Äiti valittaa, kuinka hän aina 'joutuu' auttamaan veljeäni ja hänen perhettään.
Minua on alkanu tökkimään todenteolla nämä valitukset. Kukaan ei pakota häntä menemään heille ja toimimaan työjuhtana. Pari pankkitakaustakin äiti on joutunut maksamaan, kun veljeni on jättänyt velan hoitamatta. Samoin maksamattomia laskuja on maksellut ettei sähköt katkea. Siitäkin äiti valittaa minulle..-ei veljelleni. Hittoako se mulle kuuluu, jos on niin tyhmä, että menee makselemaan toisen laskuja ja yleensäkin takaamaan velkoja!?
Kommentit (7)
lastenhoitoon kun on niin puhki poikki siskon lasten hoitamisesta. Siskolle ja miehelle kun se parisuhde tulee aina ensimmäisenä sitten työt ja harrastukset. Niin ja lapsia on kolme.
ja ettei sua kiinnosta jos on auttanut, mutta pidät hölmönä jos antautuu hyväksikäytettäväksi toistamiseen.
Samanlaista höösäystä meidän äitee pitää ja mikä tulos, mikään ei muutu, antaisivat tipahtaa ihan omille varpailleen, sen olen äitillekin sanonu mut eihän se voi ku kysessä on sen avuton pikkupoika... ja sitten itketään ku taas sitä ja taas tätä...
Mummoni on samanlainen, aina koittaa kerätä sympatiaa sillä, että on auttanut poikaansa. On mm. joutunut myymään asuntonsa KAHDESTI ja muuttamaan pienempään, nyt asuu vuokralla. Pojalla on sekä omistusasunto että kesämökki rantatontilla, että eiköhän sillä olisi ollut rahaa ihan omasta takaa. Tyttäriään ko. mummo ei ole liiemmin auttanut, eli on sellaista sukupolvea, jossa on tärkeintä huolehtia suvun miehistä. Eipä siinä, se "suvun mies" ei ole edelleenkään oppinut ottamaan vastuuta elämästään, kun taas ne naispuoleiset sisarukset ovat oppineet pärjäämään sillä, mitä elämä eteen heittää. Ei ole tarvinnut olla riippuvainen kenenkään muun rahoista.
Sano sille vaan päin naamaa, mutta tuskin se siitä hetkahtaa.
mielipiteeni. Mut eipä se paljon auta.. ap
Mutta tympii se silti kuunnella, kuinka äidin päivät on niin täynnä siskon lasten hoitoa. Ja kaamee valitus, että pitääkö niiden taas mennä lomalle, kun sitten pitää mennä lapsia hoitamaan.
Mitä ihmettä se mulla noista valittaa! Sanois sille siskolle! Ja sit kaiken lisäksi mä koen huonoa omaatuntoa, jos vaivaa äitiä joskus yhden päivän, että voisko se katsoa meidän lapsia, kun mies on töissä ja mun olis pakko käydä lääkärissä tai on kokous.
Ja sen takiahan se äiti mulle valittaa, etten mä ainakaan enää hoidata mun lapsia sillä, kun eihän se 7-kymppinen enää jaksa ihan niin paljon.