Selviäisikö miehesi? Jos joutuisit itse 2 vkkikosi sairaalaan
Kommentit (44)
sillä tasolla että itse ja lapset ovat HENGISSÄ, mutta kämppä varmaan olis täys katastrofi sen jälkeen ja joutuisin uudestaan sairaalaan hermoromahduksen vuoksi :DDD
Lapset joutuisivat päiviksi hoitopaikkaan kun mies on töissä (koska minä hoidan niitä kotona) mutta varmasti selviäisivät 2 viikkoa oikein hyvin. Ruokaa laittaa, siivoaa, pyykkiäkin osaa tehdä. On ollut jo yli 10 vuotta aikaa opettaa... :)
Pystyy hoitamaan lapset, tekemään ruokaa ja siivoamaan. Tämä todettu ihan käytännössä kun on ollut paljon lasten kanssa keskenään.
Mies siivoaa ja hoitaa lapsia siinä missä minäkin, mutta ei ehkä samalla tavalla. Hyvin kuitenkin.
En ikinä katselisi miestä, joka ei selviä normaalista elämisestä.
miestä, joka ei selviäisi??
Minä en ainakaan haluaisi miehen olevan yksi lapsi lisää.
Eli vastaus kysymykseen: totta kai selviäisi.
Joutuisi tosin olemaan sitten lähes 2vkoa pois töistä kun lapsi (1,5v) on meillä vielä kotihoidossa. Äitini varmasti auttaisi miestäni yhtä mukavasti kuin on auttanut minua pienten vapaahetkien saamisessa.
Miksei pärjäisi? Lapselle voisi tulla suru kun äiti on pitkään poissa mutta eipä tuossa muuten olisi mitään. Jos lasta ei olisi niin tämä kysymys olisi jo täysin naurettava. Aikuinen mies - tottakai selviää.
Tosin ruokaa mies ei osaa tehdä, niinpä söisivät eineksiä ja ravintolassa:) Mutta koti kiiltäisi ja lapset olisivat tyytyväisiä.
...vitsi, olihan?
Kyselee käsittääkseen ihan tavallinen mies, jonka kaveripiiriin ei kuulu miehiä, jotka eivät kotona "selviäisi".
Juu, ei kotona ihan yhtä siistiä välttämättä olisi jne., mutta mitään suuria muutoksia ei tulisi.
Se on sitten kokonaan toinen juttu, että olisihan se raskasti hoitaa yksin kaikki jutut..aivan kuten olisi naisellekin raskasta, jos mies olisi veke pari viikkoa.
lapsien hoitopaikan hankinta aiheuttaisi kuitenkin päänvaivaa ja luultavasti siivoaminen olisi viimeisessä päässä tärkeysjärjestystä.
stressaisi varmaan enimmäkseen rutiinien muuttumista, kun ei olekaan ruoka valmiina töistä tullessaan ym. kotitöitä ei muuten koskaan tee eli saattaisi arvostus naista kohtaan nousta kummasti :)
tietenkin selviää, on selvinnyt jo useasta, tosin lyhyemmästä n. 4 pv "äitipoissakotoa"-kuureista, miksei pidemmistä. Varmaan lapsilla (3 kpl) ollut oudot vaatteet tms. mutta minä en ainakaan taida olla korvaamaton.
mutta selviäisikö lapset onkin sitten eri kysymys. Mies ei ole koskaan ollut lasten kanssa yksin edes päivää. Muutamia tunteja vaan. Esikoisen kanssa oli viikonlopun kun olin synnyttämässä (perjantaina syntyi ja sunnuntaina pääsin kotiin), mutta niin, että kummatkin lapset hänen kanssaan koko päivän. En halua edes ajatella.
Kaikki oli kotona mallikkaasti ja arki oli ollut ihan tavallista. Lapset hoidossa työpäivinä jne. Osaa laittaa ruokaa, siivota jne. Ja meillä ei ole isovanhempia yms. lähettyvillä, että ihan itsekseen pyörittää kotia silloin, kun olen poissa. Lapset suht pieniä, kun olin eka kerran pidempää poissa, 2- ja 3-vuotiaat. Syksyllä taas pidempi komennus tiedossa ja isi hoitaa kodin sillä välin.
Tosin vauvaa ei voisi imettää vaan joutuisi opettamaan tuttipullolle.
ja sen "50-lukulainen" isä selvisi vallan hyvin, vaikkei aiemmin ollut juuri ruokaa tehnyt, siivonnut yms, koska vaimonsa oli ollut kotiäitinä. Hienosti selvisi ja lapsen kasvatti yksin. Tosin miehenikin oppi tekemään kotitöitä jo pienestä, ruuat, siivoukset, vaatehuollon. Tosin siivouksen tasosta ollaan eri mieltä...
toki einesten syönti lisääntyisi ja mies joutuisi myös kysymään joltakulta että kuinka nettipankki oikein toimii.