Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toisen odottajat kesällä

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tein koko kesäksi, voidaan laittaa uutta sitten, kun jutut venyy...

Meillä oli neuvola eilen ja kaikki ok. Painoa tullut reilut 500g/ viikko, minkä terveydenhoitaja sanoi olevan suositusten mukainen. Hemoglobiini oli 119 ja kehoitettiin aloittelemaan rautaa, kun alussa oli kuitenkin 140. Verenpaineet kunnossa, pissa puhdas.

Nyt kaikki kirjoittelemaan ja uusia mukaan kans, niin saadaan pidettyä pino elossa :)

Korka 20+1

Vierailija
2/18 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän nyt itsekin tsempata kirjoittelemaan enemmän, tuntuu vaan olevan niin seesteinen ajanjakso, ettei juuri kerrottavaa ole..!

Aloin tuossa eilen miettimään, josko sittenkin lähtisin synnyttämään kättärille. Nythän tarkoitus olisi mennä naistenklinikalle, missä olin viimeeksikin, mutta on vaan tullut sellainen olo, että valitsinkohan ihan oikein. Eka synnytys jäi mulle hieman oudoksi; menin sairaalaan vedenmenon vuoksi ja multa kysyttiin halusinko odottamaan osastolle vai suoraan saliin. Siinä vaiheessa ei supistuksia juurikaan tullut, joten koin turhaksi mennä saliin. Nyt jälkikäteen ajateltuna olisi varmaan ollut paras lähteä takaisin kotiin.. Ensimmäinen hoitaja osastolla oli tosi ihana, vuoronvaihdon jälkeen sain sellasen tyypin, ketä ei oikeasti kiinnostanut mikään muu kuin juoruilu kollegojen kanssa. Sydänääniä kävi varmaan kuuntelemassa 2-3 kertaa kuuden tunnin aikana eikä muutenkaan tuntunut olleen kiinnostunut mun voinnista. Ensisynnyttäjänä tietenkin luulin automaattisesti, että musta pidettäisiin huolta.. Supistukset siis lisääntyi siinä illan mittaan reilusti ja olo oli niin tukala, että olisin mielelläni jo mennyt saliin. Mutta vaikka miehen kanssa yritettiin kovasti pyydellä, ei saatu minkäänlaista vastakaikua. Lääkkeitä ei tippunut, koska eivät voi osastolla antaa kuin panadolia.. Siellä sitten kävelin käytäviä pitkin 6 tuntia tuskissa, huoneessa en halunnut olla muiden edessä huutamassa.

Lopulta alkoi ponnistuttaa, ja siinä vaiheessa hoitaja taisi hieman säikähtää. Kuunteli sydänäänet ja totesi, että ovat heikentyneet. Siinä vaiheessa mut kärrättiin heti saliin,jossa vihdoin ja viimein sain jotain vahvempaa, eli ilokaasua. Lääkäri ei enää siinä vaiheessa kerennyt antamaan muuta, taisin olla auki jo 8 senttiä. Huusin vanhemmalle kätilölle kuinka sattuu, mutta kätilö vaan tokasi, että niinhän se sattuu. Eipä siinä sitten enempää viitsinyt valittaa.. Onneksi loppu meni nopesti, ponnistusvaihe taisi kestää 10 min ja poika oli ulkona.

Seuraavana päivänä sain kuulla, että illalla oli tainnut tulla sulku päälle, ja siksi saliin pääsy kesti niin kauan. Ei voinut hoitaja tätä kertoa.. Kaiken kaikkiaan jäi huono maku suuhun, olisin kaivannut enemmän tietoa tapahtumista ja siitä missä mennään.

Nyt olen siis alkanut miettimään pitäisikö yrittää "luomuilla" tämä toinenkin synnytys, kerta eka kertakin meni suht vähillä lääkkeillä. Eivät vaan taida naikkarilla olla kovin innoissaan asiasta, nko kenelläkään kokemusta? Onko kukaa muuten vaihtanut sairaalaa kesken kaiken, saako niin edes tehdä?

Sori pitkät sepustukset, alkaa näköjään synnytys pyöriä mielessä.. Kaikkia mahdollisia mielipiteitä kaivataan, antaa siis tulla!

reimari 25+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
03.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitokset Korkalle uudesta pinosta! :) Ja mukavia ultrakuulumisia sinulla, hyvä juttu!

