kaksikuiselle vauvalle perunaa...
Tuttavani kehuskeli tänään kuinka heidän kahden kuukauden ikäinen poika kovin tykkäsi perunasta :O Hämilläni siihen sitten totesin, että kovin olette aikaisin aloittanut. Nukkuu jo täydet yöunet, mutta juo kuulemma niin paljon maitoa, että parempi antaa jotain kiinteää...
Kommentit (13)
että ei taida tuo äiti myöskään imettää, kun tietää niin tarkkaan miten paljon juo. Mua aina harmittaa, kun pullolla ruokkijat jotenkin tarkkailee ja pohtii jatkuvasti niitä millimääriä... Ei imettäessä tiedä yhtään montako milliä menee ja täysin tyytyväisiä ja terveitä lapsia tulee:)
lääkärit suosittelee jos maidot ei enään riitä
Vauva tähän asti ollut puhtaasti rintamaidolla ja kasvaa hyvin. Mielestäni jo se, että vauva nukkuu yöt kertoo jotain.
ap
Just mietin että meidän typylle muka vois alkaa antaa kiinteitä kun tuli 4kk täyteen, mutta enpä nyt taida. Tuohan on ihan pikkuvauva vielä, tuntuisi tosi hullulta alkaa sille lusikalla mössöä suuhun työntämään. Mun mielestä vauvojen kuuluu syödä tissiä. :)
Mutta jokainen tavallaan!
Ja pääsee niin paljon helpommallakin! Mä olen aina täysimettänyt 6kk ja oikein harmitellut kun on pitänyt kiinteitä antaa, menee paljon enemmän aikaa, kakka rupeaa haisemaan jne. Ehkä mä en siitä niin tykkää, kun mun lapset ei oikein tahdo syödä kiinteitä alkuun, kummallakin syöminen lähtenyt sujumaan vasta vuoden iässä. Ja hyvin nukkuvat (ei kyllä kokonaisia öitä 2kk iässä...)ja kasvoivat yläkäyrillä. Enkä muuten ikinä usko, että olisivat syöneet paremmin kiinteitä, jos olisin pakottanut niitä jo 2 kuiselle. Ja miksi olisin?
yöunia 6 vko iästä lähtien. Äitiystävällisiä lapsia.
muka tiedä sitä että kaksikuisen vauvan elimistö EI vielä kestä kiinteää ruokaa?
minun kaikki vauvani ovat nukkuneet rauhallisesti päivin ja öin, ovat saaneet esim. 8 viikon ikäisestä peruna-maissisosetta sekä maitoateriat.
Mitähän seuraamusta on voinut tulla kun noin aikaisin ovat vauvani syöneet...kaikki ovat jo aikuisia eikä tiedossa ole allergioita tai muuta sairautta.
Siihen aikaan kun lapseni olivat vauvoja, oli neuvolan ohjeen mukaan annettava joka maitoaterialla jotain muutakin kuin maitoa, asteittain edeten.
Ilmavaivoja on varmaan helpommin niillä vauvoilla ketkä ovat pelkästään maitoaterioilla.
Sitävastoin soseita syövät vauvat eivät ole kitisseet, tuntuu kuin paksumpi aines työntäisi ilmaa pois suolessa eteenpäin, jolloin ilmakupla ei jää vaivaamaan paikalleen tehden kipua.
Yhtenä vuosikymmenenä suositellaan jotain, toisen kumotaan jne.
Kyllä nykyisin keskoslapsillekin lääkärit suosittelevat aikaisia soseaterioita. Jos olisi vaarallista niin luulisi viimeksi keskosille suositeltavan.
On kai niin että kun jotain asiaa pidetään niin pyhänä kuten imetyksen olemista pitkään pääravinnon, niin jotkut ajattelematta sen kummemmin "matkivat" sanontaa joka täälläkin on - ...vauvan elomistö ei kestä kiinteää ruokaa.
Tuttavani kehuskeli tänään kuinka heidän kahden kuukauden ikäinen poika kovin tykkäsi perunasta :O Hämilläni siihen sitten totesin, että kovin olette aikaisin aloittanut.
Ja sun oli pakko kommentoida noin, koska..?
Ehkä mä en siitä niin tykkää, kun mun lapset ei oikein tahdo syödä kiinteitä alkuun, kummallakin syöminen lähtenyt sujumaan vasta vuoden iässä.
Se johtuu siitä, että olet aloittanut lusikkaharjoitukset liian myöhään. 4 kk iässä on monella herkkyyskausi lusikalle oppimiseen.
Lisäksi maito on energiapitoisempaa eli perunan antaminen on turhaa!
lääkärit suosittelee jos maidot ei enään riitä ja on muuten normaali lapsi. Ja varsinki jo sekottaa perunasta ja porkkanasta velliä maitoon illalla tai iltapäivällä yötä vasten :)
Eiköhän ole ollut vaan vähän yli-innokas äiti. ;)
kun se kerta on ainoa ravinto. Ja jos nukkuu täydet unet, niin tuskin on nälkäinen. Aika harva 2kk kuitenkin nukkuu täydet unet, itse varmaan huolestuisin, jos olis oma... En ymmärrä, mutta ihan sama.