Kehitysvamma varma mutta aste puuttuu,keskeyttääkö raskaus
vai jatkaako,olimme ultrassa ja labrakokeissa sekä lapsivesipunktiossa ja alustavat tulokset näyttävät että lapsellamme on kehitysvamma jotain häikkää aivokuoren alapuolella/sisäpuolella,eivät osaa sanoa vammaisuuden astetta joko lievä tai todella vaikea vammainen........odotamme lisälausuntoja viikkoja 17+2.........olen puhunut psykologin ja sosiaaliviranomaisten kanssa mutta lopullinen päätös on meidän,,,,,,,,onko muita vanhempia jotka samassa tilanteessa olleita ,haave terveestä pikkukakkosesta
Kommentit (47)
miten niin muka voi jos sua koko elämäs syrjitään haukutaan säälitään ymym.
jos et osaa liikkua normaalisti , kuljet jollain rullatuolilla kokoelämäsi...
et osaa syödä ite ,saatikka pyyhkiä pyllyäsi...
sekö on täyttä elämää???
t.25
Mä olen tavannut monta kehitysvammaista ihmistä, jotka elää täydempää elämää kuin useimmat ns. normaalit, joiden elämässä ei välttämättä ole muuta sisältöä kuin tylsä työ, väljähtyneitä ihmissuhteita ja tv, joka suoltaa vain uusintoja uusintojen perään... Ihminen, jolta puuttuu jotain, mitä muut pitää itsestäänselvyytenä, on useinkin paljon onnellisempi ja paljon vähemmästä onnellisempi kuin tavalliset pulliaiset.
t. kehitysvammaistenohjaaja ja erityislapsen äiti (en nyt muista numeroani)
Mä olen tavannut monta kehitysvammaista ihmistä, jotka elää täydempää elämää kuin useimmat ns. normaalit, joiden elämässä ei välttämättä ole muuta sisältöä kuin tylsä työ, väljähtyneitä ihmissuhteita ja tv, joka suoltaa vain uusintoja uusintojen perään... Ihminen, jolta puuttuu jotain, mitä muut pitää itsestäänselvyytenä, on useinkin paljon onnellisempi ja paljon vähemmästä onnellisempi kuin tavalliset pulliaiset.
t. kehitysvammaistenohjaaja ja erityislapsen äiti (en nyt muista numeroani)
Tosin näissä ulträänissä ei todeta tämmöistä vammaa kun syytä ei tiedetä. Pelkäsin koko toisen raskaus ajan juuri näitä niskapoimu ja rakenneultraa että mitä niissä sanotaan mut kaikki ok. ja terve lapsi syntyi. Tosin isoveljellä tämä vammaisuus todettiin vasta 6 vuotiaana. En voi sanoa että mitä sun pitäisi tehdä. Jos lapsella todella vakavasta asiasta on kyse että vois muutenkin menehtyä syntymän jälkeen silloin varmaan tekisin abortin. mut kunkin tän päätöksen pitäisi itse tehdä. eikä muitten mielipiteitten perusteella. Ja tää paikka ainakin väärä mielipiteitten kysymiseen kun kaikilta ei aina tule viksua vastausta.
Te varmaan odottaisitte vauvaa vielä sen 4-5 kuukautta ja sitten synnyttäisitte lapsen varmaan kuolemaan heti syntymänsä jälkeen?
Koska aborttihan on murha?
Minusta kehitysvammaiset ovat ihania ym. positiivista, mutta kun menin harjoitteluun kehitysvammaisten laitokseen, huomasin todella rankasti, että näin ei todellakaan ole.
Jos ihminen vain makaa, (ja huutaa, jos kykenee siihenkään) ja häntä satutetaan (kaikki tutkimukset, hoidot ym.) onko se kenenkään mielestä hyvää elämää?
Todella toivon, etten itse joutuisi valinnan eteen ikinä.
Paljon voimia sinulle ja miehellesi.
Vierailija:
t. kehitysvammaistenohjaaja ja erityislapsen äiti