Meidän perheen TÄYDELLISTÄ arkea...
Kommentit (149)
tuollaiset kotiäidit uppoutuvat  niin kodin seinien SISÄPUOLELLE, etteivät välitä edes pitää huolta että AV-MAMMAT pysyivät kärryillä viimeisistä uutisista. Ja sitä paitsi ihan normaali väli 4-VUOTTA on olla pitämättä yhteyttä ystäviin.
PITKÄSSÄ JUOKSUSSAHAN se kestävyys nähdään, toivottavasti on tärppejä tullut niitä toivoville ja hui kauhistus, ettei vallan EROA kellekään, sehän nyt puuttuisi, YH:ksi joutua.
Lapset HERRANTERTUT nyt ainakin noilla ELÄMÄNARVOILLA ovat kasvaneet vallan näissä neljässä vuodessa, osa jo vallan ihanaisiksi varhaisteineiksi.
 Minulla ja miehelläni on kaksi lasta,TYTTÖ ja POIKA tietenkin,ovat kaksoset, Tytär Jessica-Jennica-Janina-Serafiina ja poika Mico-Nico-Alex-Felix ovat kovasti toivottuja,TIETENKÄÄN ei ollut mitään toiveita aikoinaan sukupuolen suhteen,kunhan vain tulisi KUMPAAKIN SUKUPUOLTA yksi kappale. Asumme Helsinkiläisessä LÄHIÖSSÄ.Aamulla kun mies lähtee TÖIHIN,minä lähden lasten kanssa ULOS,olenhan KOTIÄITI,oli sää mikä tahansa.Lapset TARVITSEVAT happea ja liikuntaa.Lasten päälle puetaan TIETYSTI lämpimät REIMATECIT,jotka ANOPPI meni ostamaan,itse olisin halunnut lapsillemme mielummin JONATHANIT....Omissa vaatteissa sitten säästänkin ja vetäisen päälleni TUULIPUVUN.
 Sitten tullaan sisälle syömään OMATEKOISTA kalakeittoa (kalatkin on ITSE ongittuja).Sitten onkin päiväunien aika.
 Niin,lapsemme ovat jo 2-vuotiaita,äkkiä se aika kuluu... Onneksi MAITOA vielä RIITTÄÄ RINNOISTA,aion IMETTÄÄ niin pitkään kuin maitoa tulee ja LAPSENTAHTISESTI tietenkin.
 PITKÄSSÄ JUOKSUSSA tietenkin tulee päivä kun imetys loppuu,mutta sitten jatketaan LIINAILUA ja RINKKAILUA,niin saavat lapset läheisyyttä.
 Kun mies tulee töistä,lähdemme KÄVELLEN koko perhe METSÄÄN keräämään SIENET ja MARJAT,niin saamme taas makoisaa ITSETEHTYÄ ruokaa seuraavana päivänä.
 Sittempä se uni maistuukin ja käymme yöunille siinä ILTAKUUDEN hujakoilla,no paljastettakoon että minä ja mieheni saatamme valvoa vielä VARTIN YLI KUUTEEN asti,koska PARISUHDETTA täytyy HOITAA ja siksipä harrastamme SEKSIÄ JOKA ILTA,vaikkei toista huvittaisikaan.
 Lopuksi muuuten, mitä mieltä olette lasten NIMISTÄ,eikö olekin kauniit,sopivat NIIN HYVIN meidän sukunimeen,mikä on VIRTANEN
 Unohdit sen OMAN ajankäytön... ne viikko harrastukset... :))
 Hyvää syksyä sinnekin
 Viime päivinä olen innokkaasti sisustanut uutta SOTKAN lastulevy kirjahylly/tv-taso kalustetta. En ole osannut päättää laitanko ylähyllylle tyhjät (ei tietenkään itse tyhjennetyt) VIINAPULLOT vai Gran Canarialta tuodut FLAMENKO-NUKET. TV:n päälle laitan kuitenkin TIIMARISTA hankitun MALJAKON ja siihen sopivat SILKKIRUUSUT.