Helunan vauva-arki kuulostaa ihanalta, toivottavasti noin jatkuukin. Jospa meilläkin sitten... :)

Reimari: Onpas sinulla ollut melkoinen synnytykokemus, onneksi kaikki on mennyt hyvin. Noista sairaalavaihdoksista en osaa sanoa mitään, kun meillä ei ole kuin yksi vaihtoehto. Itsekin kyllä synnytystä kovasti miettii, varsinkin kun täytin vasta synnärin esitietolomakkeen ja siihen toiveita synnytyksen suhteen. Kyllä se tässä vaiheessa alkaa jo synnytyskin paljon pyörimään mielessä ja eri vaihtoehdot mitä siellä voi käydä.

Omat sokeriseurannat on menneet ihan hyvin, arvot ovat pysyneet tavoitteissa ja toivottavasti näin olisikin. Hemoglobiini vaan pysyy alhaalla, oli maanantaina neuvolassa 91, verikokeissa vielä kävin, että katotaan tarkempi luku. On kai alkanut tottua tuohon alhaiseen hemppaan, kun ei enää niin pahasti tunnu väsymystä. Vaikka kyllä tulee joka päivä otettua päikkärit tytön kanssa. Tänään lähdetään reissaamaan Etelä-Suomeen ylioppilasjuhliin, mukava päästä vähän katselemaan muita ympyröitä.

Mukavaa viikonloppua kaikille! :) Kuulumisiin

Weera 29+6 (Huomenna vaihtuu viimeselle kympille... :)

Vierailija
4/18 |
03.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha enska, muttei vielä nykyinen tonska, huomasi pinonne täällä surffailessaan, ja oli pakko Reimarille kommentoida tuosta synnärinvaihdosta: olet hus-alueelta, ja vaihto onnistuu helposti! me vaihdoimme logistisista syistä naikkarin jorviin esikon kohdalla, vaikka ultrat olimmekin käyneet nkl:lla. Soitin vaan uudet tutustumisajat jorviin ja sihteerin ja neuvolatädin mukaan enempiä ei tarvinnut. HUS-alueella synnärin saa valita itse. Vilkutuksia tutuille vanhoille v.2008 enskoille ja ihanaa kesää kaikille tonskan odottajille :) toivottaa pariisitar

Vierailija
5/18 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas Reimarilla ollut ikävä synnytyskokemus :( Me taas tykättiin naikkarista ihan hirveesti ja ehdottomasti halutaan uudestaan sinne, vaikka ei enää asuta edes Helsingin puolella (vaikka ei tästä sinne mitenkään pitkä matka ole). Mitä oon ymmärtänyt ihmisten kokemuksista, niin aika pitkälti kaikki riippuu siitä, millaisen kätilön sattuu samaan. Niitä inhottavia löytyy joka paikasta :( Mut ehdottomasti, jos se omaa mieltä ja oloa parantaa, niin kannattaa vaihtaa.

Hyvä, että Weerallakin on ollut sokerit kunnossa!

Täällä on kans seesteinen kausi ja sen takia ei kirjoitettavaa niin paljoa tunnu olevan... Puistoon pitäisi tästä nyt lähteä. Ihanaa, kun ei tarvitse koko kesänä tehdä muuta kuin olla kotona :)

Korka 20+4

Vierailija
6/18 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin tässä ajan kuluksi kirjoitella kuulumisia, että saadaan hieman eloa tähän pinoon. Kaikki edelleen mukavasti, neuvolalääkärissä kävin tiistaina ja kaikki vaikutti olevan hyvin. Ei osannut sanoa tähän alapään paineeseen mitään, epäili ensin, että vauvan pää olisi alhaalla, mutta eihän se niin ole ollut lainkaan! Noh, ainakaan paikat ei ollut auki, aavistuksen pehmenneet tosin. Voiko jo näin aikaisin pehmetä ilman suurempia ongelmia?

Tuo sairaalanvaihdos on nyt vielä auki. Niin kuin korka sanoi, riippuu varmaan pitkälti kätilöstä, joten täytyy vaan toivoa että kohdalle osuisi tällä kertaa hieman ystävällisempi kätilö. Toisaalta sitä on oppinut sen verran tuosta ensimmäisestä kerrasta, että osaa varmaan olla tiukempi siinä mitä itse haluaa ja osaa myös sitä pyytää. Jos en minä, niin sitten mies :)

Nyt on alkanut potkut tuntua jo ylempänäkin, tuntuu tässä vaiheessa vielä hauskalta kun hieman painaa kylkeen, mutta pian taitaa hauskuus loppua ja muuttua inhottavaksi.. 4 viikkoa vielä töitä jäljellä ja sitten alkaa lomat! Ei malttaisi millään odottaa.

