Viikkiin?
Onko kellään täällä näkemystä tai kokemusta viikistä asuinalueena? Sopiiko lapsiperheelle, koulu- ja päiväkotitilanne?? Millaista porukkaa jne, kaikki kiinnostaa!
Kommentit (30)
Kohta alkaa asuinalueen väistämätön kehitys uudeksi Meri-Rastilaksi. Ei ehkä ihan heti, mutta tästä se joka tapauksessa alkaa. Me on päätetty muuttaa sieltä pois nyt vielä, kun alueella on jonkinlainen hyvä maine.
kokonaanko pois Helsingistä, ettei tarvitse katsella maahanmuuttajia?
Mikä Helsingin lähiöistä on "siistimpi" kuin Latokartano?
Me muutettiin joku vuosi sitten Viikistä Tapanilaan. On siistimpi;) Malmi tietty "mamuineen" suht lähellä, mutta ei niistä silti meilläpäin ole haittaa...
Onko kellään täällä näkemystä tai kokemusta viikistä asuinalueena? Sopiiko lapsiperheelle, koulu- ja päiväkotitilanne?? Millaista porukkaa jne, kaikki kiinnostaa!
Aika moni (akateemisesti koulutettu) työkaveri asuu Viikissä tai Latokartanossa. Pari vuotta sitten kävimme itsekin katsomassa asuntoa alueelta, mutta meidän mielestämme alueella on melko huonot palvelut alueen asukasmäärään nähden. Ruokakaupat löytyvät, mutta melkein kaiken muun joutuu hakemaan Itäkeskuksesta tai keskustasta.
Alueella on paljon lapsiperheitä eli käytännössä alueesta tulee levoton, kuten kaikista uusista lähiöistä, kun pikkulapset kasvavat nuorisoksi. Pari vuotta sitten Latokartanon koulun oppilas pahoinpideltiin Viikin kirkon lähellä kymmenien oppilaiden katsellessa. Kouluissa ei liene mitään vikaa, vaikka koulun laadun määrääkin pitkälti oppilasaines.
Alueen joukkoliikenne lienee melko keskinkertainen. Suorat bussiyhteydet ovat keskustaan, Munkkivuoreen ja Herttoniemeen ja kiemurtelevalla tiedelinjalla Pasilaan ja Otaniemeen. Itäkeskukseen pääsee jokerilinjalla 550, mutta sen lähimmälle pysäkille on melkoinen matka ainakin alueen perältä.
Ulkoilumahdollisuudet ovat hyvät, mutta niin ne ovat melkein kaikkialla muuallakin Helsingissä.
Alueeseen tutustuttuamme päädyimme pysymään Itäkeskuksessa, jonka olemme hyväksi havainneet.
se on minulle tärkeää, joten täältä ääni Viikille!
Minulla ei ole lapsia mutta opiskelijana olen viihtynyt täällä todella hyvin. Kampus on heti vieressä, kirjasto hyvä ja kaikki palvelut lähellä. Ehdotonta plussaa on myös upea miljöö, asuinalue on todella kaunis ja usein kävelemme aluetta pitkin poikin avomieheni kanssa. Lisäksi Vanhakaupunginlahti on kaunis paikka lenkkeilyyn ja lehmät on entiselle maalaistytölle suuri plussa. Alueella on myös suuri puisto, jossa käy kesäisin porukka potkimassa palloa / heittelemässä frisbeetä / istumassa piknikillä. Koiria alueella on aika paljon ja iso osa maahanmuuttajista taitaa olla somaleita. Kuitenkin alue on mielestäni rauhallinen ja ihmiset todella ystävällisiä lukuunottamatta paria suomalaispenskaa, jotka käyvät välillä käsiksi.
Liikenneyhteydet ovat hyvät ja esimerkiksi Valintatalossa on mielestäni hyvä valikoima. Ainoa miinus siitä, ettei K-kaupan ketjuja ole lähettyvillä.