 Unohdit myös mainita että joka päivä lasten päikkäreiden aikaan vien matot ulos ja LUUTTUAN koko kämpän, pölykoiria ei meillä sallita. Lisäksi MÄNTYSUOPAAN asunnon lattiasta kattoon, johan on raikas tuoksu!
 otan lasten päiväunien aikaan.Silloin käytän ajan TEHOKKAASTI SIIVOAMISEEN,PYYKINPESUUN,SILITTÄMISEEN,LEIPOMISEEN,RUUANLAITTOON,TISKAAMISEEN JA VAATTEIDEN OMPELUUN . Eikös niin tee KAIKKI äidit,onko muka jotain muuta tapaa käyttää OMAA AIKAA?
 T.ALKUPERÄINEN
 Kirjoitit ihan turhaan, koska me kaikki elämme juuri noin.

Vierailija:
Viime päivinä olen innokkaasti sisustanut uutta SOTKAN lastulevy kirjahylly/tv-taso kalustetta. En ole osannut päättää laitanko ylähyllylle tyhjät (ei tietenkään itse tyhjennetyt) VIINAPULLOT vai Gran Canarialta tuodut FLAMENKO-NUKET. TV:n päälle laitan kuitenkin TIIMARISTA hankitun MALJAKON ja siihen sopivat SILKKIRUUSUT.
Unohdit myös mainita että joka päivä lasten päikkäreiden aikaan vien matot ulos ja LUUTTUAN koko kämpän, pölykoiria ei meillä sallita. Lisäksi MÄNTYSUOPAAN asunnon lattiasta kattoon, johan on raikas tuoksu!
 laita sinne ylähyllylle ne FLAMENKO-NUKET,onhan se tietysti vähän PRÖYSTÄILEVÄÄ,mutta tarvitseehan KOTIÄITIKIN jotain piristystä arkeen.
 PS.Ja kuule, se MÄNTYSUOPA on ERINOMAISTA myös VARTALON JA HIUSTEN pesuun!
Minäkin olen kotiäiti säällä kuin säällä.
Vierailija:
...Aamulla kun mies lähtee TÖIHIN,minä lähden lasten kanssa ULOS,olenhan KOTIÄITI,oli sää mikä tahansa...
...mikä on VIRTANEN
Viimeinen kysymyksesi oli hieman oudohko, mutta vastaanpa kuitenkin tuohon loppuosaan; VIRTANEN on pienen pieni määrä virtaa, joko sähkö- tai vesi- tai vaihtoehtoisesti yleinen suomalainen sukunimi.
Vierailija:
 laita sinne ylähyllylle ne FLAMENKO-NUKET,onhan se vähän PRÖYSTÄILEVÄÄ,mutta tarvitseehan KOTIÄITIKIN jotain piristystä arkeensa.
 PS.se MÄNTYSUOPA käy ERINOMAISESTI myös VARTALON JA HIUSTEN pesuun!
 T.ALKUPERÄINEN
 Mieheni töistä tullessaan ilmoitti,että meille tekisi hyvää olla vähän kahdestaan,siis ILMAN LAPSIA?! Ehdotti,että naapurintyttö tulisi katsomaan KAKSOSIAMME n. puoleksi tunniksi ja että lähtisimme BINGOON. No, BINGOHAN oli nuorempana intohimoinen harrastukseni ja itse asiassa tapasimme mieheni kanssa bingohallissa.Mutta että jättäisimme PIENOKAISEMME PUOLEKSI TUNNIKSI naapurin tytönhuitukan(28 v.) hoiteisiin. Juu, ja mies oli sitten vielä lukennu jostain, että lapsenvahdille pitäisi vielä MAKSAAKIN!! HYVÄ IHME,mihin tämä maailma on menossa kun pitäisi maksaa siitä hyvästä,että saa olla KILTTIEN ja HYVÄTAPAISTEN pienokaistemme kanssa?!
 Onkohan miehellä joku MENOVAIHE,vai mistä tässä on kyse? Mitä mieltä te KANSSASISKOT olette?Nyt olisi hyvät neuvot TARPEEN!
 T.ALKUPERÄINEN
 Ota itseäsi niskasta kiinni ja tilaa aika heti AA:han ja SEURAKUNNILTA löytyy myös kuuntelijoita/auttajia. Älä jää ongelmasi kanssa yksin,hae apua!
 T.ALKUPERÄINEN

Kannattaa puhua miehen kanssa VAKAVASTI! Että,ihan BINGOOOON,jo on aikoihin eletty..Elä nyt vaan anna periksi ja suostu tuollaiseen,AJATTELE LAPSIASI!
