Myitkö itse asuntosi vain käytätkö
välittäjää?
meillä edessä ja mietin asiaa. Nuo palkkiot tuntuu tosi kovilta.
Kommentit (11)
"Haluaisit sä vähän rahaa vai paljon rahaa?"
eli onko ajatuksena, että välittäjää käyttämällä saisi paremmat rahat vai itse myymällä, koska tällöin välttäisi välityspalkkion?
ja ostanut uuden asunnon suoraan yksityiseltä.
Oli ihan helppoa laatia myyvä esite, hakea isännöitsijäntodistus, ottaa kopioita taloyhtiön tilinpäätöksestä ja korjaussuunnitelmasta myös jaettavaksi. Laittaa oikotielle ilmoitus hyvillä kuvilla (meillä oli myös kaksi kertaa ilmoitus Hesarissa) ja tarkastuttaa netistä kopioidut ja itse täydennetyt kauppasopimukset ostajan pankissa, jolloin ostajakin on hyvällä turvallisella mielellä.
ehkä välittäjälle. Menetän siinä ainakin 5000 eli tottakai kokeilen ensin itse...
Välittäjässä on se hyvä puoli, että varsinkin ison välitystoimiston tapauksessa he pystyvät järjestelemään asuntokauppojen ketjun.
Käytettiin välittäjää. Monet eivät uskalla ostaa ilman, että on välittäjä välissä, se kun tuo osalle turvallisuudentunnetta. Monet myös tietää, että yksittäiset ihmiset eivät välttämättä osaa arvioida oikein asuntojen hintaa ja siinä on jotain tunnearvolisää (esim. kunnon suhteen - oletteko huomanneet, välittäjällä sama asunto voi olla tyydyttävä, mikä yksityisellä on ollut erittäin hyväkuntoinen).
Palkkioista voi neuvotella kyllä ja niitä voi kilpailuttaakin.
Oman uuden asunnon etsiminen aloitettiin samaan aikaan kuin myyminen. Aikataulu oli haarukassa 2-3 kk kauppasopimuksesta asuntojen luovutukseen. Myimme kahta viikkoa ennen oman kuin ostimme uuden. Olimme sopineet myydessämme vapautumisajankohdan max 2,5 kk päähän. Meille myynyt yksityinen oli jo etsinyt itselleen uutta ja neuvottelimme 2 viikon jouston omaksi hyväksemme eli oli juurikin hyvä, että oma kauppamme osui puoliväliin kuuta (vuokrasopimukset loppuvat yleensä kuun loppuun jolloin halukkuus muuttaa on osalla oastajista suurempi).
6.
Ja maksettu mielellämme siitä että joku, joka ihan oikeasti ymmärtää niitä asioita, on hoitanut meidän puolesta asiat. Ajan ja hermojen säästö on rahanaravoista sekin.
Maksetaan muutenkin mielellämme kun saadaan palvelua aloilta joita emme hallitse.
Kyllä meilläkin toimi asuntokauppojen ketju. Oman uuden asunnon etsiminen aloitettiin samaan aikaan kuin myyminen. Aikataulu oli haarukassa 2-3 kk kauppasopimuksesta asuntojen luovutukseen. Myimme kahta viikkoa ennen oman kuin ostimme uuden. Olimme sopineet myydessämme vapautumisajankohdan max 2,5 kk päähän. Meille myynyt yksityinen oli jo etsinyt itselleen uutta ja neuvottelimme 2 viikon jouston omaksi hyväksemme eli oli juurikin hyvä, että oma kauppamme osui puoliväliin kuuta (vuokrasopimukset loppuvat yleensä kuun loppuun jolloin halukkuus muuttaa on osalla oastajista suurempi).
6.
Ja maksettu mielellämme siitä että joku, joka ihan oikeasti ymmärtää niitä asioita, on hoitanut meidän puolesta asiat. Ajan ja hermojen säästö on rahanaravoista sekin.
Maksetaan muutenkin mielellämme kun saadaan palvelua aloilta joita emme hallitse.
Ne välittäjät, joihin itse olen törmännyt, ovat itseoppineita pahveja, enkä missään nimessä antaisi sellaisen myydä asuntoa puolestani...
aina myyty itse.