Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koulu ottaa yhteyttä nykyään koulukiusaajien koteihin- tiesitkö sen?

Vierailija
29.05.2010 |

Oma lapsi ei olekaan aina kullannuppu, miten toimit jos ilmenee, että lapsesi on koulukiusaaja?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapseni oli kiusattu ja eka tapaus loppui, kun opettaja puhutteli kiusaajaa. Toinen tapaus vaan jatkuu, yksi tyttö terrorisoi väkivaltaisuudella lähes kaikkia muita tyttöjä. Kotiin on opettaja ollut yhteydessä monta kertaa, mutta kun kotona on sama tapa toimia, niin ei paljon vanhempia kiinnosta.

Sanoinkin opettajalle, että täytyykö sanoa omalla lapselle, että vetää kerran kunnolla takaisin, josko se auttaisi, kun ei mikään muu tunnu tehoavan.

Muu ei meillä auttanut, mutta kiusaaminen loppui kuin seinään.

Vierailija
2/14 |
29.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oma lapseni kiusaisi, tekisin tietenkin kaikkeni, jotta kiusaaminen välittömästi loppuisi. Lapseni on ollut kiusattu ja se asia on onneksi hoidettu koulun taholta mallikkaasti ja kiusaaminen on loppunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
29.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos siellä on vastassa vanhemmat, jotka vannovat, ettei meidän kullannuppu kyllä... niin toivottavasti takovat vanhempien päähän, että kyllä teidän lapsi kiussa ja tämän on loputtava.

Vierailija
4/14 |
29.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainahan niin on ollut, jos kiusaaminen on oikeasti havaittu ja todennettu ja säännöllistä

Vierailija
5/14 |
29.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei lapset ihan vielä koulussa mutta jotenkin automaattisesti oletin että tuollaisista asioista ollaan kotiin yhteydessä.

Vierailija
6/14 |
29.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapseni on koulukiusaaja, niin hämmennyn valtavasti. Juuri saatu selvitettyä juttu, jossa hän on kiusattu.

Vierailija
7/14 |
29.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapseni oli kiusattu ja eka tapaus loppui, kun opettaja puhutteli kiusaajaa. Toinen tapaus vaan jatkuu, yksi tyttö terrorisoi väkivaltaisuudella lähes kaikkia muita tyttöjä. Kotiin on opettaja ollut yhteydessä monta kertaa, mutta kun kotona on sama tapa toimia, niin ei paljon vanhempia kiinnosta.

Sanoinkin opettajalle, että täytyykö sanoa omalla lapselle, että vetää kerran kunnolla takaisin, josko se auttaisi, kun ei mikään muu tunnu tehoavan.

En usko, että kaksi vanhinta lasta olisivat koulukiusaajia, esikoinen saa jopa hymytyttöpatsaan tänä keväänä. Kuopuksesta on nyt vielä paha mennä sanomaan, mutta on ainakin vielä päiväkodin ilopilleri. Mutta jos heistä joku joskus kiusaisi muita, haluaisin heti tiedon, ja lopettaisin sellaisen toiminnan.

Vierailija
8/14 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä reilu vuosi sitten oli koulussa sellainen tapaus, että pojat (5lk) kaveriporukassa ihan ajattelemattomuuttaan ja omasta mielestään vain leikkinä alkoivat erästä porukan poikaa vähän sorsimaan, tämä oli porukassa edelleen mukana, mutta hänen kustannuksellaan vitsailtiin jne... ja poika alkoi kokea asian ahdistavaksi. Koulusta sitten otettiin koko porukan koteihin yhteyttä ja selvitimme asian (oma poikani oli yksi porukan mukana naureskelijoista, ja toinen niistä, jotka heti välittömästi ja vilpittömästi katuvina myönsivät asian). Kun pojille oli pidetty vanhempien ja opettajien toimesta puhuttelu, tuo kiusaaminen loppui kokonaan ja edelleen tänä päivänäkiin poikaporukka on tiivis kaveriporukka.Enää ei ketään ole sorrettu vaan kerrasta oppivat ja nyt jos vitsaillaan niin vitsaillaan sitten vuorotellen kaikkien kustannuksella.......

