Onko minunkin terapiani päättynyt? En ole yli puoleen vuoteen...
.. enää käynyt terapiassa. Syy? Terapeutti ei ilmoittanut uutta aikaa, kun sairaslomansa takia aikani ensin peruuntui. Näinkö oikeasti menetellään? Minulle oli kyllä soitettu kahdesti oudosta numerosta tilanteissa jolloin en voinut vastata, mutta en tiedä, oliko se terapeutti vai kuka (ehkä puhelinkauppias).. siihen se loppui. Ja terapeutti on tietoinen etten itse kykene soittamaan puhelimella kuin äärimmäisen pakon edessä.
Ja niin kovasti kun olisin talvellakin terapian tarpeessa ollut...!! Olin usein niin maassa, itkin ja tuo terapeutin "hylkääminen" vielä masensi lisää. Menetin luottamukseni täysin, enkä enää edes halua terapiaan vaikka sitä oikeasti tarvisinkin!!
Mutta näinkö terapia sitten lopetetaan, jos potilas ei pysty vastaamaan puhelimeen niin kahden yrityksen jälkeen jätetään oman onnensa nojaan? :(
Kommentit (7)
hänen sähköpostiosoitettaan edes.. ja toisaalta, tietty "ylpeys" ei anna periksi alkaa kerjäämään apua jos ei sitä haluta antaa :(
ap
Koska ei terapeuttikaan kehtaa sua laskuttaa.
varsinkin jos kyseessä siis oikea terapiasuhde, eikä keskusteluapu. Terapiasuhdetta ei todellakaan pitäisi purkaa noin. Terapiaa ei kuitenkaan ole se, että käy juttelemassa psykologin, psykiatrin, sairaanhoitajan tms kanssa satunnaisia kertoja, ja joka kerta sovitaan seuraava aika. Jos kyseessä tuollainen satunnainen juttelu, niin ehkei ko. työntekijä ymmäränyt että pidät tätä terapiana? Ja jos kyseessä psykoterapia, niin todellakin törkeää. Ottaisin sinuna yhteyttä, mutta kenties terapeutin vaihto olisi aiheellista.
Sä näköjään oot vain sit ollu luulo sairas Koska ei terapeuttikaan kehtaa sua laskuttaa.
terapiassa käynti velvoittaa johonkin myös potilaan osalta. Jos joudut perumaan aikoja, etkä vastaa tuntemattomien numeroiden soittoihin, on aika lailla sun vastuulla, jos koet terapeutin "hyljänneen" sut.
Ei terapeutti ole hlökohtainen lääkäri, hän on yksityinen ihminen, joka ei ole kokonaan vastuussa potilaiden ajankäytöstä. Ei kukaan jaksa tavotella, jos ei saa kontaktia.
siis psykiatrisen sairaanhoitajan luona kävin keskustelemassa säännöllisin väliajoin. Ja ajankohta oli aina sellainen, ns virka-ajan ulkopuolella että aiheutti terapeutille järjesteltävää, koska joutui jäämään ns ylitöihin. Luulen, että kyllästyi minuun ja ns luovutti helpolla :(
ap
Mikset selvittänyt kuka soitti?