Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Murkku ei halua mennä isänsä uuden vauvan ristiäisiin, mitä teen?

Vierailija
28.05.2010 |

Pakotanko menemään sinne lahjapaketin kanssa? Isä on etäinen, näkevät harvoin. Välimatka ei ole pitkä, henkinen etäisyys puuttuu.

Murkku sanoi menevänsä mieluummin kavereiden kanssa seinäkiipeilemään. Ostinpa vaan jo lahjankin valmiiksi, jotta olisi voinut viedä pikkusiskolleen.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna isän hoitaa asia, eli jos isä haluaa murkkunne sinne, isä myös suostuttelee. Sä et nyt liity tähän asiaan mitenkään.

Vierailija
2/26 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna isän hoitaa asia, eli jos isä haluaa murkkunne sinne, isä myös suostuttelee. Sä et nyt liity tähän asiaan mitenkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

'kun murkku ei kerran haluu'....

Vierailija
4/26 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin se murkku haluais osallistua sunkaan vauvan ristiäisiin- koska on murkku. Nyt vaan on aika olla se vanhempi, joka opettaa, että on kohteliasta osallistua ja viedä lahja, vaikkei se niin hohdokasta oliskaan.

Vierailija
5/26 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis esim se, että sisarpuolen ristiäisiin on kohteliasta ja oikein mennä vaikka kaverit tekisivätkin jotain muuta - ja vaikka isä ei just nyt kauheasti innostaisikaan. Tästähän lasten kasvatuksessa on kyse. Ja se ei missään tapauksessa ole pelkästään sen isän velvollisuus, vaan myös ja nimenomaankin sun, lähivanhempana.

Vierailija
6/26 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että ymmärrän, että haluat mennä mieluummin seinäkiipeilemään, mutta ristiäisjuhlat ovat vain yhden kerran ja se on harmi, jos et sinne mene. Kiipeilemään pääsee koska vain.

Vierailija
7/26 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi isänsä kanssa ja kavereidensa kanssa sopia menevänsä sitten myöhemmin seinäkiipeilemään.

Alkeellisia käytöstapoja pitäisi olla.

Vierailija
8/26 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaakatetaan, kuinka MINÄ olen taas jotenkin manipuloinut (näiden ihmisten lempisana) murkkua, ettei mene sinne. Ylipäätään aina kun murkku on kieltäytynyt menemästä isälleen, saan kuulla tästä. Itsekään en jaksaisi kuulla tuollaisia syyttelyitä. Jos isä ei ole pitänyt yhteyttä, niin se on sitten mun vika. Kai se on vaikeaa ex-anopin syyttää omaa poikaansa.

Murkku vaan tokaisi tänään, että "isi ei ole koskaan ollut mun koulun juhlissa tai vanhempainilloissa, eikä edes tiedä mun open nimeä. Miks mä menisin sit ristiäisiin?"

Yritin kertoa, että nää olis sen pikkusiskon juhlat, ei isin, mutta kun ei halua mennä niin ei halua mennä :o(

ap

Vierailija
9/26 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

synttäreille, rippijuhliin tms. niin sitten ei tartte. JOs on , pitää murkullakin jo vähän olla käytöstapoja.

Vierailija
10/26 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka tuntuu kurjalta pakottaa sinne juhliin, niin kyllä se parempi on että menee.

Vierailija
11/26 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä sanoi, että ok, katellaan parin viikon päästä. Nyt lapsi lähti kavereiden kanssa. Mulle suuttuu, kun yritän asiasta puhua.

ap

Vierailija
12/26 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin kertoa, että nää olis sen pikkusiskon juhlat, ei isin, mutta kun ei halua mennä niin ei halua mennä :o(

ap

Jos se ei auta, olet tehnyt parhaasi. Voitko pyytää exääkin suosututtelemaan murkkua vielä? Lopullisen päätöksen tekee murkku itse, mutta häntä pitää ohjata ajattelemaan asiaa useammasta näkökulmasta (ei vain omastaan).

Vierailija
13/26 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisystävän lasten juhlia on kyllä järkännyt ja niihin osallistunut. Luulen, että murkku haluaa nyt jotenkin kostaa. Kai.

Ap

Vierailija
14/26 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sinulla ei ole sananvaltaa koko asiaan. Jos isä ei saa lasta ristiäisiin lähtemään, ei sillä ole mitään tekemistä sinun tai kasvatuksesi kanssa. Kyse on lapsen ja isän suhteesta, ja siinä se isä on avainhenkilö.

Et ole enää lapsen isän vaimo, sinulla ei ole velvollisuuksia siihen suuntaan. Ei edes lapsesi kautta.

Vierailija
15/26 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäisi yhdessä kolmistaan jutella asiasta. Olisiko lapsi mieluummin menossa juhliin, jos isä pyytäisi henkilökohtaisesti..? Ja lahjan olisitte toki voineet yhdessä ostaa murkun kanssa..

Vierailija
16/26 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsella on 2 vanhempaa, sen ristiäistytön lisäksi miehellä on tuo yhteinen lapsenne. Jos ei ole kunnioittanut isomman lapsen juhlia läsnäolollaan, saa katsoa peiliin.

Vierailija
17/26 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

katkeilemaan isänsä sukuun. Ennen lapsi oli kovasti menossa mummolleen, meni melko mielellään isälleen (sen kuutisen kertaa vuodessa) ja puheli isän puolen sukulaisista paljon. Nyt vaan kontaktit hiipuu ja hiipuu. Sieltäkään päin ei oteta yhteyttä. Tähänkö se nyt menee..?

Mun puolelta ei ole sukua lainkaan, joten murkku on jäämässä yksin. Onneksi mulla on täällä murkulle pikkuveli, johon murkku on syvästi kiintynyt kaikessa kasvukriisissään. Tuolla se vie veikkaa pitkin pihoja aina. ap

Vierailija
18/26 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sen puutteesta.

Suhde on isän ja murkun välinen. Kasvattakoot isä suhteensa murkkuun niin, että ovat läheisiä. Jos murkku ei halua mennä niin hänellä on jo oma tahto ja sitä pitää kunnioittaa.

Sinulla ei ole osaa eikä arpaa asiaan. Minusta on väärin, että sinun pitää pakottaa ja saat murkun vihat niskoillesi asiasta, mikä ei ole sinun asiasi lainkaan.

Vierailija
19/26 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisystävän lasten juhlia on kyllä järkännyt ja niihin osallistunut. Luulen, että murkku haluaa nyt jotenkin kostaa. Kai. Ap

Tosin eihän tuo asiaa ainakaan auta.

Vierailija
20/26 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosiaanki yrittää noin kostaa isälleen. Ihan ymmärrettävää, jos isä ei ole osallistunut lapsensa juhliin. Älä pakota häntä menemään sinne. Jos isä ei saa murkkua suostuteltua, that's it!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kuusi