Koirarattaat, vai miksi niitä kutsutaan. Mitä järkee?
Meidän lähistöllä kulkee päivittäin nainen, työnnellen koiraansa rattaissa. Ei näytä tavallisilta lastenrattailta, tai muutoin näyttää, mutta koko suuaukon peittävä, vetoketjulla suljettu verkko. Ettei koira hyppää pois?
Välillä koira käveleekin, ettei kai ole siitä , ettei voisi kävellä.
En ymmärrä. Nainen tuntuu muutoinkin oudolta. Jää tuijottamaan lapsia pitkään. Mulla vilkas mielikuvitus, niin välillä ajattelen, ettei vain pidä koiraa lapsena, ja vaikka kaappaa jonkun lasta.
Hui.
Kommentit (6)
Näyttelyissä ne on kätevät, mutta ei niillä normaalista koiraa kotioloissa ulkoiluteta :D
Tiedä sitten olisiko kyseessä iäkäs tai jotenkin loukkaantunut koira joka ei jaksa/ pysty liikkua?
viereisessä puistossa naisen kans lykkivän koiraa tällaisissa rattaissa. Revettiin lapsen kans nauraan, oli niin sairaan koominen näky!!!!!
Olen kans ihmetellyt moista koiraratasulkoilua mutta en ihmettele enää sillä oma rakas staffini loukkaantui vakavasti auto-onnettomuudessa ja on nyt toipilaana ja jalka levytettynä ja raudoitettuna kotona hoidossa. Saa liikkua välttämättömät ja nyt etsin itse koirarattaita että päästäisiin edes vähän pihaa kauemmaksi ihmisten ilmoille!! Joten koiran rattaissa liikuttaminen voi johtua myös em asiasta! Älkää siis naureskelko jos näette meidät ulkoilemassa...
koirista en osaa tarkemmin sanoa, varmasti on kätevä apu juuri näyttelyissä tai sairaan koiran kanssa kuten jotkut jo mainitsivat.
Itse käytän noita kissoillani;)
Helpompi mennä esim. eläinlääkäriin tuo 3km matka vaunuja työnnellen kuin kantokoppaa raahaten. Joo ja yks kissoista kyllä tykkää istua ihan muuten vaan katselemassa siellä maisemia jos ollaan kävelyllä:D
Mutta se on kyllä tosiaan vähän hölmöä ulkoiluttaa tervettä koiraa niissä kotioloissa..
Pieni vanhus ja iso pentu. Pentu kun menee näyttelyihin, muoria työnnetään rattaissa siellä sitten :D
Sekä kun pentu alkaa vaatimaan pidempiä lenkkejä, muori menee rattaisiin ja hoituu kaksi kärpästä yhdellä iskulla! Muori ei jaksa kävellä kuitenkaan pitkiä matkoja + lämpöisillä keleillä en kävelytä sitä sydämmen takia kovin pitkään.
Ja samalla pentu oppii kulkemaan rattaiden kanssa jos meille joskus lapsi tulee. :)
näyttelymatkoilla niihin saa hyvin pakattua kaiken, autolta näyttelypaikalle kulkee helposti 5 koiraa+ kaikki tavarat yksissä rattaissa.
Muutoin en kehtaisi käyttää, ja musta on koiralle väärin jos sitä työnnellään rattaissa tai kannetaan laukussa sen sijaan että se saisi itse kävellä.