Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi itku, esikoiseni on täydellinen silmätikku :(

Vierailija
30.05.2010 |

Tokaa luokkaa lopetteleva poikani on empaattinen ja ajatteleva poika, mutta vaitonainen, joka ei puhu itsestään tai omista asioistaan, vain siitä mistä innostuu ja kiinnostuu. Toisaalta on kuitenkin roihahtava temperamentiltaan, eli helposti ärsytettävä, ja kun harmittaa vetäytyy täysin kuoreensa. Vielä innokas touhuamaan ja liikkumaan, mutta ikätovereitaan kömpelömpi ja hitaampi usein, täydellinen pilkan kohde siis.

Tällä viikolla tuli kotiin nipistysjäljet käsivarsissaan kotiin koulussa, siihen oli kiusaaminen ja härnääminen mennyt. On fyysisesti iso ettei jää ns. heikoille, mutta kurjaa kun näkee painajaisia kotona, ja uskaltaa kertoa mulle vasta kolmen päivän päästä kun pitkään tingattiin mistä mustelmat ovat tulleet.

Pahinta on etten mä voi mitään, ne saakelin paskat tulevat rikolliset vaan luuhaa siellä välitunnilla porukalla, juuri ne heikomman sosiaalisen aineksen lapset, vaanimassa niitä ketä voi alistaa. Perkele!

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin voit. Kiusaamiseen voi ja pitää puuttua. Jotenkin kuulostaa siltä, että ymmärrät kiusaajia, tai siis sitä miksi poikaasi kiusataan ja hiljaisesti hyväksyt sen? Tai et hyväksy mutta alistut? On totta että kaikkea kiusaamista et voi kitkeä, mutta kiusaamistapaus kerrallaan kuitenkin. Yhteys kouluun siis heti maanantaina.

Vierailija
2/8 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta saman päivänä oli saman porukan taholta oollut muutakin ikävää. Ja yksi kiusaajista oli syksyllä kertonutäidilleen että mun poika kiusaa häntä, mutta kuraattorin jututtaessa ilmeni että oli valehdellut äidilleen, ja että itse enemmän kiusasi.

Kiusaus ei siis ole kovin suuri ongelma tällä hetkellä, mutta mä pelkään että se saattaa sellaiseksi muotoutua, koska poikani on täydellinen uhri. Valitettavasti mun täytyi hänelle selittää että miksi hänen pitäisi kiukkuaan hillitä muiden nähden.. On hyvä että loma alkaa nyt. mutta ahdistus on mulla taas suuri kun ensi syksy alkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

provosoinut kiusaajia? Esim. soittanut heille suutaan ja haukkunut?

Sä olet nähnyt, mitä muut ovat lapsellesi tehneet, mutta mä en usko, että ovat ihan syyttä suotta kimppuun käyneet.....

Vierailija
4/8 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut itsekään vaan viaton sivustaseisoja, mutta kun pallopelissä ensi viedään pallo pelaajilta, härnätään ja juostaan karkuun, ja sitten siihen pallon nappaamiseen liittyy kiusaajaporukka ja pallonviejät jäävät syrjään, hermostumisen jälkeen poikani meni sisälle käytävään (omin sanoin `lähdin pois tilanteesta` oppinut siis jo koulussa tämän) tuli kiusaajat perässä ja sitten oli hetken fyysisempää.

Ihan syyttä kimppuun käyneet, niin joo, tämä on siis sitä että koska lapseni käyttäytyy tieytyllä tavalla on ihan ymmärrettävää että ne joilla on elämässä hankalaa ja vituttaa tulevat potkimaan päähän, niinkö?

Vierailija
5/8 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

provosoinut kiusaajia? Esim. soittanut heille suutaan ja haukkunut? Sä olet nähnyt, mitä muut ovat lapsellesi tehneet, mutta mä en usko, että ovat ihan syyttä suotta kimppuun käyneet.....

Niin se antaa luvan käydä käsiksi?

Mun mielestä ei anna. Omille lapsille ole opettanut että vaikka joku ärsyttää, niin antaa olla ja ketään ei saa lyödä tai satuttaa muuten. Mielummin kertoo vaikka haukuista meille vanhemmille tai opettajalle, mutta kiinni ei saa käydä.

Meillä molemmat lapset on kyllä harrastaneet pienestä pitäen myös karatea ja oppineet sieltäkin saanet opin että mielummin kannattaa lähteä tilanteesta pois.

Uskomatonta että joku viitsii edes puolustella lasta tai aikuista joka käyttää väkivaltaa.

Vierailija
6/8 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vaan oli ihan samanlainen tilanne just viime viikolla.

Lapselle oli ilmestynyt olkavarteen iso mustelma ja seuraavana päivänä oli tullut lisää. Kun oikein tentattiin, saatiin tietää, että häntä oli koulussa lyöty. Kävi myös ilmi, että lapseni oli pakotettu tekemään sopimus, että häntä saa lyödä aina tiettyinä päivinä.

Otin yhteyttä opettajaan, jotta asia selviäisi. Kävi ilmi, että omani ei ollut ihan syytön. Hän oli käyttänyt verbaalista väkivaltaa lyöjää vastaan. Olen aina sanonut, että ketään ei saa kiusata eikä missään nimessä ketään saa lyödä.

Tiesin jo silloin, kun otin opettajaan yhteyttä, että olen oman lapsen tiedotuksen varassa ja lapsi totta kai kertoo vanhemmille aina sen oman versionsa. Vanhemmat ovat siinä tilanteessa pelkästään lapsen uutisoinnin armoillal, ei kovinkaan objektiivista informaatiota. Lisäksi lapsi saattaa kokea kiusaamiseksi jotain, mikä ei ole kiusaamiseksi edes "tarkoitettu" eli joku esim. katsoo liian pitkään ja hymyilee.

Asia selvisi, lyöjät saivat jälki-istuntoa ja mun lapseni joutui tekemään perinpohjaisen selonteon meille vanhemmille. Itse olen sitä mieltä, että oma lapseni olisi ansainnut myös osansa jälki-istunnoista.

Vierailija
7/8 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä tiedostan että se mitä lapseni sanoo ei ole absoluuttinen totuus, mutta tiedän myös milloin lapsi suoraan valehtelee. Ja kun poika kertoo tarinaansa pienillä tarkentavilla kysymyksillä oikeissa kohdissa se suhteellisen suora totuus tulee ilmi. Ja osaa munkin poika härnätä, mutta nyt mä eniten pelkään tuota porukkaa, joka tulee kiusaamaan silloin kun normaalilla kaveriporukalla on keskinäistä kärhämää. Eli silloin rikkomaan kun tunteet on muutenkin pinnalla. Koulussa tuota tilannetta oli jo selvitetty, ja kiusaajapojat olivat anteeksi pyytäneet (vice versa) Kunpa tämä vain olisi yksittäistapaus, eikä jäisi kummittelemaan!!

Vierailija
8/8 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

provosoinut kiusaajia? Esim. soittanut heille suutaan ja haukkunut?

Sä olet nähnyt, mitä muut ovat lapsellesi tehneet, mutta mä en usko, että ovat ihan syyttä suotta kimppuun käyneet.....

Kyllä mua on lyöty koulussa ilman syytä. Satuin vain hiljaisuudellani ja vetäytyvyydelläni ärsyttämään kiusaajiani. Onko se oikeutus väkivaltaan, että toisen naama ja olemus ärsyttää?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä neljä