Hankintoja on nyt tullut tehtyä jo aika lailla, vähän liikaakin. Taisin hieman innostua noista tyttöjen tarvikkeista ja nyt kaikki on pinkkiä :/ On imetystyynyä, kantoliinaa, vaatteita ja peittoja. Ja jotain lisäjuttuja lupasi kaveri vielä kantaa omilta tytöiltään.. Ilman pärjättiin esikoisen kanssa, mutta nyt en malttanut olla ostamatta. Ehkä siksi, kun kalliimmat hankinnat on jo tehty esikoisen kanssa, niin nyt pääsee niissä edullisemmin. Tai no, ei nyt loppujen lopuksi ollenkaan halvemmalla..

No joo, eipä tässä kummempia. Aurinkoa kaikille ja ihanaa masunkasvatusta! Pidetään tonskat elossa!

Reimari 27+0

Vierailija
7/18 |
12.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin minäkin tässä taas aikani kuluksi kirjoitella, on tullut vähän taukoa :/

Täällä alkaa loppu häämöttää, vielä olisi tasan 2 viikkoa laskettuun. Viime viikolla neuvolalääkärissä kaikki oli ok mutta vauva ei ole vielä kunnolla laskeutunut eikä kiinnittynyt joten tuskin on lähtö edessä ihan vielä. Tosin nyt on kyllä ollut supisteluita aika paljon ja vauva puskee itseään selvästi alaspäin joten olisikohan tullut jotain muutoksia tuohon laskeutumiseen?! Paineentunne on mielestäni lisääntynyt lantiossa.. mutta varmaan tää menee kuitenkin heinäkuun puolelle :D

Alan vain olemaan jo niin kypsä näihin kaikkiin kolotuksiin ja vaivoihin joten mun puolesta voisi jo lähteä syntymään :)

Esikoinen on kiusallisen kiinnostunut mun tisseistä kun sattui tarkkasilmäisenä saunassa huomaamaan että äidin tisut vuotaa maitoa. Nyt jaksaa jokapaikassa ja kaikille (myös tuntemattomille) selittää kuinka äidin tisut vuotaa maitoa ja kohta vauva tulee syömään niistä :/ :D Äiti saa kulkea naama punaisena ja yrittää epätoivoisesti vaihtaa puheenaihetta :DD

Marsu + möttönen 38+0

Vierailija
8/18 |
19.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui kun on kulunut aikaa kirjoittelusta...! Mutta on siihen ehkä syytäkin...mulla todettiin raskausdiabetes yhden arvon heitolla :( Ollut vähän enemmänkin siitä mieli maassa, tuntuu että on itse aiheuttanut ja sitten sitä piiskaa itseään todella rankasti kaikesta muustakin. Ei tässä muuten mitään, mutta kun katson todella tarkkaan mitä syön ja liikun paljon vaikka oonkin raskaana, mutta aina se ei riitä. Se on auttanut nyt arvoihin että syö tasaisemmin. Ja ehkä toi paino pysyy nyt hyvissä mitoissa niin ei oo sit niin paljon laihdutettavaa synnytyksen jälkeen ;) Ehkä tää tästä. Muuten kaikki on hyvin, hemppa on kohdillaan, aloitin rautamehun varmuuden varalta. Vieläkin on turvakaukalo ostamatta ja ne rattaat...vauvanvaatteet on pesemättä jne jne. Eikä oo enää kun n.11vkoa jäljellä. Mihinkään ei nyt sit lähdettykään matkustelemaan kun on niin paljon hommaa täällä kotonakin vielä ennen vauvelin tuloa, matkustellaan sit myöhemmin.

tunteella79

Vierailija
9/18 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pariisittarelle vilkutukset :) Muistan sinut aikoinaan enskoista, hyvää kesän jatkoa sinullekin.

