimme koiramme niin kuin itse halusimme. Sinuna tekisin samoin enkä miettisi asiaa sen kummemmin.
Ei tietenkään lehmää tai hevosta voi haudata, mutta oletin että kyseessä on ihan joku pienempi kotieläin :)
tiedän yhden perheen, joka hautasi hevosen pihalleen. Kyseessä oli hevonen, joka käsittääkseni oli tuolloin Suomen vanhin. Heillä tosin on hieman enemmän lääniä, kuin tavallinen omakotitalon tontti. En tiedä, oliko luvallista vai ei.
Tuo hevonen eli viimeiset vuotensa eläkevaarina, ja sai vaellella vapaana joka paikassa. Mä olin usein naapurissa kylässä, ja monesti hevonen tuli heidänkin pihaansa (tehtäköön nyt selväksi, että ketään naapurustosta tämä hevonen ei haitannut).
/end OT
mutta silloin tulisi ottaa yhteyttä kunnaneläinlääkäriin tms., jolta saa tarkemmat tiedot.
Jotenkin en nyt kuitenkaan osaa kuvitella että ap alkaisi okt:n pihalle hevosta hautaamaan...
siis jos nyt on joku koira, kissa tai pienempi. Hevosta tai lehmää ei sentään.