Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauan kestää 2v.:n uhma ja päiväkotiin tottuminen?

Vierailija
30.05.2010 |

Tyttö on aina ollut hyvin temperamenttinen ja uhmakas. Ovat kuin päivä ja yö veljensä kanssa. Tyttö ei oikeasti tottele yhtään mitään, rikkoo ja paiskoo tavaroita ja olen siis aivan lopussa hänen kanssaan. Tyttö on siis ollut nyt kuukauden päiväkodissa ja senkin vuoksi on uhmakas ym. koska elämäntilanne on muuttunut. Veljensä 4v. on sopeutunut päiväkotiin ihan hyvin ja tytölläkin menee päivät ihan hyvin siellä mutta kotona olo on yhtä tuskaa. On sanottu, että pitäisi helliä ja huomioida nyt lasta entistä enemmän ja sitä yritänkin, mutta se vaan on ihan pirun vaikeaa kun kokoajan saa olla komentamassa. Ja vaikka kuinka yrittäisi leperrellä ja sanoa nätisti niin vastineeksi saa tyyliin jonkun kirjan otsaan tai kauhean huudon takaisin. Tyttö oikeasti on kotona todella ilkeä ja haastava. Olen jotenkin ihan väsynyt ja keinot vähissä =(

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö on aina ollut hyvin temperamenttinen ja uhmakas. Ovat kuin päivä ja yö veljensä kanssa. Tyttö ei oikeasti tottele yhtään mitään, rikkoo ja paiskoo tavaroita ja olen siis aivan lopussa hänen kanssaan. Tyttö on siis ollut nyt kuukauden päiväkodissa ja senkin vuoksi on uhmakas ym. koska elämäntilanne on muuttunut. Veljensä 4v. on sopeutunut päiväkotiin ihan hyvin ja tytölläkin menee päivät ihan hyvin siellä mutta kotona olo on yhtä tuskaa. On sanottu, että pitäisi helliä ja huomioida nyt lasta entistä enemmän ja sitä yritänkin, mutta se vaan on ihan pirun vaikeaa kun kokoajan saa olla komentamassa. Ja vaikka kuinka yrittäisi leperrellä ja sanoa nätisti niin vastineeksi saa tyyliin jonkun kirjan otsaan tai kauhean huudon takaisin. Tyttö oikeasti on kotona todella ilkeä ja haastava. Olen jotenkin ihan väsynyt ja keinot vähissä =(

Kiukkunen se tyttösi on.Usein paras apu on siitä että kiukusta yrität lapsen kanssa puhua ja muutenkin ihan itse miettiä mistä voisi olla kiukkunen. Otit esille päivähoidon aloituksen,tämä on varmasti ainakin yksi kiukun syy.Usein on auttanut kun on hyvä hetki ja ottaa lapsen syliin ja sanoo esim. "äiti on nähnyt miten todella kiukkunen olet, lapset on usein vihasia kun aloittavat päiväkodissä, tuntuu paremmalta kun tulet äidille kertomaan että suututtaa ja voidaan yhdessä miettiä." Tunteesta puhuminen yhdessä lapsen kanssa auttaa ja auttaa lasta myös ehkä hiljalleen itse kertomaan äidille ja myös päiväkodin hoitajalle miksi joku asia esim.kiukuttaa.Nyt lapsen ainoa tapa tuoda kiukkuaan esille on "huono käytös", hän tarvitsee apua parempien keinojen kehittämisessä.Tsemppiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi viisi