Reimari: Minäkin olen nyt viimein innostunut kaikenlaisiin hankintoihin. Ja tosiaan tuntuu palavan rahaa, vaikka pitäisi päästä halvemmalla kun esikolta on jo kaikkea jäljellä. Mutta kun löytyy niin kaikkea ihanaa… :) Itseasiassa nyt löydettiin niin hyvät tuplarattaatkin käytettynä, ettei voinut jättää tilaisuutta käyttämättä. Voihan ne sitten myydä eteenpäin, jos vaikka jäisikin vähälle käytölle.

Marsun luona elellään jännittäviä aikoja…jokohan siellä on juhannusvauva tulossa? Tsemppiä! :)

Tunteella: Voi harmi, että sullakin nyt nuo sokerit on koholla. Saanko kysyä mikä arvo niistä? Minulla oli se yhden tunnin arvo koholla, muut normaalit. Hyvin ovat kuitenkin seurannassa pysyneet kurissa, oiskohan kolme kertaa ollut yli tavotteen, mutta silloin on tullut syötyä huonosti. Elä turhaan itseäsi siitä piiskaa, vaikka ymmärrän kyllä, samat fiilikset oli alkuun itselläkin. Varsinkin kun ei riskiryhmään kuulu millään lailla. Mutta sekään ei aina riitä. Tosiaan säännöllinen syöminen pitää kyllä arvot kurissa ja ei niin tee mieli sitten makeaakaan. Jospa ne pysyisi loppuajankin hyvissä lukemissa. Tsemppiä sinullekin :)

Omaan napaan ei erityisempiä, tosiaan sokerit on hyvällä mallilla, hemppa edelleenkään ei. Huomenna soittaa lääkäri, mikä on arvo nyt ja mitä sen kanssa tehdään, jos ei yhtään nouse. Jostain syystä ei rauta tupla-annoksellaakaan meinaa auttaa. Oli siis viime viikolla 88… Mutta kaikenlaisia enemmän tai vähemmän tärkeitä hankintoja on tullut tehtyä ja mahdottoman hyvät tuplarattaatkin löytyi, niin ovat sitten valmiina odottamassa käyttäjäänsä. Kovasti odotan jo elokuuta tulevaksi, mutta toisaalta haluaisi vielä nauttia tästä kesästä ja viettää sitä tytön kanssa. Kun vaan lämpiäisi kelit kunnolla.

Hyvää juhannusta kaikille, jos ei tule enää sitä ennen käytyä. Kuulumisiin :)

Weera 32+3

Vierailija
10/18 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli tässä nopeasti ilmoittamaan että meille syntyi sunnuntai aamuna 27.6. klo 5.52 tyttö, 3675g ja 51cm. Molemmat voidaan hyvin ja tulen paremmalla ajalla kertoilemaan lisää :)

Marsu + möttönen

Vierailija
11/18 |
01.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein suuret onnentoivotukset Marsulle ja koko perheelle! Näitä vauvauutisia kun kuulee niin sitä toivoo että olisi se oma pikku nyytti jo sylkyssä ;)

Täällä sitä vaan mittaillaan verensokereita ja olen jo aivan kypsä sillä mittari on kyllä niin epävarma laite...Taitaa olla parempi vaan syödä dieetin mukaisesti ja antaa mittailujen olla. Hermohan tässä vaan menee ja se tuskin on vauvalle hyväksi. Weer@ mulla oli se 2h arvo vaan kohollaan.

Nyt on turvakaukalo muuten hankittu, esikoisella ollut oli jo liian vanha nyt käytettäväksi. Vielä pitäs rattaat hommata, mut eipä niillä niin kiirettä vielä. Vaatteet on jo pesty ja nyt sit vaan vähä niinku odotellaan.

Vielä ei jännitä lainkaan synnytys, olisko niin että sit vasta lähempänä alkaa jänskään et kuinka sujuu ja silleen...

Ai niin hei, onko kukaan ollut tyytymätön neuvolansa palveluihin? Lähinnä siis henkilöiden käytökseen ja informaatioon? Minä olen ja pohdin vakavasti joko neuvolan vaihtoa tai sitten yksityiselle siirtymistä. Alkaa nyppimään neuvolasta saamani kohtelu näin kun itse olen asiakaspalvelualalla...

