G:Rumimmat/ärsyttävimmät lasten nimet mitä tiedät?
Omia " inhokkeja"
1.Roni koiran nimi,teiniäitien suosiossa
2.Alex sinänsä ok nimi,mutta tänä vuonna syntyneillä liian suosittu
3.Päivi ei sovi lapselle
4.Helena maatalon emännän nimi
5.Aleksanteri liian mahtipontinen
Kommentit (115)
Itse en pidä seuraavista nimistä:
Jere, Miro, Mika, Jari, Ilari, Jessika, Elviira, Emilia, Eino, Veeti, Leevi, Verna, Lumi, Pilvi, Pyry. Perttu -nimestä en erityisesti pidä, se ansaitsee erikoismaininnan. Ai niin! Myös Eetu ansaitsee tulla mainituksi tällä listalla, niin ja Liisu! Tästä ei meinaa tulla loppua millään!
Jos mulla sattuis olemaan kaveri, jolla on inhokkilistalta nimi, ei se haittais. Aika samanlainen tilanne ois se, että naapurin lapsella rumat vaatteet. Ei se juuri mun käsitystä muuta. Aika pieni asia se on. Ymmärränhän, että on kiva kun ihmisillä on eri maku. Ei tämä niin vaarallista ole. Herkkänahkaisten tuskin kannattaa avata tällaista ketjua.
(mua ärsyttää jopa oma nimeni ITSELLÄNI, mutta kun kuulen sen jonkun toisen nimenä, niin ei ollenkaan pahempi).On vaan tosi moukkamaista haukkua niitä täällä. Tahallaan loukata muita ihmisiä täällä kasvottomana, kun ei varmaan suoraan menisi sanomaan. Oma lapsi on kuitenkin niin rakas (yleensä kaiketi jokaiselle), että voi olla aika kova pala nähdä, miten toiset yökkäilee tällä palstalla nimelle, jonka on kaikella rakkaudella valinnut omalle lapselleen.
no jo on tunteeton ihminen, jos on niin kovin hauskaa pilkata toitenlasten nimiä. Pistäpä lista omien lastesi nimistä, niin voidaan sitten kaikki oksentaa oikein rivissä !
Jaakko
Saa haukkua ihan vapaasti,s ilti se on minusta hieno nimi ja poika on vielä hienompi :))
Vierailija:
En antaisi lapselleni nimeä, jossa on r-kirjain. En ainakaan kutsumanimeen.
Omalla pojallani sekä kutsumanimessä että toisessa etunimessä on r, ja puhuinkin jo raskausaikana, että r-kirjain tuo nimeen luonnetta. (kumpaakaan nimeä ei olla täällä mainittu... ) Minä taas en tykkää pliisuista j-nimistä, mutta makunsa tosiaan kullakin.
Täällä lapsen nimi vasta mietinnässä, mutta olen ajatellut nimeä, jossa on R-kirjain, sillä sukunimi on niin " pehmeä" , että etunimessä täytyy mielestäni olla särmää. Toinen särmää tuova kirjain on mielestäni k. Oma nimeni on muuten aika harvinainen ja alkaa R-kirjaimella. Olen ollut siihen tyytyväinen, paitsi että lapsena kärsin ennen kouluikää R-viasta ja kieltämättä nimi oli silloin kiusallinen. Onneksi R-viasta selvittiin... Jännä seurata tätä keskustelua ja sitä, miten vanhempien ns. sosio-ekonominen tausta tuntuu monen mielestä heijastuvan lapsen nimestä. Niin kieltämättä ajattelen itsekin. Onko sitten niin, että kun Janica tai Jessica aikuisena hakee vaikka Nokialle johtotehtäviin, ei hän sinne pääse, koska työpaikalla hänet heti leimataan itähelsinkiläiseksi lähiölapseksi??? Voiko nimellä olla niin vahva leima?
Eihän täällä kukaan hauku henk.kohtaisesti niitä ihmisiä joilla sattuu olemaan nimi jostakin ylläolevasta listasta!
Te jotka siitä loukkaannutte, ettekö te tajua että nämä ovat mielipiteitä? (Eikä kukaan pakota lukemaan!) " Voi yhyy, lapseni nimi oli listalla! Siis sehän tarkoittaa että nyt KAIKKI ihmiset vihaavat häntä!" Nämähän ovat vain yksittäisten ihmisten mielipiteitä! Tulevan lastemme (harkintaan tulevat) nimet on ollut muutamalla listalla ja mua ei häiritse pätkääkään!
Nää on hauskoja tälläiset pinot ja hauskemmaksi ne tekee ihmiset jotka niistä loukkaantuu (melkoisia herkkänahkoja)!:)
Näin myös veljieni nimet ja ei mua itketä yhtään jos joku on sitä mieltä että ne on rumat nimet! Makuja on monia..:D
Voin myös kertoa että toisella veljelläni on sama eka kirjain nimessään kuin mulla! HUI!!!! Siis nythän joku inhoaa mua ja veljeäni nimiemme takia!:DDDDDDDDDDDDDD Eihän nämä sitä tarkoita!!!
En voi käsittää että joku inhoaisi jotain ihmistä hänen nimensä takia! Eikä varmaan inhoakkaan (paitsi siis esim. ekaluokkalaisten ikäiset..)
...että almanakasta tai muualtakaan ei sellaista nimeä löydy, mikä ei jonkun mielestä kuulostaisi typerältä!!! Kau(h)(n)eus on katsojan korvassa!?!
