Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Matikka/ruotsi hankalia peruskoulussa? Oletteko silti saaneet lukion loppuun?

Vierailija
29.05.2010 |

Ilmoittauduin aikuislukioon kun haaveena on saada lukion päästötodistus ja mahdollisesti valkolakkikin joskus tulevaisuudessa. Olen peruskoulusta päässyt -91 ja sen jälkeen suorittanut kauppisessa kaupallisen perustutkinnon ja myöhemmin ammattitutkinnon muulla alalla. Olen aina ollut sieltä vähän "tyhmemmästä" päästä, eli kielet, varsinkin ruotsi ja matikka ovat olleet vaikeita. Nyt mietinkin, voinko onnistua ollenkaan haaveessani?

Onko ilta/etälukio rankkoja näin 2 lapsen äidille?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
29.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

..sulla on, niin siitä vaan, jos se valkolakki on haaveena.

Vierailija
2/12 |
29.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
29.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja reilussa kahdessa vuodessa näköjään saan sen valkolakin etälukiossa. Syksyllä se tulee olemaan päässä. :)

Olikohan motivaatiossa ongelmaa ylä-asteen aikana? Minulla ainakin oli ja sain peruskoulun juuri ja juuri läpi, huonoilla arvosanoilla. Lukiossa huomasin etten minä mikään tyhmä ole jos vaan keskityn aiheeseen enkä anna ajatusten harhailla.

Tsemppiä, pystyt siihen :)

Vierailija
4/12 |
29.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

etkä kirjoita matikkaa. Ruotsista saa vähintään välttävän harjoittelemalla, ulkoa lukemalla ja kirjoitusten "tekniikkaa" preppaamalla.

Itse sinnittelin lyhyen matikan läpi kutosen arvosanoin ja kirjoitin ruotsista jopa C:n kovalla lukemisella (opettaja povasi reputettua ruotsista). Reaaliaineista ja äikästä kirjoitin E:tä ja L:ää.

Eivät kaikki ole hyviä kaikessa, eikä tarvikaan!

Vierailija
5/12 |
29.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhden lapsen yh:na, joten eiköhän tuo lukio kahden lapsen äidiltä onnistu, jos mieskin on mukana kuvassa ja jonkinlaista turvaverkkoa löytyy.

Iltalukio on joustava, ja tarkoitettu juuri työssä käyville, perheellisille ym. Lukion oppimäärä on yleissivistävä ja hallittavissa: ei tarvitse olla Einstein siitä suoriutuakseen, vain tunnollinen ja motivoitunut!

Vierailija
6/12 |
29.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ollut sieltä vähän "tyhmemmästä" päästä, eli kielet, varsinkin ruotsi ja matikka ovat olleet vaikeita.

Totta taidat puhua tuosta "tyhmemmästä päästä"! xD

Vierailija
7/12 |
29.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

matikka on todellakin tuottanut ngelmia yläasteella ja tuotti vielä lukiossakin. noh, kielissä olen aina ollut todella hyvä(ruotsi, saksa, ranska, englanti kaikista L) mutta kuitenkin. otat lyhyen matikan etkä kirjoita sitä. pari nelostakin saa tulla. esim. luhyen matikan kursseja on PÄIVALUKION puolella 6 ja mulla on niistä 2 nelosta. En tiedä miten aikuslukiossa menee. jokin aine on pakko kirjoittaa pitkänä eli kirjoitat sen kumpi on sinulla vahvempi oli se sitten englanti taikka ruotsi. ei siihen loppupeleissä paljon vaadita että sen läpi pääsee eli saa A:n ja jos niin kävisi ettei saa edes sitä A.ta niin onhan kompensaatio aina mahdolllinen. Tsemppiä sulle!

Vierailija
8/12 |
29.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

etköhän säkin ole päässyt oman tyhmyytesi esittelemään tässä ketjussa!

Mä olen ollut aina tosi huono matikassa, meni rimaa hipoen läpi moni kurssi. En mäkään kokenut mitään tarvetta kirjoittaa sitä.

Mä en oo sinällään huono kielissä, mutta mulla oli ruotsi tosi hukassa lukiossa. Mua auttoi kyllä se, että altistin itseäni kielelle paljon: silloin, kun kirjoitin, mulla oli kaksi kurssia menossa samaan aikaan, samoin kävin jokaisessa harjoituskuunteluissa. Katsoin uutiset ruotsiksi ja luinkin jotain.

Vierailija
9/12 |
29.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ymmärtäisitte hauskuuden tuossa ap:lta lainaamassani lauseessa ;).

Vierailija
10/12 |
29.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ymmärtäisitte hauskuuden tuossa ap:lta lainaamassani lauseessa ;).

Mutta kun jokaisella on faktatietoa siitä, että matikka ei ole kieli, lauseen ymmärtää kyllä. Tokihan sen voisi ilmaista jotenkin toisin, niin ettei kaksoistulkinnan vaaraa ole.

"Äikkä" on kyllä hallussa, YO:lla pääainena suomen kieli. Käytöstavat ovat hallussa myös.

Vierailija
11/12 |
29.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun jokaisella on faktatietoa siitä, että matikka ei ole kieli, lauseen ymmärtää kyllä. Tokihan sen voisi ilmaista jotenkin toisin, niin ettei kaksoistulkinnan vaaraa ole.

"Äikkä" on kyllä hallussa, YO:lla pääainena suomen kieli. Käytöstavat ovat hallussa myös.

Ymmärtää varmasti joo, mutta minusta tuo lause oli silti hulvaton ;).

Vierailija
12/12 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtää varmasti joo, mutta minusta tuo lause oli silti hulvaton ;).

'

Eikä hulvatonta ole myöskään tuntea ylemmyydentuntoa toisia kohtaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kahdeksan