Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Painoa pudottanut karppaaja!

Vierailija
01.06.2010 |

Kuinka nopeasti, mistä mihin painosi puotosi karppielämän aloittaessasi? Miten onnistui esim. kahvin jättäminen pois? Putosiko paino jo heti induktiovaiheessa (tiedän, tiedän, etupäässä nesteitä). Mitä söit päivän aikana? Kerro onnistumistarinasi rohkaisemaan. Vastaa vaikka vain johonkin kysymykseen tai kerro jotakin kysymysteni tiimoilta heränneitä asioita!

Auta aloittelevaa ja rohkaise läskiä!

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kofeeinipitoista kahvia, sillä se heiluttelee verensokeria ja sitä kautta vaikuttaa painonpudotukseen..

ap

Vierailija
2/14 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä tapahtui 1.1.-30.4. välisenä aikana.

Syön kolmesti päivässä, kaloreita kertyy keskimäärin 1300 kaloria päivässä, hiilareita 20-40g, protskua n. 1g/painokilo ja rasvaa loput. Ei ole tarvinnut nälässä kärvistellä.

Olen tavoitepainossani ja kävin viikko sitten mittauttamassa kolesterolin. Se oli noussut kaksi kymmenystä siitä mitä se oli ollut joskus ennen, vaikka nykyään käytän maitorasvaa mittavasti reilummin kuin aikaisemmin. Se kaksi kymmenystä oli kuitenkin HDL-lisää, mikä oli hyvä. Kokonaiskolet pysyivät hyvin alle viiden.

Päivien ruokalistoja en nyt jaksa tänne kirjoitella, mutta kasvikset + liha/kala kuuluvat jokaiseen päivään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jättämään kahvia. Se ei nimittäin heiluttele verensokeria (vaan tasaa sitä), kun et syö lainkaan sokeria sen kanssa tai muutenkaan ja vedät hiilarit minimiin.

Laihdutin itse karppaamalla viime syksynä 4 kg reilussa kuukaudessa, mutta sittemmin hedonismi voitti ja nykyään ruokavaliooni kuuluu taas "kaikkea", mutta se karppaamiseesta jäi, että käytän aitoa voita ja kermaa, enkä muutenkaan välttele rasvaa ja sokerin ym. hiilihydraattien syöntini on vähäisempaa kuin ennen karppausjaksoa.

Nyt yritän tällä systeemillä ja liikunnalla saada painon taas vähän tippumaan..

Karppaus todellakin laihduttaa ilman nälkää, mutta itse en sittenkään voi olla totaalikieltäytyjä syömis- ja juomisasioissa. Nyt huomaan sen, että kun syö reilusti rasvaa, makeanmieliteot pysyvät paljon kohtuullisempana kuin ennen ja olen pystynyt välttämään mässäysylilyönnit...

Vierailija
4/14 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

58>51.

Tarkoitus ei ollut pelkästään laihtua, koska en todellakaan ollut lihava, vaan pömppövatsa ja ihottuma saivat mut kokeilemaan ruokavaliota.

Ja se toimi. Iho parani, pömppövatsa katosi ja samalla hoikistuin raskautta edeltäviin mittoihin.

Unen laatu parani sekä ilmavaivat katosivat.

Ennen napostelin nälkääni keksejä, sipsejä ja jäätelöä. Nyt syön terveellisemmin.

Paljon kasviksia ja kalaa.

Turkkilaisella jukurtilla ja marjoilla aloitan päiväni, sitten lounaalla runsas salaatti ja paaaaaaaljon oliiviöljyä!!

Illallisella syön yleensä munakasta ja savukalaa.

Hyvä lounas on myöskin jauhelihalla täytetyt paprikat joissa aurajuustoa päällä, nam.

Muista pähkinät ja mantelit, sekä parsakaali!

Vierailija
5/14 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä pidän aamukahvista kiinni. Ajattelin noudattaa tuota tiukkaa 20g/pv sen suositellun 2 viikkoa ja katsoa sitten eteen päin, jos nostaisin hiilarit 50g/pv.