Poikien nimissä kammoksun jostain syystä Veetiä, Leeviä, Eetua, Valtteria... Nämä J-nimet taas ei ole koskaan ärsyttänyt, vaikka en lähiöteinimamma olekaan :-). Makuja on monia.
Vai väitätkö, ettei sulla sellaisia ole?
Miksi pitää olla niin helevetin herkkänä tällaisessa asiassa, missä kysytään ihmisten MAUSTA. KAikki ei tykkää samoista asioista tai nimistä, ja jos sitä on kamalan vaikea kestää, niin voi voi.
Sitten voimakkaat nimet, kuten Ronja, Pirkko jne. Ja nyt on yleistynyt tää Jerry....
Sitten suomalaiseen sukunimeet vänkätyt Sebastianit, Wilhelmiinat jne.
En myöskään piittaa miesten nimistä johdetuista Mikaela, Petriina, Lauriina jne.
En pidä Jessica, Julia, Jonna, Jasmin, Janette jne. hienostelevista nimistä.
En pidä perustylsistä Juho, Jaakko, Lauri, Pekka jne. nimistä, jotka ovat latteita ja mitään sanomattomia.
Mistäkö pidän? Reippaista ja särmikkäistä nimistä, joissa on luonnetta.
Omien lasteni nimiä en löytänyt näistä listoista, mutta en erehdy kuvittelemaan, etteikö joku pitäisi niitä rumina. Onhan se hyvä ettei kaikilla ole niin samanlainen maku, että kaikkien lapset olisivat saman nimisiä :-)
Enkä ehkä antaisi pojalleni nimeä Jorma.
Mutta kyllä tästä ketjusta näkee, että makuja on monia, nimiasioissakin. Tuskin kenenkään kannattaa hirveästi ottaa hernettä nenuun siitä, että joku oululaismamma ei tykkää helsinkiläismamman jessicasta ja jaminasta, tai päinvastoin.
mutta jos se on ehdottoman epäkäytännöllinen, säälin lasta. Näin siksi, että itse omistan äärimmäisen epäkäytännöllisen nimen (tyyliin Elvi Anna-Maija ja tuo Anna-Maija kutsumanimenä).
Kun saa joka kerta uuden opettajan, lääkärin, neuvolatätin, kenen tahansa, jonka kanssa on tekemisissä, opettaa siihen, että ensimmäinen nimi ei ole kutsumanimi, ja sitten kun vielä se puhuttelunimi on yhdysnimi... Älkää ikinä, ikinä antako lapsellenne sellaista nimeä! Itse pidän nimestäni tosi paljon, se on äärimmäisen kaunis ja sointuva, mutta siitä huolimatta, epäkäytännöllisempää en ole koskaan kuullut.
Siis kutsumanimi aina ensimmäiseksi, ihan lapsen vuoksi! Ja sitten semmoiset nimet, joista saa aina olla selittämässä, miten ne kirjoitetaan (esim. Christina, Marcus, Nico, Judith) ovat inhokkilistallani, vaikka olisivat kuinka kauniita.
Seuraavia nimiä taas en ikinä antaisi omille lapsilleni:
Miro
Minna
Jarkko
Mikko
Anna
Riikka
Jarmo
Ja aika monta muutakin tuohon listaan voisin lukea. Ihan hyviä nimiä muuten, mutta joihinkin ko. nimeä kantaviin liittyy niin pahoja muistoja ja mielikuvia, että jotenkin tuntuu, kuin manaisi omasta lapsestaan samanlaista ilkeyttä esiin, jos antaisi hänelle sellaisen nimen.
Sitten vielä nämä koirannimiset, Ronit ja Jeret jne.
Ps. en itekkään tykkää omasta nimestäni
..en tiedä itsekään miksi, sietää seuraavia tytön nimiä:
Mia, Pia, Tiia, jne...
Välillä on ihan kiva päästä sanomaan muillekin kuin miehelle, että jotkut nimet ovat minusta kamalia. Kuten esimerkiksi serkkujeni lasten nimet Siiri, Viivi, Sakari ja Elmeri. Tätä en sano missään tilanteessa ääneen, enkä tietenkään vihjaakaan tästä mielipiteestäni serkuilleni. Mutta siitä nyt ei ole mitään haittaa, jos täällä netissä sen sanoo!
Itse luen aina tällaiset ketjut, kyllähän tästä vähän osviittaa saa, että millaisia nimiä tällä hetkellä arvostetaan ja mitä " inhotaan" . Ja kyllä, yhden lapseni nimi on myös mainittu tässä ketjussa, enkä sitä ota mitenkään henkilökohtaisesti. Siinä teille aikuistumista, hei, hellittäkän vähän pipoa! ;)
ja että EN käy niitä täälläkään latelemassa... Hmm... ja mitä tulee siihen, että mitä nimiä arvostetaan tällä hetkellä, niin eikö sen totuuden saa selville juuri siitä suosituimmat nimet- listasta, eikä jonkun yksittäisen henkilön mielipiteestä??????????????????????
Jimi ja Jesse.Sellaisia " white trash" -nimiä.Koirannimet Jere ja Roni ja Santtu ihan kamalia myös.
Ei tämä varmaan kovin aikuismainen ja fiksu ketju tosiaan ole, mutta ei mua ainakaan häiritse tippaakaan, että oman lapseni nimi on monien mielestä tosi ärsyttävä. Pääasia kai, että itse tykkää lapsensa nimestä? Kukaan ei varmasti koskaan löydä sellaista nimeä, joka miellyttäisi kaikkia maailman ihmisiä.