Vierailija
9/14 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun itse olin peruskoulussa, sai eräs pahimmista kieroilijoista ja kiusaajista tuon patsaan koska opettajat tykkäsivät. Tyttö oli suosittu ja kiusasi niitä jotka eivät hänen hoviinsa kuuluneet.

ENKÄ nyt väitä että lapsesi on kiusaaja, sanon vain että tuo ei todista mitään.

esikoinen saa jopa hymytyttöpatsaan tänä keväänä.

Vierailija
10/14 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti vain murto-osa kiusaamistapauksista tulee aikuisten tietoon.

Minun luokallani pääkiusaaja (kiusaaja ei nimittäin _ikinä_ toimi ilman ryhmän tukea) oli luokanvalvojan lapsi ja kiusaaminen oli säännönmukaista syrjimistä, naljailua ym. huonosti todistettavissa olevaa henkistä väkivaltaa.

Luokanvalvoja itse oli sitä mieltä, että meillä on kiva luokka, hyvä yhteishenki eikä ketään kiusata. Aikuiset ovat usein sokeita kiusaamiselle, varsinkin kun kiusaajat ovat yleensä sosiaalisesti taitavia ja suosittuja ja osaavat näyttäytyä aikuisten edessä varsinaisina söpöläisinä.

Kukaan teistä ei siis voi tietää, millainen tyranni lapsenne on koulussa. Painottakaa lapsillenne, että jokaisella on oikeus käydä koulua rauhassa. Kaikista ei tarvitse pitää, mutta kaikilla on oikeus käydä koulua ilman että tarvitsee pelätä sinne menemistä. Opettakaa lapsillenne että jokaista on kohdeltava ystävällisesti ja oikeudenmukaisesti niin lasten kuin aikustenkin maailmassa. Kiusaamisella voi olla pitkäaikaiset vaikutukset jonkun lapsen elämään.

Vierailija
11/14 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuun otettiin yhteyttä, kun tilanne oli jo ohi. Oma poikani siis oli kiusannut rinnakkaisluokkalaista poikaa, ja oli puhuttelussa ja sitten toisessa keskustelussa, jossa molemmat olivat vakuuttaneet tilanteen olevan ohi. VASTA sitten kotiin otettiin yhteyttä. Sanoin, että olisin toivonut jo heti kiusaamistapauksen tultua ilmi otettavan yhteyttä :(

No, tää oli lievä ja meni ohi, mutta SILTI. Kamalaa kuulla oman lapsen olevan kiusaaja.

Onneksi en koskaan ole ajatellutkaan oman lapseni olevan sen kummempi kuin muutkaan. Rakas silti.

Vierailija
12/14 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

..että ottavat yheyttä! Kyllä itsekin haluaisin tietää mahdollisimman pian, jos oma lapseni jotain kiusaisi!!!

Vierailija
13/14 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun poikani hakattiin (10v.) kahdesti naama mustaksi ja tein rikosilmoituksen. Kiusaajan vanhemmat vain paapoi lastansa, mutta poliisi pisti ehdot ellei kiusaaminen lopu ja käytös muutu on ruvettava selvittämään miksi kiusaajalla on paha olla. Muutimme itse pois, mutta käsittääkseni kiusaajaa jäätiin seuraamaan hieman.

Vierailija
14/14 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma lapsi ei olekaan aina kullannuppu, miten toimit jos ilmenee, että lapsesi on koulukiusaaja?

mutta tyytyväinen, että koulu otti yhteyttä. Sitten sopisimme koulun kanssa yhteiset pelisäännöt, joilla tilanteeseen aletaan puuttua. Ehdottomasti keskustelua ja tarvittaessa jokin määräaikainen rangaistus lapsen iästä riippuen. Oma poikani on kiusannut päiväkodissa, mutta yhteistyöllä asia saatiin kitkettyä alkuunsa. Tsemppiä teille!

t. Ope

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yhdeksän