Wow, mikä pudotus sinulla, joka painat nyt alle 60kg, onnittelut :)!

Mikä aloituksessa on vaikeinta eli mitkä ovat takkuja, joihin kannattaa varautua?

ap

Vierailija
6/14 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

painat nyt 51kg. Usein sanotaan, että normaalin painon sisällä laihtuminen on hidasta. Hienoa, että sinulla on ruokavalio toiminut noin hyvin kaikkeen muuhunkin! Hyviä ruokavinkkejä annoit. Savukalan käyttö ja täytetyt paprikat kuullostavat herkulliselta! Itse pelkään, että alussa ruokien löytäminen ja vaihtelu tuo minulle haasteita.. Sitä helposti jää junnaamaan kananmuna-tonnikala -linjalle ja sitten hups, kyllästyy..

ap

Vierailija
7/14 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

päänsärky, johon kahvi usein auttaa. Ja lisäksi vaikka Panadol. Sen pitäsi kyllä parissa kolmessa päivässä hellittää.

Vierailija
8/14 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskitteko kaloreita?

ap

Vierailija
9/14 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://karppaus.info/forum/index.php

Löydät varmasti vastauksia.

Alussa mullakin päänsärkyä ja hiukan eufoorinen fiilis, kun jätin kerralla sokerit kahvista ja rajusti kaikki hiilarit. Mutta oli tosi virkeä olo.

Muistat vaan korvata hiilarit oikein niin ei tule ongelmia. Jokaisen kroppa toimii eritavalla ja kestää hetken ennenkuin tajuaa mikä toimii omalla kohdalla.

Tämähän ei ole dieetti vaan elämäntapamuutos, onnea sulle että valitsit fiksun tavan jatkaa elämää terveellisellä tavalla :D

Vierailija
10/14 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloin saa jonkinlaisen käsityksen siitä että mitä ja kuinka paljon voi syödä.

Ja se on oikeasti aika paljon ;)

Vierailija
11/14 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ihme, jos paino tippuu, jos syödään 1300 kaloria päivässä? Vaikka täyttäisit itsesi pelkällä suklaalla tuon kalorimäärän edestä, niin laihtuisit kokonaiskalorimäärän jäädessä pieneksi.

Vierailija
12/14 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei todellakaan putoa tuota vauhtia paino! Itse olen ns hyväkarppi (100-150g hiilareita) ja painoni putoaa tuolla kalorimäärällä vain 300g kuukaudessa. Minulle se on sopiva painonpudotusvauhti sillä olen normaalipainoinen ja haluan vain turvotuksen pois. Toisaalta saan nauttia tuohon määrään ihan kivasti esim hedelmiä, tuoremehua tms joten elintapamuutos on todella huomaamaton - silti saan siitä paljon hyötyä.

Vierailija
13/14 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuonna 2005 tammikuusta kesäkuuhun 39kiloa karppaamisella. Nykyään voin edelleen loistavasti ja aina silloin tällöin syön perunaa tai leipää mutta mahakivut ovat hirveät sen jälkeen. Sokerista menen aivan sekaisin enkä pidä siitä olotilasta mikä sokerista tulee. Suosittelen karppausta kaikille!

Vierailija
14/14 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ihmisillä voi olla vaikeuksia nälänhallinnan kanssa. 1300 kaloria kunnon karppisapuskasta on totaalisesti eri asia kuin sama energiakasa karkista.

Kunnon sapuska täyttää, nälkä lähtee eikä ole tarvetta syödä, kun taas hiilareita mättäen nälkä on kiljuva heti, kun verensokeri laskee huippulukemista. Minulle henkilökohtaisesti on vaikeaa pitää kalorit 1300 jos syön hillareita ison määrän.

Käsitän kyllä, että energiavajeella laihtuu. On vain eroa siinä laihtuuko energiavajeella nälkää näkien vai tyytyväisenä köllötellen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi neljä