2v hoitopäivän pituus-äiti kotona?
Itselläni on 3 v ja 5 lapset ja tietenkin he ovat välillä hankalia ym mutta silti haen tai isi hakee heidät päiväkodista heti ku on mahdollista..
Naapurissamme asuu 2,5v tyttö joka on samassa ryhmässä. Hänen äiti on kotona 4 kk vauvan kanssa ja tyttö on hoidossa joka päivä 7-16.30! Tekisi mieli sanoa jotain, mutta kehtaanko.. Kamalan pitkä päivä, vaikka äiti on kotona!
Haluaisinkin tietää että miksi lapsesi on hoidossa jos olet kotona?
Kommentit (35)
kahdelle erityistä tukea tarvitsevalle lapselle, jotka ovat päiväkodissa kuntoutuksellisista syistä - molemmilla toinen vanhempi kotona (hoitovapaalla?).
..röörit kiinni eli munat solmuun..
kahdelle erityistä tukea tarvitsevalle lapselle, jotka ovat päiväkodissa kuntoutuksellisista syistä - molemmilla toinen vanhempi kotona (hoitovapaalla?).
..kyllä ne hoitovietit tulevat tyydytetyiksi ja useimmilla nykyvanhemmmilla on vaan lisääntymisvietti, mutta sen jälkeen muut hoitakoot
molemmat ovat päivähoidossa kunnan suosituksesta - erittäin hyvä ratkaisu. pieniä (noin 3vee) ovat molemmat ja kehittyneet huimasti.
pitäisi tehdä laaja skaala psykologisia testejä kaikille jotka suunnittelevatkin perheen lisäystä.
molemmat ovat päivähoidossa kunnan suosituksesta - erittäin hyvä ratkaisu. pieniä (noin 3vee) ovat molemmat ja kehittyneet huimasti.
kakrut suoraan yhteiskunnan hoitoon laitokselta ja vanhemmat hässimään lisää...
tätä nyky menoa. vanhemmat kotona lapset hoidossa.
tätä nyky menoa. vanhemmat kotona lapset hoidossa.
tätä nyky menoa, kun ihmiset eivät osaa lukea tai eivät ymmärrä... tiedätkö mitä tarkoittavat kuntoutukselliset syyt? jos et tiedä niin kannattaa ottaa selvää... siinä ajatellaan lasten parasta.
oli aikoinaan hoidossa 7.00 - 17.00, vaikka äiti oli kotona. Syynä vaikea raskaus: lääkäri ilmoitti, että joko osastolepo viikonloppulomin tai isompi (1v 9kk) hoitoon isän työajoiksi. Osan aikaa joku sukulainen oli siellä pari päivää ja tyttö sai olla hoidosta vapaalla.
toinen alta 2v ja lisää pitää pykätä halooo
et voi maksaa niin paljoa veroja, että adhd-kaksosten yhteiskunnalle aiheuttamat kulut tulisi maksettua!
Kyllä ne lapset vaan ennenvanhaan pistettiin tosi pieninä lastenhoitajalle, kun itse piti mennä töihin, eikä kunnon äitiyslomia ollut. Mun mummuni (yli 80v.) ihmetteli, että miten mä ja mun serkkuni ollaan niin kauan kotona lastemme kanssa.
Niin ja AP:n viestiin: ei voi tosiaan tietää syitä, miksi on hoidossa. Kuulostaa kyllä silti minustakin oudolta.
Ei kai sitä kukaan suunnittele lapselleen erityisongelmia tai kuntoutustarvetta. Silti perheeseen on oikeus hankkia lisää lapsia - ehkäpä jopa ihan terveitäkin. Mielestäni erityislasten vanhempia tulisi nimenomaan tukea mahdollisimman paljon pikkulapsivaiheessa. Mitä parempaa kuntoutusta ja hoitoa lapsi tuolloin saa, sitä suuremmat mahikset, että aikuisena pärjää lähes omillaan. Mutta ei taida mikään maalaisjärki moneltakaan täältä löytyä.
Kuntoutuksen ja erityishoidon määrää lääkäri/psykologi/erityisasiantuntija. Kysymys on LAPSEN PARHAASTA. Mutta siellä vaan mammat on huolissaan omista verorahoistaan ja siitä, että pitää hoitaa yksin ne omat lapsensa, joista ei kai sitten yhteiskuntakelpoisia ole tulossa, kun niin kadehditaan muita. Erityislasten hoidossa on siis kyse siitä LAPSEN PARHAASTA. Vanhemmilla ei ole koulutusta ja kykyä arjen keskellä kuntouttaa näitä lapsia oikealla tavalla. Toivon kovasti, että te määkijät saatte itse oman erityislapsenne ja ihan vaan kotona kuntoutatte seuraavat 50 vuotta.
T. Joku, jolla ei ole erityislapsia, mutta joka silti omaa maalaisjärkeä
... tiedätkö mitä tarkoittavat kuntoutukselliset syyt? jos et tiedä niin kannattaa ottaa selvää... siinä ajatellaan lasten parasta.
[/quote]
Eiko niissä adhtsdfd-kaksosissa olisi ollut riittävästi hoitamista, ettei lisää tartte yhteiskunnan elätettäväksi lykätä?
Kyllä me ihan itse elätetään oma perheemme ja ne adhd-kaksoset ja kaikki muutkin lapset, ihan hyväpalkkaisia ollaan.
Täällä taitaa mammojen äo liikkua aika limbotasolla...