 Koittakaa jaksaa valvoa vähän myöhempääm ja katsoa TV:stä vaikka A-studio yhdessä.Näin MEILLÄ!
Ei MEILLÄ vaan oo varaa ulkomaan matkoihin. MASUASUKIN syntymän jälkeen oon ollut MAMMALOMALLA ja sitten hoitovapaalla. ISUKKI tietysti tekee lyhennettyä työ aikaa että voi viettää LAATU AIKAA vuosikkaan kanssa.
 Voitte ottaa vaikka EVÄÄT metsäretkelle mukaan, jotka tietenkin pakkaat TUPPERWARE kippoon (muista SUHAUTTAA kansi). Jos haluatte jotain oikein JÄNNÄÄ, niin ainahan voitte lähteä KOKO PERHE paikkalliseen OSTOSKESKUKSEEN katsomaan edullisia tarjouksia. Ei kun TUULIPUSAKAT päälle ja LENKKARIT jalkaan ja menoksi.
 PS. NIKSI-PIRKKA:ssa suositeltiin TUMMELIA kasvo- ja vartalorasvaksi. Tulee paljon HALVEMMAKSI kuin NIVEA. Kokeile myös VAIPPAIHOTTUMAAN, JALKASILSAAN ja KÄNSIIN.
Vierailija:
Voitte ottaa vaikka EVÄÄT metsäretkelle mukaan, jotka tietenkin pakkaat TUPPERWARE kippoon (muista SUHAUTTAA kansi). Jos haluatte jotain oikein JÄNNÄÄ, niin ainahan voitte lähteä KOKO PERHE paikkalliseen OSTOSKESKUKSEEN katsomaan edullisia tarjouksia. Ei kun TUULIPUSAKAT päälle ja LENKKARIT jalkaan ja menoksi.PS. NIKSI-PIRKKA:ssa suositeltiin TUMMELIA kasvo- ja vartalorasvaksi. Tulee paljon HALVEMMAKSI kuin NIVEA. Kokeile myös VAIPPAIHOTTUMAAN, JALKASILSAAN ja KÄNSIIN.
 kun lukee ,SISARET,teidän neuvoja.No,ei lähdetty bingoon,ei.JOTAIN RAJAA.Mutta,kuten näette,olen hereillä vielä,on tämä niin JÄNNITTÄVÄÄ! Mies kyllä nukahti jo puoli seitsemältä.Tein tuossa itselleni pari LAUANTAIMAKKARA-leipää teen kanssa ja katselen mitä TV:stä tulee,ÄÄNETTÖMÄLLÄ tietenkin,ettei lapset HÄIRIINNY.Täytyy kohta hipsiä tuonne PERHEPETIIN oikein varovasti,se tuo VESISÄNKY keinuttaa niin mukavasti.
 Niin joo,ja LAPSETON ystäväkin tuossa illemmalla soitteli ja valitteli,kun ei ala sitä MASUASUKKIA kuulua. No,sanoin TIETENKIN,hänelle,että ITSEKÄSTÄHÄN se sellainen LAPSETON elämä onkin,lapsia kyllä TULEE,jos vaan haluaa. Jotenkin tuntu,että nuhan lykkäs yhtäkkiä hänelle,kun kuulosti ääni tukkoselta tuon jälkeen ja heti lopetti puhelun,aika EPÄKOHTELIASTA tuollainen että kesken lopettaa puhelun. Enkä kerenny edes kertomaan yhdestä toisesta ystävästä,joka oli tehnyt APORTIN.
 Kyllä se on MUKAVAA,kun on tämmönen paikka missä voi keskustella JÄRKEVIÄ,FIKSUJEN ihmisten kanssa!
 T.ALKUPERÄINEN
Muuallakin Helsingissä löytyy metsää, mm. Uutela, Mustavuori ja niin edelleen.
Kalaa saa merestä, jonka läheisyys on Helsingissä joka puolella. Taitaa olla pari koskeakin, joista saa kalastaa. Tai ehkä perhe on pakkautunut TILA-AUTOON, jossa lapset tietenkin matkustavat SELKÄ MENOSUUNTAAN ja ajaneet ANOPPILAAN maalle kalaan, kalathan säilyvät pakkasessa hienosti kotiin paluun jälkeen.