Noh, taas tuppasi menemään valituksen puolelle, toivottavasti mulla ens kerralla on jotain iloisempaa aihetta kirjoittaa :)

Oikein lämmintä kesän jatkoa kaikille!

tunteella79

Vierailija
12/18 |
04.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunteella79

Kiitos onnitteluista :)

Täällä jonkinlaista arkea yritetään saada rullaamaan, vähäsen on vielä hakusessa tämä kaksilapsisen perheen toiminta :D Välillä tuntuu ettei kädet riitä millään ja esikoinen joutuu joustamaan aika paljon.

Poika on melko hyvin ottanut siskon vastaan, taitaa ehkä jopa pikkuisen pelätä pientä, varsinkin silloin kun tämä alkaa kunnolla parkumaan :) Mutta mitään suuria mustasukkaisuuskohtauksia ei ainakaan vielä ole tullut, pientä kitinää vain ja kovasti on aina tulossa äidin syliin silloin kun se on vapaana.

Imetys on lähtenyt kivasti sujumaan. Toinen nänni on vähäsen ruvella ja kipeä mutta muuten on sujunut paremmin kuin esikoisen aikaan. Maitoakin näyttäisi riittävän paremmin. Olen miettinyt että taisin esikoisen aikaan jännittää ja stressata uutta tilannetta niin paljon että sen takia imetyskin takkusi, mutta nyt on osannut ottaa paljon rennommin tuon vauvan hoidon kanssa niin tulee maitoakin paremmin :D

Tyttö nukkuu tosi hyvin, välillä alkaa jo huolestuttaa että syökö tarpeeksi kun tuntuu vaan nukkuvan koko ajan, mutta sitten kun on hereillä niin tankkaa kyllä kunnolla. Viime yönäkin heräsi syömään vain kaksi kertaa.

Synnytys meni mulla tosi hyvin, kestoksi tuli vain 4,5h. Yksin sain selvitä kun ei mies ehtinyt mukaan mutta kaikki meni niin hyvin etten olisi edes parempaa synnytyskokemusta uskaltanut toivoa :) Sain leikata itse tytön napanuoran ja mieskin ehti paikalle aika pian sen jälkeen joten saatiin sitten kolmistaan jakaa nuo ensihetket. Hyvässä kunnossa olen ollut heti synnytyksen jälkeen ja tikkejäkin tuli vain pari.

Päivä kerrallaan nyt mennään ja totutellaan uuteen arkeen, kovasti ollaan rakastuneita tuohon uuteen pieneen tuhisijaan.

Marsu + möttönen (tänään viikon ikäinen) :)

Vierailija
13/18 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein paljon onnea Marsulle ja perheelle pienokaisen johdosta :) Sinulla onkin mennyt synnytys hyvin, siitä on hyvä jatkaa. Jospa se arkikin alkaisi siitä sujumaan, itseäkin se jännittää kyllä nyt jo kovin, että miten kahden kanssa pärjäillään. Varsinkin kun esikoinen on tällä hetkellä kovasti minun perään. Aavistaakohan jo muutoksia tulevan kun vauvan syntymisestä puhutaan...

Kylläpä meitä nyt helteillä hellitään ja olokin meinaa olla sen mukainen. Mutta täytyy nyt nauttia kun vielä voi. Onneksi ei ole ainakaan vielä tullut turvotusta tai muuta vaivaa helteestä, kuuma vaan on sisäisesti ja ulkoisesti. Muuten on oma olo kohentunut oikeenkin, kun saatiin vihdoin hemppakin nousuun. Oon jaksanut jo eri tavalla lenkkeilläkin tytön kanssa rattailla ja touhuta muutenkin. Eli loppua kohden olo vaan paranee, vaikka jossain vaiheessa tuntui, ettei tästä mitään tule. Sokeritkin on pysyneet melko lailla kuosissaan. Viikot vain vähenee, perjantaina mulla alkaa äitiysloma, ei siis muuten vaikuta elämään kun vain kelan tuet nousee. Rahan tuloa ei voi estää... ;) Alkaa jo tosissaan hirvittämään tuleva synnytys, vaikka niin kovasti odottaa omaa nyyttiä tulevaksi. Tai siis saisi nyt pari viikkoa vielä kuitenkin odottaa, kun lähdetään mökkeilemään...eli nettipimennossa olen jonkin aikaa.

Helteistä heinäkuun jatkoa kaikille! Toivottavasti joudatte pian sieltä rannalta kertomaan omia masukuulumisianne.

