No niin,nyt on taas bussissa nähty vaunuissa vauva, vaunusuoja
päällä, kangas peittämässa aukkoa(paksumpi kuin harsokangas),vauvalla villapipo ja huppari.
HUH HUH. Tuli tukala olo kun katsoin!!
En viitsinyt sanoa mitään, olisi taas saanut hullun maineen.
Ei hel...., eikö naiset osaa pukea lasta kesähelteellä??????
NIIN, asteita oli siis n.23 ulkona,bussissa varmaan 10 lisää.....
Kommentit (10)
Kävit ihan kopeloimassa vaunuja, niinkö?
Kävit ihan kopeloimassa vaunuja, niinkö?
Kangas oli vähän raollaan,vauva oli hereillä.
Näin ihan mainiosti kun istuin ylempänä ihan edessä.
Ja ärsytti niin pirusti, miksi ihmeessä paksu vaunusuoja kesällä kiinni? Eikö ne ole talvea tai vesikelejä varten? Siis se samaa kangasta kuin vaunut...en ymmärrä?
Ja aurinko porotti suoraan vaunuihin,varmasti oli vaunujen sisällä lämpötila n 40c valehtelematta!
olisit huomauttanut asiasta.Lapsihan voi ihan aikuisten oikeesti saada lämpöhalvauksen.Äidillään ei kaikki varmaan ihan kunnossa,kun ei ymmärrä tuollaista.
Nyt varmaan käytte muhun käsiksi, kun tunnustan olleeni 2,5-viikkoiseni kanssa samoissa lämpötiloissa liikkeellä. Ja voi kyllä, vaunuissa oli se jalkapeitehärpäke päällä! Oi ja voi! Sen sijaan sen alla ei ollut kantokopan (huomattavasti paksumpaa) peittojuttua, mutta sitähän ei päällepäin kukaan näe varsinkaan, kun lapsella on vielä pehmusteena äitiyspakkauksen makuupussi! Lisäksi lapsiparalla oli sisävaatteiden päällä college-huppari ja -housut. Jään tänne nyt odottelemaan huostaanottavia sosiaaliviranomaisia.
(Okei, mun vauvalla ei ollut villapipoa vaan puuvillamyssy enkä ole koskaan tajunnut äitejä, jotka blokkaavat vauvan maailmalta niillä räteillä. Mä ainakin tahdon nähdä, onko ipana hereillä vai kuorsaako se edelleen. Saanko sittenkin pitää vauvani?)
mutta annetaan anteeksi, kun vauvasi on niin pieni. ;)
Meidän 2,5 kk nukkuu tällä hetkellä ulkona yllään trikoobody, housut ja sukat. Jalkojen päällä on kevyesti fleecepeitto ja vaunujen päällä hyttysverkko.
eikös se ole jokaisen oma asia miten vauvansa pukee ja suojaa?! Meidän vaunut ainakin pysyy todella viileinä sisältä kun estän auringon pääsyn vaunuihin. Eli joko vaunusuoja tai harso päällä, ja useissa vaunuissa on myös edessä läpällä peitettävä "tuuletusaukko", joka viilentää mukavasti. Eli pidän kesälläkin vauvalla pitkiä vaatteita jottei pala, kun otan vaunuista pois, ja lisäksi pipoa/hattua päässä. Jokaisen vauvan, yhtälailla kun aikuisenki, lämmönsäätely kyky on ihan erilainen. Toiset ovat vilukissoja ja toisten tulee heti hiki.
villa- tai puuvillapipo päässä. taatusti itse pukenut, mutta silti!!!
mutta luulisi nyt että vauva huutaisi jos on hiki. Mun ainakin huutaa. Ja kovaa! Siksi en voikaan häntä ylipukea...
oli kuuma, vauva punainen ja hikinen ja huusi niin kuin vaan sellainen voi huutaa, jolla on tosi kuuma. Sanoin äidille ystävällisesti että kannattaa varmasti vähentää varustusta. Äiti totesi, että ei kuulu mulle v-unkaan vertaa.
eikö ihmisillä ole mitään järkeä päässä? Minäkin olen ihan tarpeeksi nänhyt näitä melkein tukahdutettuja vauvoja :( Ja vielä vähän pahemminkin kuin kuvailtu tapaus.