Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyt pelottaa ja pahasti :´´(

Vierailija
28.05.2010 |

Mittasin äsken 8½v lapselta kuumeen kun tuntui niin lämpimältä ja mitari näytti 38,1. Ei siinä mitään mutta kun viime la iltana oli myös kuumepiikki eli mittari näytti reilut 38 astetta.

Se meni sillä ohi eikä ollut muita oireita kuten ei nyttenkään.

Nyt sitten pyörii kaikki vakavat taudit päässä eikä mieskään ole kotona:((

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ylipäänsä kuumeen raja on 38 astetta. Huolestua kannattaa vasta kun se kipuaa 40 asteen kieppeille....

Vierailija
2/20 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkään pointti ei ollut tuo kuumelukema (ja iltaisin kuumeen raja on 37,8) ja toisekseen on tod kusipäistä vittuilla kun toisella on huoli omasta lapsestaan!!

SE tässä oli ja on pointti, että mikä tuon taas nousseen lämmön on nostanut, onko jotakin vakavaakin kenties vai mikä ihme.

Ja kyllä, olen syöpäpelkoinen koska kys sairaudelle mm nuoren äitini menettänyt.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota ihan rauhassa, ei yhtään epänormaalia tuollainen.

Vierailija
4/20 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö teillä ole koskaan ennen sairastettu?

Siis eihän tuo ole edes korkea kuume?

Vierailija
5/20 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli 42 ja en edes tuntenut olevani kipeä. Epäilin viallista mittaria, mutta koitettiin toisella ja samat lukemat, joten ei kai vikaa. Mutta menipähän tauti nopeasti ohi kun oma vastustuskyky toimi ilman activiaa.

Vierailija
6/20 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos lapsi muuten voi hyvin. Sillä on nyt vaan jotain pöpöjä.

Itse ainakin huolestun aina vähän kuumeesta, koska meidän lapset sairastelee äärimmäisen harvoin.

Vierailija
7/20 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitähän tässä juuri mietin ja arvon että mitähän pöpöjä ja onkohan kenties jotain vakavaakin tyyliin leukemia tms :´´(

Ap

Vierailija
8/20 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsella vastaavanlaista kuumetta muutaman kerran peräkkäin.käytiin lääkärissä ja lääkäri sanoi että toistuvissa kuumeiluissa (yli 37.5)on hyvä tarkastaa veriarvot.meillä oli kyse virustaudista.ilman niitä ei kukaan voi sanoa onko kyse normaali ilmiöstä vai jostakin muusta.kyllä lapsen yleinen vointi on myös hyvä mittari.jos peiton alta kaivat lapsen esiin,voi hyvinkin lukema olla norm.korkeampi.

Vierailija
9/20 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun on lapsia. Eiköhän kaikki ole kuitenkin kunnossa. Meillä oli 3-vuotiaalla kuumetta parin päivän välein ilman muita oireita, lääkärissä löyty märkänen korvatulehdus. Tsemppiä :)

Vierailija
10/20 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kuume on korkea se tarkoittaa että elimistö toimii kuten pitääkin ja häätää itse pöpöt pois. Outoa yrittää alentaa kuumetta eli estää elimistöä tekemästä tehtäväänsä jonka se osaa ilman usan lääkkeitäkin. Mutta ystävät rapakon takana kiittävät kun ostat kalliit lääkkeet ja osakkeiden arvo nousee.

Vierailija
11/20 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkin olin ihan ihmeissäni ja huolissani mutta lääkäri vaan aika tylysti totesi että kuumetta voi olla lapsilla vaikka kuinka kauan. en tuota kyllä ymmärrä, ei kai jatkuva kuume ole elimistölle hyväksi.

Vierailija
12/20 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä kyllä tuota kuumetta ole alentamaan lähtenyt, lapsi meni jo yöunille ja äsken mittari näytti 38,2. On ihan sippi, ollut jo useamman tunnin kuulema väsynyt.

Ap

Vierailija
13/20 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa moni pöpö kasvaa paremmin kun lämpö kohoa esim. 38-39:een.

Nukuitko bilsan tunnit???

jos kuume on korkea se tarkoittaa että elimistö toimii kuten pitääkin ja häätää itse pöpöt pois. Outoa yrittää alentaa kuumetta eli estää elimistöä tekemästä tehtäväänsä jonka se osaa ilman usan lääkkeitäkin. Mutta ystävät rapakon takana kiittävät kun ostat kalliit lääkkeet ja osakkeiden arvo nousee.

Vierailija
14/20 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa moni pöpö kasvaa paremmin kun lämpö kohoa esim. 38-39:een.

Nukuitko bilsan tunnit???

Kuumeen nousuhan ilmaisee sen, että immuunijärjestelmä toimii ja elimistö taistelee taudinaiheuttajia, kuten bakteereja ja viruksia vastaan.

Vierailija
15/20 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hän olikin jo nukahtanut. Simahti samantien aarteeni. Voi kunpa omaisin rauhallisemman mielikuvituksen ja vähemmän huonoja elämänkokemuksia:´(

Ap

Vierailija
16/20 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

RAUHOITU hyvä ihminen.

Vierailija
17/20 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytävällä kun ope heitti ulos luokasta heti tunnin alussa kun kiusasin yhtä poikaa, mutta itse ainakin paranin kun annoin kuumeen olla. Eikä tullut edes kalliiksi.

Vierailija
18/20 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hän olikin jo nukahtanut. Simahti samantien aarteeni. Voi kunpa omaisin rauhallisemman mielikuvituksen ja vähemmän huonoja elämänkokemuksia:´(

Ap

mutta ihan omaksi ja lapsesi parhaaksi olisi, jos pystyisit olemaan hysterioimatta. Kuumeita nyt tulee ja menee ihan ilman muita oireitakin. Eikä se suinkaan ole vaarallista. Sitten jos ne pitkittyvät tai tulevat jonkin taudin ( influenssa ) jälkeen, kannattaa huolestua. Omalla lapsellani oli kuumetta ( yli 39 astetta) kuusi päivää, eikä lääkäri edes ottautunut asiaan. Toki jos se olisi pidempään kestänyt, olisi alettu testailemaan.

Vierailija
19/20 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös useesti noita kuumeita ilman näkyvää syytä. aina käyty lääkärissä verikokeissa ja joka kerta ollu joko korvatulehd tai virtsatieinfektio. kummastakaan ei lapsi kipua valita. ekan kerran kun kuume nousi, hätäilin olin yhteydessä tkhon. kuume silloin jo 39. sanoivat että pitää odotella pari kolme pv koska kuume lapsilla normaali. kolmantena päivänä kuume 42 eikä kuumelääke auttanyt. vein lapsen suoraan sairaalaan ja pissitauti oli jo munuaisissa asti. vaadin ja sankin alteeksipyynnön tksta koska eivät meitä aiemmin suostuneet ottamaan vastaan.

tottaka saa ja pitääkin olla omasta lapsesta huolissaan. kyllä äiti tietää mikä on lapselle parhaaksi!!

Vierailija
20/20 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen kyllä, et huomaisit, jos lapsellasi olisi muita allergiaoireita. Elimistölle tulee tavallaan voimakas tulehdusreaktio allergiakohtauksesta. Nämä kuumeet eivät kestä pitkään.