Voisiko joku auttaa HETI? Jättiläishämähäkki syö
puitojen nurmikot.
Vartti-lehdessä on asiasta artikkeli. En voi avata sitä koska jos siellä on kuva tästä eläimestä niin en nuku koko yönä. Kuva kummittelisi silmieni edessä.
Voisiko joku katsoa mitä jutussa sanotaan. Missä puistoissa tätä kammotusta on tavattu?
Mulla on järkyttävä araknofobia.
http://www.vartti.fi/etusivu/newsarticles/2
Kommentit (8)
joka vetäisee kitaansa kaiken vastaantulevan.
*tietää*
Mä meinasin ihan oikeasti saada sydänkohtauksen. Pulssi nousi ja sydän hakkaa.
Viime talvena vai milloin se nyt olikaan oli Hesarissa juttua kuinka joku ISO H-laji on levinnyt Ruotsin luontoon. Suomalaistutkijat kertoivat tavanneensa sitä jo Suomenlinnan raunioissa ja luolissa.
Jos tämä Vartti-lehden juttu olisi ollut niin kuin otsikossa sanotaa, olisi mulla loppunut puistoissa istuskelu lasten kanssa ihan just siihen.
Pelkään kuollakseni niitä, enkä voi edes kaukaa katsoa kuvaa. Se muoto on niin karmea.
ap
"Helsinkiläinen lenkkeilijä bongasi huomiota herättävän laitteen Helsingin Alppipuistossa perjantaiaamuna.
Keltainen jättihämähäkki paljastui Helsingin kaupungin rakennusviraston kauko-ohjattavaksi ruohonleikkuriksi.
- Kyseessä on Spider-mallinen radio-ohjattava ruohonleikkuri. Rakennusvirastolla on oma spider-ryhmä, jolla on ollut jo useamman vuoden ajan kaksi vastaavaa leikkuria käytössään, Helsingin kaupungin vastaava piiripuutarhuri Ulla Kärnä kertoo.
Kauko-ohjattava ruohonleikkuri on käytössä koko kesän kaikissa Helsingin puistoissa. Spider-ryhmä kutsutaan paikalle, kun ruohoa pitää leikata vaikeasta paikasta.
- Spideriä käytetään varsinkin jyrkissä rinteissä, sekä muissa vaikeissa paikoissa. Leikkurilla olisi Helsingissä enemmän hommia, kuin mitä se ehtii tehdä.
Tsekkiläisen Dvorak-tehtaan Spider-leikkuri on kiinnittänyt ihmisten huomion ennenkin.
- Kyllä sitä aina välillä keräännytään ihmettelemään. Myös paikallislehdet ovat tehneet siitä juttuja, Kärnä kertoo.
Laitteella ei juuri pääse huristelemaan, sillä tämän hämähäkin huippunopeus ei ole kävelynopeutta kummempi."
Ei kai, mun mieheni pelkää kaikkia ötököitä ihan kuollakseen, mun hommani on poistaa ne sisätiloista:DD Mutta siis tiedän sen hänestäki et tuo pelko on jotain ihan järkyttävää.
Ja onneksi tuo juttu ei ollut sitä mitä luulin. HUH!!
ap
En syö rapuja koska ovat niin järkyn näköisiä.
En voisi koskea niihin.
jota sanotaan hämähäkiksi.