Rv20, selkäkipuilu, Apua!??
Siis no, olen kova tekemään työtä, enkä oikein osaa lähteä lääkäriin valittamaan turhasta. Olen aina ollut terve, ja nyt en osaa vetää rajaa siihen, mikä on turvallista ja mikä ei, varsinkin sikiölle.
Selkäni kipeytyy töissä, olen siivooja, ja kipu säteilee jalkoihin vieden niistä lihasvoiman, sekä säteilee myös mahan puolelle, tuntuu kuin vanne kiristäisi tuossa alaselän/lantion ympärillä.
En pysty kumartumaan pääsemättä ilman tukea ylös enkä voi mennä kyykkyyn, koska jaloissa ei ole voimia eli en pääse sieltäkään ylös. Työssäni joudun kuitenkin jatkuvasti kumartelemaan/kyykistelemään. Onnun, koska selän kipu vie tuon alueen jumiin, eikä lantio "pyöri".
En voi maata selälläni, kun koskee, enkä mahallani, samasta syystä.
kipu jatkuu alettuaan koko päivän, illalla en voi mennä koiran kanssa lenkille kivun takia.
Aamuisin olo on sen verran siedettävä, että aina menen töihin, mutta 2-3 tuntia töitä tehtyä kipu palaa. Sinnittelen sen 5 ½ tuntia, ja sitten yritän huilata jaksaakseni seuraavan aamun.
Milloin on aika lähteä lääkäriin? Milloin tämä kipu on vaaraksi vauvalleni? Välillä kipujen yhteydessä alamahaa vihloo, se on pari kertaa säikäyttänyt, mutta en tiedä mitä se on, liekö supistuksia, en tiedä koska esikoistani odotan.
Itse siis kestän kovaa kipua, särkylääkkeitä en syö vauvan takia, mutta olen huolissani siitä, että vauva pysyisi turvassa... :(
Kommentit (3)
joka kiusaa. Kyllä kannattaa mennä lääkärille, ehkä viikon s-lomaa auttaisi tilannetta. t kätilö
ja saikkua, sassiin!!
Itellä oli vkosta 16 lähtien kipuja ja yltyivät vaan aikaa myöden. Ei voinut mitään. Itku silmässä lähdin useasti pois töistä sairaslomaa hakemaan kun niin jumalattomasti juimi.
Pahoittelen, mutta tais sun työt jäädä nyt tähän.
Parempi itsellesi ja vauvalle että lepäät ja nautit kuin että kivistelet ja kipuilet!
rv 26 ja sama vaiva, onneks en joudu työkseni kyykkimään sillä minulle neuvolassa sanottiin että kovat kivut ja jos maha rupee painaan on nimenomaan vältettävä kyykkimistä ja nostelemista ja esim rappujen kipuamista.
Kyllä sinuna menisin lääkäriin ja ottaisin pienen huili tauon ettei ainakaan vauva lähde syntymään kesken aikojaan, se ei olisi kivaa...