Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi yleisesti ollaan sitä mieltä, että köyhät eivät saisi saada lapsia?

Vierailija
11.06.2010 |

Täältäkin saa usein lukea kirjoituksia, joissa haukutaan yh-äitejä, jotka "elävät sossutuilla" ja hankkivat lapsia.

Jos ei ole työtä, silloinko lapsia ei saisi hankkia, ja jos niin miksi ei?

Silloinhan lapsille on ainakin aikaa.

Me olimme sossun asiakkaita kun vanhin lapsistamme syntyi. Syynä oli se että tulimme todella nuorina vanhemmiksi.

Mielestäni toisten valintoja on turha tuomita.

Nyt olemme olleet työelämässä jo yli 10 vuotta kumpikin, ja maksaneet koko ajan veroja.

En tunne tippaakaan huonoa omaatuntoa siitä, että olimme sossun asiakkaita 2 vuotta joskus vuonna miekka ja kivi.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempani olivat köyhiä, mutta lapsia piti vaan laittaa maailmaan yksi toisensa perään. Ei olisi ollut varaa elättää kuin ehkä yksi. Se oli todella piinallista. En haluaisi sellaista lapsuutta pahimmalle vihamiehellenikään.

Siksi.

Vierailija
2/3 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koskee varmaan niitä, jotka köyhinä hankkivat aina vain lapsia, koska eivät jaksa tai halua kouluttautua ja mennä töihin, kun lapsista saadulla rahallakin elää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen tehnyt lapsen köyhänä. Olin juuri valmistunut maisteriksi lapsen syntyessä ja jatko-opiskelijana aioin jatkaa, joten ihan hirveästi ei rahaa ollut. Mies oli töissä, mutta jäi työttömäksi lapsen synnyttyä. Hän sai kyllä töitä melko nopeasti sen jälkeen.

Tuo on kuitenkin ok, sillä me elimme omilla rahoillamme, olkoonkin, että miehen ansiosidonnaisen maksoi yhteiskunta ja mun apurahani yleishyödyllinen tiedesäätiö. Jos ihminen pystyy laskemaan selviävänsä, niin köyhäkin voi suunnitella tekevänsä lapsia. meilläkin sitä rahaa oli tosi vähän, mutta pihistettiin ja huolittiin kaikki vanhat ja korjauskelpoiset sukulaisten vanhat tavarat sekä itselle että lapsille ja elettiin ylipäänsä nuukasti. Meillä ei ollut varaa edes sähkölämmitystä maksaa, mutta me käytiin sitten tekemässä halkoja mummolan karsintahakkuilla.

Tilapäisessä ja yllättävässä tilanteessa on toki ok tukeutua sossuntukee, sairaspäivärahaan jne, mutta jos jo valmiiksi tietää olevansa sellaisella, ei pidä enää lisätä kulujaan.

Elämäänsä ja hankitojaan ei pidä suunnitella sen veraan, että "yhteiskunta maksaa". Kyllä sen pitää olla ihan artisti itse, joka maksaa kun lapsia tekee. Jos tietää olevansa köyhä, niin pitää miettiä, pystyykö elättämään itsensä ja lapsensa. Ei ole lähtökohtaisesti oikein tarkoituksella kasvattaa menojaan, jos ei pysty entisiäkään maksamaan. Lasten tekeminen sillä suunnitelmalla, että kyllä sossu maksaa, on tahallista menojen kasvattamista. Köyhyys on eri asia, se ei estä lasten tekoa, jos pystyy köyhyydestä huolimatta elintasostaan sen lapsenkin elättämään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yksi