Lapsiveden tihkuttaminen rv 41+4
Äsken herätessä tunsin kun jotain valahti housuun, makasin selälläni, eli en edes ponnistellut mitenkään. Sitä ei tullut paljon, mut selvä märkä läntti, ei yhtään limainen vaan ihan vetinen, ei haise juuri millekkään. Mun mielestä eilen illalla oli samanlainen kun olin kaverin kanssa kaupungilla, istuttiin kahville ja kun nousin siitä, penkissä oli pieni märkä läntti, enkä tosiaan ole housuuni kussu, eikä valkovuotokaan ole noin vetistä, että housusta tulisi läpi.
Huomenna olisi äitipolille meno, mut soitanko jo tänään onko tarvis mennä käymään?
Toissailtana supisteli 7h n.10min välein mut sit loppui, eilen illalla supisteli kans, mut en jaksanu edes kellottaa kun ei niistä viimeksikään ollut mitään "hyötyä" ja eipä ollut näistäkään, aamuun asti sai taas nukkua.
Kommentit (8)
mistä ne sen kokeen ottaa,laitanko siteen?
Väriä en osaa sanoa kun on mustat pikkarit, mut kun sormella sitä kokeilin, ei ainakana veristä ole, että oisko sit ihan kirkasta.
Seuraan nyt vielä muutaman tunnin tuleeko lisää.
ap
on saattanut tulla? Etkö tiedä että onfektioriski kasvaa. Kyllä he voivat ultrata ja katsoa tihkutteleeko, varmaankin. Mene jo!
lääkäri ottaa kokeen sisätutkimuksen yhteydessä. Soita ihmeessä sinne ja selitä, koska luulet ensimmäisen kerran lapsivettä tulleen. Osaavat siellä sitten laskea, että pitäiskö mennä jo samantien sen infektioriskin takia. Itselläni lapsivettä tihkui limatulpan tulon jälkeen ja sain sitten synnytyksessä antibioottia suoraan suoneen. Kerkisi kuitenkin sen verran meneen aikaa, että vauva joutui lastenosastolle hoitoon, kun tulehdusarvot nousivat kuitenkin. Älä viivyttele!!!
infektioriskistä, luulin, että jos lapsivettä tulee sen jälkeen alkaa sit supistukset, että tietää lähteä, mutta ei ole tullut.
Lähden nyt soittamaan.
kiitos teille!
Ap
Helsingissä vauva leikattiin koska oli 48 tuntia tullut lapsivettä tipoittain eikä silti synnytys käynnistynyt. Ja koko ajan laitettiin antibioottia suoneen ettei infektio lähde kehittymään.
Eli otapas oma tilanteesi nyt riittävällä vakavuudella ja lähde synnyttämään.
katsele 4-6h tuleeko lapsivettä lisää/supistelee ja tule sitten käymään.
Mulla on vaan paksuja siteitä eikä pikkuhousunsuojia ni vaihdoin nyt pikkarit ni huomaan että tuleeko lisää.
Jos tulee, sit lähden kyllä heti käymään.
Ap
sairaalassa testata se lapsivesi ihan jostain muualta kuin siteestä :D Poitti ap:llä varmaankin oli olla ilman sidettä, että itse huomaa mikäli lapsivettä vielä tulee...
Infektioriski vauvalla kasvaa, jos lapsivettä tihkuttaa pitkään. Pystyvät sen kokeella tarkistamaan onko lapsivettä ja siinä tapauksessa että on saattavat ottaa osastolle ja antibiootille. Lisäksi käynnistystä suunnitellaan jos ei itsekseen rupea kuulumaan, mutta sinulla se varmaan tulee kyseeseen joka tapauksessa, kun jo noin pitkällä.