Naapurin pennut ja niiden kaverit oli taas hyppimässä meidän trampoliinilla kun tultiin kotiin
lähtiessä vielä sanoin ettei sinne saa mennä kun meillä ei ole ketään kotona.
Ei paljon vanhemmatkaan näköjään välitä mitä lapset pihalla tekee!
voi hitto että ärsyttää!!!! ja mitä sitten jos joku noista ipanoista olisi loukannut itsensä
Kommentit (20)
Ihmiset ei välitä opettaa, että omin luvin ei mennä toisten pihoille.
Minä en ikinä osta tuota vehjettä pihallemme sillä se rikkoo kasvavien lasten jalat nivelsiteineen ja nivelineen jo ihan pienenä ja sitten on jo ennen keski-ikää ontuvat ja vammautuneet raajat.
Ihmiset ei välitä opettaa, että omin luvin ei mennä toisten pihoille.
Minä en ikinä osta tuota vehjettä pihallemme sillä se rikkoo kasvavien lasten jalat nivelsiteineen ja nivelineen jo ihan pienenä ja sitten on jo ennen keski-ikää ontuvat ja vammautuneet raajat.
motorisesti kömpelölle lapsellemme.
trampoliinille suojus. Meillä se on ainakin hillinnyt tehokkaasti luvatonta käyttöä.
ja joskus jo ei toimisi heittäsin paskaa tms. sinne. harmi vaan että itse jouduittais se pesemään mutta siitäs saisivat!
kun lähdemme matkalle kahdeksi viikoksi?
kun lähdemme matkalle kahdeksi viikoksi?
munalukko. Kierra ketjua jalkojen ympari ja trampoliinin yli muutaman kerran ja laita munalukolla kiinni. Ei siina enaa hypita.
että olitte ottaneet suojaverkon matkanne ajaksi trampoliinista pois ja naapurin lapset olivat omine lupineet pomppineet ja yksi lapsi satuttanut kätensä ja että isä vaatii teiltä nyt korvauksia?
tuskin vanhemmat ovat tietoisia missä jälkikasvunsa viilettää.
Jos omani tekisi noin toivoisin naapurin tulevan sanomaan asiasta. En hyväksy sitä että toisten pihaan mennään ilman että isäntäväki on paikalla.
kieltäneet menemästä toisten pihoille omin luvin. Ei vissiin kiinnosta.
Meillä saa naapurienkin lapset käydä hyppimässä trampoliinilla. Ei ole tapana luokitella lapsia lapsiin ja pentuihin. Naapureiden vanhemmille olen sanonut, että jos en ole paikalla, en ole vastuussakaan. Lasten iloksi ja liikuttajaksi se on ostettu, ja samalla lapsenikin oppivat jakamaan omastaan. Meidän asuntoalueella lapset kulkevat melko vapaasti meidän äitien suojissa. Pidämme huolen omista ja toisistamme. Ei tarvi poliiseilla uhkailla ja arvostella toisten kasvatustyylejä.
Meillä saa naapurienkin lapset käydä hyppimässä trampoliinilla. Ei ole tapana luokitella lapsia lapsiin ja pentuihin. Naapureiden vanhemmille olen sanonut, että jos en ole paikalla, en ole vastuussakaan. Lasten iloksi ja liikuttajaksi se on ostettu, ja samalla lapsenikin oppivat jakamaan omastaan. Meidän asuntoalueella lapset kulkevat melko vapaasti meidän äitien suojissa. Pidämme huolen omista ja toisistamme. Ei tarvi poliiseilla uhkailla ja arvostella toisten kasvatustyylejä.
Jos sulle toi sopii, niin sitten teillä saa käydä pomppimassa ja kivat sulle. Mutta kun ap nimenomaan oli kieltänyt menemästä ja sitä ei uskota. Kyllähän ihmisillä pitäis olla määräämisoikeus omaan tonttiinsa ja omiin tavaroihinsa, vai eikö muka? ei kaikki halua asua tuollaisessa kommuunissa, että kaikki on yhteistä. Ja vahinkoja jos ja kun sattuu, niin mistä tiedät, ettei tule syytettä sit loppujen lopuksi?
että kaikkien pihoille ei saa mennä mutta omat lapset päästetään iloisesti naapurin pihalle "hoitoon"
Ei toisen olohuoneeseenkaan lampsita miten sattuu ilman lupaa
Voisikohan asiasta keskustella suoraan naapurien aikuisten kanssa? Rasittava lukea tällaista seläntakana vatkausta, jossa kommentoijat peesaa ja haukkuu tuntemattomia vanhempia ja toisia kirjoittajia. Mistähän lapsoset käytöstavat oppii? "Kaikkimulle! Ei saa jakaa! Mun Mun! Toiset on typeriä ja piittaamattomia! Kivat sulle! Pankaa paskaa lasten leikkipaikkaan!" Jos sopisitte naamatusten säännöt ja vasta sitten harmittelisitte täällä.
Voisikohan asiasta keskustella suoraan naapurien aikuisten kanssa? Rasittava lukea tällaista seläntakana vatkausta, jossa kommentoijat peesaa ja haukkuu tuntemattomia vanhempia ja toisia kirjoittajia. Mistähän lapsoset käytöstavat oppii? "Kaikkimulle! Ei saa jakaa! Mun Mun! Toiset on typeriä ja piittaamattomia! Kivat sulle! Pankaa paskaa lasten leikkipaikkaan!" Jos sopisitte naamatusten säännöt ja vasta sitten harmittelisitte täällä.
Lukutaidossa eikä ymmärryksessä ole vikaa, vaan ehdotukseni oli, että Ap olisi voinut käydä naapurissa sanomassa, että lapset kävi kielloista huolimatta pomppimassa. Onko sinulla ikää tänne palstalle, koska sinulla on aika vastenmielinen tapa kommentoida. Ja vielä vauvalehden sivuilla, joissa luulisi lapsimyönteisyyden ja käytöstapojen jopa olevan suositeltavia. MM
Meilläkin oli alkuun ongelmaa. Naapurit eivät uskoneet, ettei meidän pihaan saa tulla ominlupinensa. Puhuin monellekkin aikuiselle suoraan. Laitoin pääsy kielletty kyltin jne. Trampan verkko rikottiin, leikkimökin ikkuna särettiin, liukumäki töhrittiin, leluja katosi ja rikottiin. Asumme kuitenkin omakotitalossa ja meidän pihaan oli pakko tulla tarkotuksella, vahingossa ei aitojen taakse eksy. Siskoni lainasi sähköpaimenen.(Kerroin muutamalle vanhemmalle, että meillä sähköp) Vierailut harvenivat. Räköttävän koiran jälk loppu.
Lomalle mennessä kaikki lukkojen taakse
kommentoida kun itselle kävi vähän samalla lailla viime kesänä. Pojan luokkakaverin äiti soitti tuohtuneena mulle, että enkö valvo miten lapset hyppii trampalla kun heidän "Ville" on satuttanut itsensä meidän trampalla ja tullut itkien kotiin. Sanoin, että valvon kyllä jos olen kotona mutta että nyt ollaan kesälomareissulla eikä meillä ole viikkoon ollut ketään kotona. Ei kyseistä poikaa sen jälkeen näkynyt pitkään aikaan meillä, oli vissiin äitinsä jotain sentään pojalle asiasta maininnut.
että teidän pihaan ei ole kellään asiaa kun ette ole kotona itse. Sano, että soitat poliisit ens kerralla jos ei mene perille.