Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kahvin juonnin lopettaminen: kauanko päänsärky kestää?

Vierailija
01.06.2010 |

Ajattelin lopettaa kahvin juonnin tai ainakin vähentää sitä erittäin päljon. Tiedän, että mulla tulee pää kipeäksi, mutta montako päivää sitä kestää?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos juot tosiaan paljon, vähennä kupillisen verran kahden päivän aikana... eli jos juot kuus kuppia päivässä. Juot ekoina kahtena päivänä viis kuppia, sit seuraavina kahtena päivänä neljä jne...

Jos kuuppaa särkee, ota tabu. Se menee varmasti ohi viikossa jos vielä 'kuurin' jälkeen juilii.

Vierailija
2/18 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin kertaheitolla kokonaan, päätä särki 2 viikkoa, siihen ei auttaneet mitkään lääkkeet. Suosittelen vähentämään pikkuhiljaa.

Mä join ennen kahvia todella paljon, olin 2 vuotta täysin juomatta kahvia. Nykyisin juon 2-3 mukillista päivässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lopetan usein kesäksi; päänsärkyä noin 3 päivää.

Vierailija
4/18 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kun lopetat sen viimeisenkin mukillisen, varaudu parin päivän juilimiseen. Mulla siihen ei ainakaan auttanut edes Burana 800 mg, joten aika kovia ne vierotusoireet voi olla. Muttei nyt sentään KAHTA VIIKKOA, kuten joku tuossa väitti.

Vierailija
5/18 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se kahvin juonti pitää lopettaa?Sehän on hyvää ja virkistää mieltä ja nopeuttaa aineenvaihduntaa...

t.läpipaskoja

Vierailija
6/18 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla siihen ei ainakaan auttanut edes Burana 800 mg, joten aika kovia ne vierotusoireet voi olla.

Ja se on aivan tajuton, ei mikään pikku jomotus. Onneksi puolikin kuppia kahvia riittää.

En edes juo (mielestäni) mitenkään paljon, 1-3 tavallisesti, joskus voi mennä kyllä viisikin, mutta puoleenpäivään mennessä täytyy ainakin pikkuannos olla saatu, muuten tulee pää kipeäksi.

Eli lopettaisin kyllä kuten jo ehdotettiinkin, portaittain ja hitaasti. Itse varmaan ottaisin lääkemitallista vielä viimeisen viikon:-)

t. tosiaddikti

Vierailija
7/18 |
01.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

En juo kahvia paljon. Aamuisin ja iltaisin en juo kahvia ollenkaan. Ainoastaan iltapäivällä klo 14-15 paikkeilla juon kupin tai kaksi.

Nyt viime päivinä nuo pari iltapäiväkuppia ovat jääneet monen sattuman summana väliin ja pikku päänsärky on lähes jatkuvaa, ei auta buranakaan.

On kyllä yllättävä miten vieroitusoireet tulevat vaikka olisi kohtuukäyttäjäkin.

Vierailija
8/18 |
01.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen antanut periksi. Kärsin päänsäryn lisäksi myös pahoinvoinnista ja oireet looppuivat kuin seinään juotuani kupillisen vahvaa kahvia.

Vierailija
9/18 |
01.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan kahvi ei sentään ole niin paha huume, kuin pilvi. Eräs ystäväni kertoi että pilvestä tulee vielä pahemmat vieroitusoireet, kuin kahvista. Että kyllä se kahvi aika mieto päihde kuitenkin on.

Teetähän suositellaan kahvin vieroitusoireisiin.

Vierailija
10/18 |
01.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimittäin juon kahvia vain töissä, siellä 2-3 kupillista automaattikahvia päivässä. Viikonloppuisin tai lomilla en juo kahvia lainkaan, vain maitoteetä. Ei ole tullut mitään oireita kahvittomuudesta.

Vierailija
11/18 |
01.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja senkin heti aamulla. Jos en ole aamukymmeneen mennessä juonut sitä kupillista, alkaa särky. Koska minulla sattuu olemaan migreenitaipumus, muuttuu se kahvipäänsärky migreeniksi, jos sitä kupillista ei tule.

Kahvinjuonnin lopettaminen on raivostuttavan hankalaa. Aloitin aamukupillisen juomisen aikoinaan, kun minulla oli paljon vaikeuksia vatsan kanssa ja niihin vaivoihin auttoi kahvi.

Vierailija
12/18 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 11v join tänää 1,3litraa kahvia aamulla ja oireet olivat aivan kamalat:hikoilu,pyörrytys,vapina,keskittymis häiriö ja näin

Vierailija
13/18 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 11v join tänää 1,3litraa kahvia aamulla ja oireet olivat aivan kamalat:hikoilu,pyörrytys,vapina,keskittymis häiriö ja näin

Vierailija
14/18 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus en muista juoda kahvia pariin viikkoon. Ei ole mitään särkyjä. Jos koko ajan olisin odottamassa sitä särkyä, varmasti tulisi. Jos jäät kitumaan ei tule mitään. Tee jotain muuta joka vie ajatukset siitä niin ei tule päänsärkyä.

Se päänsärky on vain sun pään sisällä (pun intended).

Vierailija
15/18 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kahvin haluaa lopettaa nopeasti kannattaa alkaa heti korvaushoidolla. Vahvaa teetä parina ekana päivänä. Ja sitten viikko loppuun kaakaolla. Kaikki nämä huumeet ovat sukulaisia keskenään ja nätisti postavat vieroitusoireita keskenään.

Vierailija
16/18 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju, mutta käsittelee aihetta jota juuri mielessäni pyörittelin. Kysymykseni kuuluu, miksi kahvin juonti pitäisi lopettaa, vähentää kyllä voi, mutta miksi tyystin lopettaa? Eikö kahvi ole todettu terveysvaikutteisemmaksi kuin esim. tee? Itse en voisi kuvitella lopettavani.  Jos kahvi jää illalla juomatta, aamulla kauhea hedari joka loppuu kuin seinään, ensimmäåinen kulaus kahvia alkaa vaikuttaa. Muista päänsäryistä en  kärsikkään, kunhan muistan juoda säännöllisesti kahvini.

Vierailija
17/18 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kofeiiniriippuvuus on hirveän rajoittavaa. Aina pitää miettiä mistä saa seuraavan annoksen.

Itse lopetin vähitellen paikassa, jossa kahvia ei saanut. Pahimpiin vieroitusoireisiin otin pienen murun kofeiinitabletista. Kahdessa viikossa pääsin eroon.

Vierailija
18/18 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joisin, mutta se on alkanut nostamaan sykettä, enkä pidä siitä tunteesta. Nytkin särkee päätä niin, että järki lähtee, mutta tämä mielummi, kuin että sydän hakkaa kokonaan miljoonaa.

Tätä päänsärkyä kestänyt yhtä kauan, kuin olen ollut juomatta kahvia = 4 vrk.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä viisi