Weera 34+5

Vierailija
14/18 |
18.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kun käy kurkkimassa niin ei oo uusia kirjoituksia kovin usein...mihin kaikki on hävinneet vai onko niin ettei näillä helteillä viitsi koneen vieressä nakutella? Vai onko jo synnytetty?? Olisi kuitenkin kiva kuulla kuulumisia ja saada sitä vertaistukea.

Meille kuuluu hyvää niin että toistaiseksi ainakin sokerit pysyneet rajojen alla ja ne joskus mainitsemani liitoskivut loppuivat kuin seinään heti kun hommasin käytetyn tukivyön. Omituista mutta totta. Kesäflunssa vaivaa meidän perheessä tällä hetkellä kaikkia ja tää kuumuus on niin inhottavaa muutenkin kun pitäisi terassia tehdä ja viihtyä ulkona, mutta kun ei pysty kun hiki lentää vähemmästäkin. Noh, just luin että alkaa viileämmät kelit (edes vähän) ja se jo varmasti helpottaa oloa. Niin ja meillä vaihdettiin pojalta pinnasänky pois ja ihan hyvin on mennyt. Ei ole karkaillut keskellä yötä eikä muutenkaan.

Kuinkas muuten, oletteko ajatelleet että tämä toinen tulokas tulisi ennen aikojaan vai ajallaan vaiko menisikö yli lasketun? Kun eikös sitä tupata sanomaan että ensimmäinen menee yli lasketun ja toinen saattaa tulla jo etukäteen?? Mulla on vähän sellainen hytinä että josko tämä toinen ei menisi ainakaan yliaikaiseksi kun meillä eka meni vähän yli lasketun...

tunteella79

Vierailija
15/18 |
20.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siksi ei tule kirjoiteltua, vaikka välillä käyn kurkkaamassa onko kukaan käynyt mitään kirjoittamassa...

Helteet ahdisti täällä sen verran, ettei reiluun viikkoon tullut nenää enempää laitettua oven ulkopuolelle; meillä on kotona ilmalämpöpumput, joten ollut ihanan viileää :) Aiemmin pyrin pojan kanssa käymään päivittäin pienellä kävelyllä, mutta oli pakko lopettaa ne liitos/selkäkipujen ja helteiden takia. Jos kohta pääsis taas vähän ulos...

viime viikolla oli lääkärineuvola, ja ei sieltä muuta käteen jäänyt kun julmettu pettymys... esikon aikaan ( 1 pv eroa raskausviikoissa) kaulaa oli 1 cm ja auki 2 cm, niin nyt luvut olivatkin täysin toisin päin, eli kaulaa 2 cm ja auki 1 cm :( aiemmin ajattelin, että tämä varmasti syntyy ennen laskettuaa aikaa, mutta nyt olen alknut kallistumaan sille kannalle, että syntyy vasta 2 vkoa la yli... Vauva majailee vielä kovin ylhäällä, ei ole alkanut yhtään laskeutumaan..

Iso pettymys oli myös se, etten saanut minkäänlaista synnytystapa arviota, enkä vauvan painoarviota. Enkä sitten itse muistanut kysyäkään koko asiaa, muistin vasta kun katsoin neuvolakorttia kotimatkalla... Ei siis mitään tietoa minkäkokoinen kaveri mahassa majailee... käyrä menee maksimissa, joten seuraavalla neuvolakäynnillä PITÄÄ muistaa valittaa asiasta neuvolatätille ( joka tietty on tuuraaja kun kesälomat pyörii...lääkärikin oli lomatuuraaja).

No siinä taas omaa napaa tällä kertaa, nyt täytyy valmistautua lähtemään hammaslääkäriin.

iipukka 37 + 1

Vierailija
16/18 |
20.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä iipukka että tulit kirjoitteleen! Mulla on aina päivä mukavampi kun saa lukea muiden kuulumisia.

Mä olen kans useasti joutunut nyt tämän raskauden aikana pettymään neuvolapalveluihin kun tuntuu että kaikki pitäs osata ite kysyä. Jos unohdat niin sit jää tietämättä. Mulla oli älyttömän kiva neuvolatäti tuurailemassa vakituista joten siihen olin vaan tyytyväinen mutta sekin että juostaan milloin milläkin vaa'alla ja saadaan eri tuloksia jne. Eikö vois olla yhtä vaakaa jolla kaikki käy?? Näin oli mun edellisessä neuvolassa missä kävin.