Avomiehen kanssa olemme tykästyneet alueeseen todella paljon ja tämä on sellainen paikka missä voisi viettää myös opiskelun jälkeistä elämää. Opiskelijoistakaan työssä käyvien ei kamalasti kannata huolestua, sillä ainoa Viikin bilepaikkamme on sen verran syrjässä tavallisista asunnoista, ettei melun pitäisi kuulua kuin viereisiin opiskelija-asuntoihin.
Ei raideliikennettä, autollakin varsinainen pussinpohja..?
Itse en muuttaisi, en tykkää uusista pellolle pykästysistä tiiviistä kerrostalolähiöistä, vaikka Viikki onkin niiden joukossa varmaan parhaasta päästä arkkitehtuuriltaan ja sosioekonomiselta statukseltaan.
kun ongelmia rupesi olemaan. Huumehörhö heilui pyssyn kanssa melkein ikkunan alla ja parkkipaikalla tapahtui jonkin sortin "hevoskauppaa" pakettiautosta käsin viikonloppuisin.
On todella lähiömäinen paikka ja meille asukasrakenne oli liian homogeeninen, pelkkiä lapsiperheitä.
Lisäksi isolle perheelle ei löydy Viikistä tarpeeksi tilavia kämppiä.
Koulualueiden rajat ovat tarkat, eikä Norssiin pääse Ilmolanraitin huonommalta puolelta.
Ei sopinut meille. Kuitenkin plussana aivan mahtavat ulkoilumaastot :-) !
Ihan vaan mielenkiinnosta kyselen, että minne sitten Viikistä muutitte? Viikkiläinen olen, ja vaikka ongelmia on täälläkin, niin en ole vielä keksinyt mikä alue Helsingistä olisi samalla rahalla sen kummempi tai merkittävästi parempi.
Ei raideliikennettä, autollakin varsinainen pussinpohja..?
Itse en muuttaisi, en tykkää uusista pellolle pykästysistä tiiviistä kerrostalolähiöistä, vaikka Viikki onkin niiden joukossa varmaan parhaasta päästä arkkitehtuuriltaan ja sosioekonomiselta statukseltaan.
No autolla kulkemisesta ei ole kokemusta, kun sellaiselle ei ole tarvetta mutta mielestäni yhteydet on hyvät. Aikatauluja ei tarvitse katsella vaan voi kävellä pysäkille ja aina tulee bussi max 5 min sisään. Rautatieasemalla pääsee vajaassa puolessa tunnissa, Itäkeskukseen menee 10 min ja Espoon puolella ollaan 30 minuutissa. Lähimmälle metropysäkille menee se alle 10 min bussilla ja esimerkiksi Kumpulaan pääsee vartissa. En tiedä mitä muut laskee hyviksi kulkuyhteyksiksi mutta minusta yhteydet on hyvät, kun menopeliä ei tarvitse vaihdella matkan aikana montaakaan kertaa ja busseja kulkee hyvin. Sen puolentoista vuoden ajan mitä olen täällä asunut, en ole kaivannut kertaakaan parempia kulkuyhteyksiä, tosin parempaa metroverkkoa en panisi pahitteeksi :) En myöskään ole koskaan kuullut kenenkään viikkiläisen valittavan huonoista yhteyksistä, aina valittajat ovat niitä, jotka eivät täällä ole asuneet.
Minusta Viikki on vieläpä rakennettu väljästi ja tänne on jätetty paljon viheralueita ja sisäpihoja. No, mitäpä tämmöinen maalaistollo ymmärtäisi kaupunkiasumisesta mutta ainakin tämä paikka voittaa kaikki muut Helsingin lähiöt missä olen käynyt.
Itäkeskukseen pääsee tosi nopeasti,8-12 min kun menee kehä 1 varrella "kivikon laita" pysäkille.
Ja 78 kulkee siitä kivikon ja mellunmäen kautta vuosaareen.
Tämä siis sopii ainakin meille,jotka asumme täällä uudemmalla puolella,metsänhoitajankadun ja siwan lähellä.