Mille alueelle Hesassa ET muuttaisi ja miksi?
Lisäksi mielipiteitä alueista Jakomäki ja Puistola??!!
Kommentit (129)
Malmille Kontulaan Vesalaan Vuosaareen Jakomäkeen Kallioon Alppilaan Pukinmäkeen Savelaan Myllypuroon Malminkartanoon ja onhan niitä muitakin spurgu-alueita. Oon onnekseni varakkaasta perheestä ja asuinalueet on aina ollut paremmilla alueilla. Nyt itse hyväpalkkaisessa työssä ja itse maksettu koti Marjaniemessä.
vai joutuvatko lapsenne spurgu-alueen kouluihin?t. entinen Itä-Helsinkiläinen
No sä olet näköjään sieltä spurgu-koulusta, kun et osaa edes oikeinkirjoitusta. :D
Esim. itäkeskukseen en muuttaisi. Mutta muuttaisin vartiokylään/harjuun tai marjaniemeen.
Merirastilaan en muuttaisi tai johonkin keskivuosaareen, mutta aurinkolahteen muuttaisin.
Kontula, vesala, ei kiitos! sama koskeen siilitietä, ei!
Mellunkylä ok!
En myöskään muuttaisi keskustaan, en kallioon en tapulikaupunkiin tai malmille. En muuttaisi jakomäkeen.
"Moni uskoo, että syntyperäiset helsinkiläiset puhuvat Stadista. Kuitenkin alkuperäinen slangisana Helsinkiä kuvaamaan oli Hesa. Se saatiin lyhentämällä Helsinki-nimi ja lisäämällä siihen slangijohdin -sa. 1950-luvulle asti Hesa-nimen sanotaan olleen paljasjalkaisten helsinkiläisten kaupungistaan käyttämä nimi."
http://www.matkaopaslehti.fi/artikkeli/4383/junttitesti-helsinki-hesa-v…
Meillä kotona ei saanut puhua slangia ja kyllä olen sanonut Helsinkiä hesaksi jo lapsena neljännen polven Helsinkiläisenä.
argh...
ja erittäin tyytyväisiä olemme. Asumme kuitenkin Vanhan Puistolan puolella eli radan itäpuolella, Tapulikaupungin puoli on kieltämättä aika ankeaa. Silläkin puolella on kuitenkin pientaloaluetta, jossa asuu tuttujani ja ovat ihan tyytyväisiä. Tällä puolella rataa esimerkiksi koulut ovat oikein hyviä (ehkä toisellakin, mutta en niistä tiedä). Yleensäkin Helsingissä ei kannata ihan suoralta kädeltä tuomita mitään aluetta spurgualueeksi, koska niistäkin saattaa löytyä ihan kivoja alueita. Puistolalla kyllä kaiken kaikkiaan on hyvä maine, Tapulikaupungilla ei.
Täällä Puistolassa asuu peruskeskiluokkaista, ihan hyvin toimeentulevaa väkeä, mutta ei ole kuitenkaan mitään hienostoaluetta, jota itse vierastan, ja johon en halua lasteni tottuvan.
Jos mietitte Puistolaan muuttamista, niin kannattaa käydä vaikka illalla kävelemässä eri puolilla, siitä hyvin selviää alueen luonne.
Kontulassakin on paljon mukavia alueita, vaikka ostarin seutu saattaakin joskus olla rauhaton. Luultavasti en sinne kuitenkaan itse muuttaisi, jos valinnanvaraa olisi. Myöskään en välttämättä haluaisi Vesalaan, Itikseen, Myllypuroon, enkä varsinkaan Malmille, Kannelmäkeen tai Malminkartanoon. Periaatteessa radan/metron varressa asuminen olisi kätevää, mutta nämä alueet eivät kiinnosta. Myöskään en ole koskaan innostunut Lauttasaaresta, mutta siellä tällä hetkellä olosuhteiden pakosta asun. Ihan mukavaa seutua toki, mutta sijainti huono.
mihin ET (eli E.T), siis se Spielbergin hahmo muuttaisi Helsingissä :D
Ei mulla muuta käsitin varmaan väärin!
mihin ET (eli E.T), siis se Spielbergin hahmo muuttaisi Helsingissä :D
Ei mulla muuta käsitin varmaan väärin!
ja vastaus:
Mistä hemmetistä mä tiedän mihin se E.T haluaa muuttaa? ;-D
Lisäksi noi huushollit jotka on vilkasliikenteisen tien lähellä tai muu jatkuva melu esim. uudet asuntoalueet Vuosaaressa. Rakennusmeteliä joutuu sietämään vuosikaupalla.
Kauhistuttiin kanssa, kun huomattiin muutettuamme naapuritontin rakennussuunnitelmat. Ei ole häirinnyt ollenkaan. Päinvastoin. Muksu viihtyy, kun aina tapahtuu jotain mielenkiintoista.