Ja noi liitoskivut on kyllä inhottavia vaikka ite niistä vaan hetken jouduin kärsimään. Ne kyllä laittaa lenkkihaaveet jäähylle. Ja sit kun pitäs liikkua...Mulle hoetaan koko ajan että koita nyt rauhoittua ja levätä äläkä enää riehu niin paljon. Mulla vaan on niin hirveästi nyt energiaa kun tiedän että kohta en kerkiä enää tekemään niin paljon kun on se tissikiinnäinen mukana niin täytyis etukäteen tehdä mahd.paljon ettei jää kaikki miehelle. Tää kesäflunssa nyt kyllä verottaa sitä energiaa...

Kirjoitelkaahan muutkin, ja mun mielestä ois kiva sit joskus syksyllä/talvella vaikka nähdäkin porukalla???

tunteella79

Vierailija
17/18 |
20.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime kerrasta on iäisyys, mutta oli pakko tulla onnittelemaan Marsua, vielä kun vauva on vauva! Toivottavasti tulet vielä kertomaan, miten arki on lähtenyt sujumaan.

Kesä on mennyt hujauksessa, helteet ottivat kovasti voimille ja vieläkin tuntuu, että asteita on liikaa. Innolla odottelen viileämpiä öitä, että saisi paremmin nukuttua edes. Kesäloman toinen viikko meneillään, mutta mitään suunniteltua en ole saanut aikaiseksi. Tarkoitus oli kesälomalla valmistella kaikki vauvaa varten ja äitiyslomalla sitten ottaa rennosti, mutta nämä helteet sekoittivat kyllä kaiken totaalisesti. Onko teillä muillakin ollut yhtä tuskaa? Pidän kyllä auringosta ja lämmöstä, mutta nyt oli hieman liikaa tuota paistetta.

Kaiken kukkuraksi sain punkinpureman juhannuksena, ja eilen luin, että raskaana ollessa kannattaisi ottaa varuiksi antibioottikuuri, kun ei tiedetä aiheuttaako se vauvalle jotain. Noh, enpä ole ottanut ja nyt mietin mitä tehdä. Ei se mielestäni kauaa iholla ollut, eikä mitään oireita ole, joten en haluaisi taas alkaa panikoimaan uudesta asiasta.. juuri kun kaikki on mennyt niin hyvin.

Synnytys pyörii yhä enemmän mielessä ja vasta pari päivää sitten aloin miettimään, miten kaikki muuttuu kun meitä on yksi lisää. Jotenkin säälittää poika, kun joutuu jakamaan saamansa huomion toisen kanssa, mutta hyväähän se vaan tekee. Ja innolla jo odottelen sitä, kun koko perheen voimin lähdetään mökille auto tupaten täynnä tavaraa, lapset itkevä takapenkillä ja vanhemmat hermoilevat.. Nyt on ollut jo niin seesteistä sen suhteen..

Nautitaanhan vielä olostamme ja tsemppiä odotukseen!

reimari 32+5

Vierailija
18/18 |
25.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vielä kerran onnitteluista :)

Aika menee nykyään niin hirmu nopeasti ettei ehdi / muista tulla tänne kirjoittelemaan, pitää yrittää tsempata :D

Täällä arki alkaa jo sujumaan ja jonkinlaista rytmiä alkanut löytymään, vaikkakin vielä välillä tuntuu ettei kädet millään riitä jokapaikkaan. Varsinkin kun molemmat karjuu samaan aikaan niin ei oikein tiedä mihinpäin sitä ensimmäisenä juoksis :) Kaipa tämä tästä..

Esikoinen alkaa pikkuhiljaa tottumaan siskon läsnäoloon, tosin hermostuu vieläkin aina kun sisko itkee, taitaa vieläkin vähän pelätä. Tosin meidän tyttö kun kunnolla menettää hermonsa niin kiljuu kuin teuraaksi joutuva sika joten ei mikään ihme että isoveikkakin vähän säikähtää :D

Mitään suuria mustasukkaisuus draamoja ei ole ainakaan vielä tullut, mutta silloin kun minulla on vauva sylissä tai tissillä niin poika on huomannut sen olevan täydellinen hetki pahantekoon kun ei äiti pääse niin nopeasti kimppuun :/ :)

Jaahas, ähinää alkaa taas kuulumaan, pitää mennä ennen kuin tuo kiljukaula hermostuu kunnolla :D

Marsu + möttönen, 4 viikkoa