Apuja unettomuuteen?
Muutama viikko mennyt nyt niin, että joko en saa unta tai sitten herään n 2 tunnin kuluttua nukahtamisesta ja valvon n 5 tuntia joten jäljelle jäävät pari tuntia unta on taas liian vähän...
Olen tosi väsynyt ja haluaisin nukkua. Ja joo, kyllä minä ihan siellä sängyssäkin yritän, että en vaan täällä keiku. Raivostuttavaa. Onko kellään hyviä kokemuksia jostain luontaistuotelääkkeistä? Olen käyttänyt jonkun verran nikahtamislääkkeitä, mutta en haluaisi syödä niitä pitkäaikaisesti.
Kommentit (8)
Sitten terveelliset elämäntavat. Syö hyvin ja terveellisesti ja ulkoile ja liiku riittävästi päivittäin.
ei erityisesti paranna unettomuutta.
Hih, siis oli tarkoitus kirjoittaa nukahtamislääke, ei nikahtamislääke:) Niin, tiedän, että mulla on stressiä ollut koko kevään ajan, siitä on kyllä muitakin fyysisiä oireita. Masennukseen en nyt juuri usko, sen uskoisin kyllä tunnistavani vanhoilta ajoilta.
Kiinnostuin tuosta Melatoniinistä, muistan joskus lukeneeni sitä jostakin. Mutta mistä sitä saa? Onko se siis ihan luontaistuotekaupasta hankittava aine?
luulen että se on reseptilääke.
http://leiras.fi/tuotteet/laakkeet/circadin/circadin-2-mg-depottabletti…
Se on väsyttävä masennuslääke, joka pienillä annoksilla on unta-antava, mutta silloin se ei tehoa masennukseen. On turvallisempi pitkäaikaisessa, säännöllisessä käytössä kuin nukahtamislääkkeet ja rauhoittavat.
Liiku ja tee kotihommia yms. ahkerasti!
Ei silloin kukaan tarvitse noita pillereitä tms. pidemmän päälle. Niihin jää vaan koukkuun. Sopivat vain hätätilanteisiin, jos jokin todellinen kriisi, esim. läheinen kuollut tms.
Unettomuus on sen oire, just tuollainen että herää liian aikaisin. Käy lääkärissä. Sit tietysti perinteiset että ulkoilet, et lue sängyssä yms. ja nautit jotain maitopitoista ennen nukkuma-aikaa (rentouttaa lihaksia). Melatoniinia jotkut potilaat meillä käyttää, se ainakin kuulostaa luonnonmukaisemmalta kuin Tenox ja Zopinox : )