Alkuperäiselle lähetän terveiset Ukri-Kivi Kalervolta ja Jenna-Janette Jasminelta, lähdetäänhän taas pian perheiden kesken puolukkaan ja suppilovahverometsään! JJ viihtyy niin hyvin liinassa, vaikka kuulemma koulussa siitä ovat kiusanneet :-/
Vierailija:
Pari epäjohdonmukaisuutta vaan: helsinkiläisestä lähiöstä ei lähdetä iltakävelylle metsään sieniä keräämään ja harvassa lähiössä ongitaan kaloja.
 niin KANNATTAA tulla AIHE VAPAALLE bongailemaan toisten epäjohdonmukaisuusia ja KIRJOITUSVIRHEITÄ. Niitä tältä palstalta löytyy JA PALJON! On muuten halvempaa kuin RISTIKKO-lehden ostaminen ja AIVAN yhtä haasteellista.
 T: Innokas Sotka-sisustaja
 PS. Me voitettiin matka Canarialle, eihän meilläkään muuten matkalle olisi päästy. Onneksi voitettiin heti häiden jälkeen ja ennen kuin lapset syntyi, elämä kun jää tänne KOTIIN lasten syntymän jälkeen. Ja muuten kotimamma olen minäkin!
 Alkuperäiselle lähetän terveiset Ukri-Kivi Kalervolta ja Jenna-Janette Jasminelta, lähdetäänhän taas pian perheiden kesken puolukkaan ja suppilovahverometsään! JJ viihtyy niin hyvin liinassa, vaikka kuulemma koulussa siitä ovat kiusanneet :-/
 terveiset vastaanotettu.Ja toki lähdetään SIENIMETSÄÄN pikimmiten,loukkaantui vaan tuo meidän TAISTO-ARMAS(ei ole paljon mielikuvitusta ANOPPI jaAPPI käyttäneet,kun pojalleen nimen ovat valinneet,toista ne MINUN vanhemmat,antoivat ainoalle tyttärelleen sentään KAUNIIN nimen:SILVIA-ELISAPET) siitä BINGO-jutusta.No,hätäpäissäni lupasin ostaa sille TARJOUSTALOSTA uuden JUSSI-PAIDAN,kun entinen on niin moneen kertaan paikattu.
 Täytyy yrittää lepyttää sitä huomenna vielä KARJALANPAISTILLA,mitä tein isomman annoksen viimeksi PAKKASEEN.
 Ja ruuasta tai oikeastaan juomasta puheenollen.Laitoin minäkin paikallislehteen ilmoituksen PÄIVÄKAHVISEURAA TARJOLLA.Joskus olen lehdessä semmosia ilmotuksia nähnyt ja ajattelin, että kivahan se vain olisi saada AIKUISKONTAKTEJAKIN,kun lasten kanssa päivät pitkät olen.
 No, ensimmäinen kahvinjanoinen oli semmoinen 50-VUOTIAS ylipainoinen,hikinen mies ja hieman kyllä epäröin päästää vierasta miestä sisään. Mutta oli ilmeisesti lenkiltä tulossa,kun oli niin muodikas violetti VERRYTTELYPUKU ja TARRALENKKITOSSUT jalassa.Ajattelin että kyllähän se kahvi lenkin jälkeen maistuu ja kutsuin peremmälle. Vähän mies ihmetteli KAKSOSIAMME ja ehdotti makuuhuoneeseen menoa.Minä sanoin ettei meillä KAHVITELLA edes juhlapäivinä makuuhuoneessa(kaatuisi kahvit vielä VIHREÄLLE KOKOLATTIAMATOLLEMME),AINA on KAHVITELTU keittiönpöydällä ja lapset otettu mukaan,voi olla vanhanaikaista mutta AINA on niin tehty.Siinä pyöritteli kauhistuneen näköisenä silmiään hetken ja lähti kiireesti pois.Yritin kyllä huutaa perään,että olisi KUUMAA PIIRAKKAAKIN...mikähän sille...
 Nyt täytyy laittaa PAPILJOTIT PÄÄHÄN JA KURKUT SILMILLE ja ruveta nukkumaan.
 PS.toivottavasti tämä nyt tulee perille ,äskönen viesti ei lähteny...
 T.S-E (ALKUPERÄINEN)

itse en löytänyt vaikka muistin otsikon ja henkilöt ihan oikein..... miten teit sen ?