Malmille Kontulaan Vesalaan Vuosaareen Jakomäkeen Kallioon Alppilaan Pukinmäkeen Savelaan Myllypuroon Malminkartanoon ja onhan niitä muitakin spurgu-alueita. Oon onnekseni varakkaasta perheestä ja asuinalueet on aina ollut paremmilla alueilla. Nyt itse hyväpalkkaisessa työssä ja itse maksettu koti Marjaniemessä.
vai joutuvatko lapsenne spurgu-alueen kouluihin? t. entinen Itä-Helsinkiläinen
No sä olet näköjään sieltä spurgu-koulusta, kun et osaa edes oikeinkirjoitusta. :D
ja entinen Itä-Helsinkiläinen. Heti kun pystyin muutin pois. Siis huomatteko edes mamut ei viihdy Itä-Helsingissä.
Tiedoksesi että vain juntit, jotka eivät asu Helsingissä, tekevät niin. Sano vain Helsinki. Stadi = keskusta.
Alankin nimittää tätä kotikaupunkiani tuolla nimellä. Ärsyttää tuollaiset juntit! Se on aika se ja sama, kunhan tulee ymmärretyksi. On tämäkin kylä muuten pikkukaupunki: muutimme Englannista tänne "maalle" perhettä kasvattamaan.
kauas itään tai pohjoiseen matkojen takia. Siis Jakomäki ja Puistola ehdoton no no. En muuttaisi myöskään Pasilaan, karmeaa aluetta.
En muuttaisi: M-junan pysäkit Huopalahden jälkeen eli Pohjois-Haaga, Kannelmäki, Malminkartano. En myöskään muuttaisi Malmille, Jakomäkeen, Pihlajamäkeen, Kontulaan, Vesalaan, Kivikkoon, Myllypuroon, Itäkeskukseen (Myllypuron viereen), osa Vuosaaresta on myös kamalaa. En muuttaisi Kurviin tai sen seuduille enkä Koskelaan. Maunula on kamala, Oulunkylä osittain kauhea.
Itä-Helsinkiä parjataan paljon. Siellä kivoja alueita on kaikki merenranta-alueet kuten Kulosaari, Marjaniemi, Puotila, Vartiokylä, osin Vuosaari (Aurinkolahti ym.). Aika juntti täytyy olla, jos ei tuota tajua.
Pakko kommentoida pohjoishaagalaisena: En näe tässä alueessa oikeastaan mitään vikaa. Radanvarsi on kamalaa, sinne en muuttaisi, mutta onneksi en siinä asukaan. Eikös se muuten ole Lassilaa se, missä tuo juna-asema on? Meillä tässä on ihan näppäriä matalia kerrostaloja, rivitalojakin löytyy, metsää, iso leikkipuisto, lenkkipolkuja. Ei valittamista.
lista ois paljon lyhyempi.
Näille alueille en muuttaisi:
Hakaniemeen tai siitä itään päin, en edes sinne Jollas-Laajasalo-Kulosaari-akselille. Ihan sen takia, että näille alueille päästäkseen on kuljettava inhottavien spurgualueiden läpi. Ainakin aiemmin esim. Laajasaloon ei päässyt järkevästi julkisilla muuten kuin Herttoniemen metroasemalta, joka on aika kamalaa seutua.
Sama juttu kaikkien Itä-Helsingin ns. kivempien alueiden kanssa, aina on liian lyhyt matka jonnekin spurgulaan, enkä halua kulkea sellaisten alueiden läpi kuin aivan pakottavissa tilanteissa.
Ylipäätään en muuttaisi minnekään metroradan varteen, en edes Ruoholahteen. En koskaan matkusta metrolla, ellei ole jostain syystä aivan pakko, siellä on niin kamalaa väkeä usein joukossa. Saa nähdä, mitä tapahtuu Länsimetron tullessa, tuleeko niistäkin asemista ihan slummia. Mutta ne eivät olekaan Helsinkiä, eli ei kuulu tähän topiciin.
En muuttaisi myöskään M-junan radan varteen Huopalahden jälkeen, enkä Huopalahteenkaan niin, että juna olis kovin lähellä.
Sama P-junan radanvarsi, siellä taitaa olla siedettäviä ainoastaan Käpylä, osa Ogelia, Tapanila ja osa Puistolasta. Näilläkin alueilla muuttaisin vain mahdollisimman kauas asemasta. Näiden alueiden busseissa on kyllä se vika, että kulkevat keskustaan pääasiassa Kurvin läpi, mikä myös on ihan no-no vaihtoehto, sieltä tulee ikävää väkeä kyytiin.
A-junan radanvarsi sen sijaan on suhteessa yllättävän mukavaa aluetta, siellä on alueita, joita voisin harkita.
Mihinkään kaupungin vuokrataloon tai ihan sellaisen naapuriin en muuttaisi kuin ihan pakon edessä.
