Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tänään kun on pinnalla ollut keskustelut siitä pitääkö

Vierailija
01.06.2010 |

bussikuskin/kaupan kassan/hattaranmyyjän antaa milloin kellekin 20 senttiä alennusta jne. niin mulla ainakin on herännyt ihmetys, että mitä aikuisten päässä oikein liikkuu!

Ettekö te oikeasti tiedä, että se bussikuski tai myyjä joutuu ne puuttuvat rahat itse lisäämään sinne kassaan? Luuletteko te oikeasti, että se teidän nico-petteri on ainut joka sen päivän aikana pyytää sitä alennusta?

Vanhempien kuuluu varustaa lapsensa niin, että on rahaa millä tulla kotiin tai ostaa se hattara. Säännöt on sääntöjä ja hinnat on hintoja, ei niitä voida alkaa soveltamaan jokaisen asiakkaan kohdalla erikseen. Muuten olisi kehä valmiina ja sitten ei olisikaan eenää mitään rajoja miten toimia.

Tässä asiassa on ihan turha vetää miitään inhimillisyysseikkoja mukaan kun työntekijöille on annettuu säännöt millä toimitaan ja piste. Sääntöjä ei voi joka paikassa rikkoa vaikka oma inhimillisyys muuta sanoisi.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka tahallaan joka paikassa varustavat lapsensa liian vähillä rahoilla, jotta joku ystävällinen täti-ihminen maksaisi sitten lapsen puolesta. Ja näiden takia niitä ystävällisiä täti-ihmisiä ei enää löydy.

Kun lapsena kävin lähikaupassa (kyseessä Espoon Tapiola, ei mikään maalaiskauppa) ja ostoksista jäi 50 penniä vajaaksi, kaupantäti käski hakea se kotoa ja antoi ostokset mukaan. Kiireellä hain kotoa ja samantien kuittasin lainan. Nykykersat vaan naureskelee mummojen hyväuskoisuudelle!

Vierailija
2/8 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei tule ongelmia. Mä en ymmärrä miksi sitä 20 centtistä ollaan käsi ojossa vaatimassa ihan vierailta ihmisiltä. Ok, se on pieni raha mutta miettikää tosiaan, että jos noita on työpäivänkin aikana useita, niin äkkiä kyse onkin monesta eurosta per päivä.

Kuka bussikuski on niin varakas, että pystyy ja haluaa toisia ihmisiä ilmatteeksi kuljettaa päivästä toiseen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai ainakin mies maksaa Niin Hirveesti Veroja joilla elätetään kaiken maailman sosiaalipummit

Vierailija
4/8 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin opiskeluaikana vuosia kassatöissä isossa tavaratalossa. Joka ilta kaikkien kassat laskettiin, ja tuskin koskaan kenenkään kassalipas täsmäsi pennilleen - aina oli heittoa puoleen tai toiseen. Summat pysyttelivät tietysti suht pieninä, koska väärinlasku ei ollut tahallista. Koskaan kukaan ei joutunut maksamaan puuttuvaa summaa, mutta (yllätys, yllätys!), ei myöskään saanut liikoja rahoja kassastaan itselleen!!

Vierailija
5/8 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muut oli ihan kuittailua. Ettei kenellekään jäisi epäselväksi. Olen ihan samaa mieltä kuittailijoiden kanssa, että on älytöntä ajatella että saisi alennusta siksi koska on lapsi tai lapsia mukana

Vierailija
6/8 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin opiskeluaikana vuosia kassatöissä isossa tavaratalossa. Joka ilta kaikkien kassat laskettiin, ja tuskin koskaan kenenkään kassalipas täsmäsi pennilleen - aina oli heittoa puoleen tai toiseen. Summat pysyttelivät tietysti suht pieninä, koska väärinlasku ei ollut tahallista. Koskaan kukaan ei joutunut maksamaan puuttuvaa summaa, mutta (yllätys, yllätys!), ei myöskään saanut liikoja rahoja kassastaan itselleen!!

Jos kassaheittoa on joko toistuvasti tai isompi heitto kerralla niin kassa joutuu siitä vastuuseen. Näin ainakin isoissa ketjuissa.

Vierailija
7/8 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kassaheittoa on joko toistuvasti tai isompi heitto kerralla niin kassa joutuu siitä vastuuseen. Näin ainakin isoissa ketjuissa.

Entä jos heitto on jatkuvasti ns. "taloon päin", eli kassassa on joka päivä liikaa? Saako ahne kasööri pitää rahat?

:P

Vierailija
8/8 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos heitto on jatkuvasti ns. "taloon päin", eli kassassa on joka päivä liikaa? Saako ahne kasööri pitää rahat?

:P

Eli jos on kassassa liikaa rahaa olet käytännössä varastanut asiakkailta rahaa (antanut siis liian vähän takaisin). Ne rahathan käytännössä menee samassa tasotuskassassa missä miinuksetkin, mutta sanktioita siitäkin tulee.