Olen yhdestä näistä tämänkin ketjun inhokkialueista kotoisin, joten tiedän mistä puhun. Nykyään asun Espoossa ja viihdyn hyvin. Ollaan vuosi asuttu ja 2 kertaa olen nähnyt täällä juoppoja, nekin onneksi tuolla hieman kauempana.
vai joutuvatko lapsenne spurgu-alueen kouluihin? t. entinen Itä-Helsinkiläinen
ja entinen Itä-Helsinkiläinen. Heti kun pystyin muutin pois. Siis huomatteko edes mamut ei viihdy Itä-Helsingissä.
Kuulostatpa fiksulta.
lista ois paljon lyhyempi.
Näille alueille en muuttaisi:
Hakaniemeen tai siitä itään päin, en edes sinne Jollas-Laajasalo-Kulosaari-akselille. Ihan sen takia, että näille alueille päästäkseen on kuljettava inhottavien spurgualueiden läpi. Ainakin aiemmin esim. Laajasaloon ei päässyt järkevästi julkisilla muuten kuin Herttoniemen metroasemalta, joka on aika kamalaa seutua.
Sama juttu kaikkien Itä-Helsingin ns. kivempien alueiden kanssa, aina on liian lyhyt matka jonnekin spurgulaan, enkä halua kulkea sellaisten alueiden läpi kuin aivan pakottavissa tilanteissa.
Ylipäätään en muuttaisi minnekään metroradan varteen, en edes Ruoholahteen. En koskaan matkusta metrolla, ellei ole jostain syystä aivan pakko, siellä on niin kamalaa väkeä usein joukossa. Saa nähdä, mitä tapahtuu Länsimetron tullessa, tuleeko niistäkin asemista ihan slummia. Mutta ne eivät olekaan Helsinkiä, eli ei kuulu tähän topiciin.
En muuttaisi myöskään M-junan radan varteen Huopalahden jälkeen, enkä Huopalahteenkaan niin, että juna olis kovin lähellä.
Sama P-junan radanvarsi, siellä taitaa olla siedettäviä ainoastaan Käpylä, osa Ogelia, Tapanila ja osa Puistolasta. Näilläkin alueilla muuttaisin vain mahdollisimman kauas asemasta. Näiden alueiden busseissa on kyllä se vika, että kulkevat keskustaan pääasiassa Kurvin läpi, mikä myös on ihan no-no vaihtoehto, sieltä tulee ikävää väkeä kyytiin.
A-junan radanvarsi sen sijaan on suhteessa yllättävän mukavaa aluetta, siellä on alueita, joita voisin harkita.
Mihinkään kaupungin vuokrataloon tai ihan sellaisen naapuriin en muuttaisi kuin ihan pakon edessä.
Olen yhdestä näistä tämänkin ketjun inhokkialueista kotoisin, joten tiedän mistä puhun. Nykyään asun Espoossa ja viihdyn hyvin. Ollaan vuosi asuttu ja 2 kertaa olen nähnyt täällä juoppoja, nekin onneksi tuolla hieman kauempana.
En muuttaisi: M-junan pysäkit Huopalahden jälkeen eli Pohjois-Haaga, Kannelmäki, Malminkartano. En myöskään muuttaisi Malmille, Jakomäkeen, Pihlajamäkeen, Kontulaan, Vesalaan, Kivikkoon, Myllypuroon, Itäkeskukseen (Myllypuron viereen), osa Vuosaaresta on myös kamalaa. En muuttaisi Kurviin tai sen seuduille enkä Koskelaan. Maunula on kamala, Oulunkylä osittain kauhea.
Itä-Helsinkiä parjataan paljon. Siellä kivoja alueita on kaikki merenranta-alueet kuten Kulosaari, Marjaniemi, Puotila, Vartiokylä, osin Vuosaari (Aurinkolahti ym.). Aika juntti täytyy olla, jos ei tuota tajua.
Pakko kommentoida pohjoishaagalaisena: En näe tässä alueessa oikeastaan mitään vikaa. Radanvarsi on kamalaa, sinne en muuttaisi, mutta onneksi en siinä asukaan. Eikös se muuten ole Lassilaa se, missä tuo juna-asema on? Meillä tässä on ihan näppäriä matalia kerrostaloja, rivitalojakin löytyy, metsää, iso leikkipuisto, lenkkipolkuja. Ei valittamista.
Mä kanssa kommentoin tätä. Mulla oli kämppä Pohjois-Haagassa ja se rajoittui lenkkipolkuun eli metsikköön. Meidän pyörävaraston ovi / ulkoseinä oli aina sotkettu jollain typerillä tageilla tmv. tuhruilla. Kivat laskut taloyhtiölle, kun niitä siivosi. Siis ihan jatkuvasti ne töhrittiin. Ehkä ne tuhrijat tuli sitten sieltä Lassilasta tai muuten vain M-junalla, mutta huono kuva jäi alueesta. Palvelut oli myös aika heikot, Kannelmäen Prisma paras kauppa koko alueella. :D Kiva toki jos viihdyt, eipä Suomessa mitään slummialueita oikeasti ole kuin wannabe-metropolilaisten märissä unissa.
vai joutuvatko lapsenne spurgu-alueen kouluihin?
t. entinen Itä-Helsinkiläinen