Miloin lapsenne ovat oppineet juomaan nokkamukista?
Kommentit (20)
ikäisenä. Ostin tupperwaren nokkamukin ja se on mielestäni ollut kaikista paras. Muissa nokkamukeissa se nokka on ollut jotenkin tönkön ja liian ison oloinen vauvan suuhun. Nyt vauva on 7.5kk ja opetan juomaan mukista.
Ensin juotin ja jossakin vaiheessa lapsi alkoi ottamaan mukista kiinni. Sitten tutustui ja ihmetteli omissa käsissään ja yhtenä päivänä hokas laittaa sen suuhun ja kipata. En opettanut kai mitenkään erityisemmin.
lapsi istui sitterissä ja heilutteli mukia, ja sitteriä samaan aikaan. kastuihan siinä, mutta vahingossa meni muki välillä suuhunkin! :)
tupperin nokkamuki on siitä hyvä, et nestettä ei valu, vaikka muki olisi ylösalaisin..J anokka on aika sopivankokoinen ja tuntuinen varsinkin pienen lapsen suuhun. Kannattaa hommata se, suosittelen!
ensin itse, niin tottuu mukiin. Sit kun istuu syöttiksessä, laita muki pöydälle, niin kyllä vauva siitä alkaa itse hamuamaan mukia suuhunsa.
Tupperwaresta n.8kk iässä, sen jälkeen taikanokkamukeista ja nyt 1vuotiaana opettelee sellaisista missä ei ole venttiiliä hillitsemässä juoman tuloa.
yritettiin tosissaan vuoden ikäisestä lähtien, mutta ei vaan tyttö suostunut juomaan. Välillä pidettiin taukoja (pikkuveli syntyi, oltiin matkoilla).
Sitten kaksi vuotiaana ei vaan enää annettu pulloa.
Meillä siirryttiin suoraan ihan tavalliseen mukiin. Molempien lasten kohdalla tehtiin samoin ja hyvin nuo oppi. Oliskohan ollut tuossa vuoden iässä, kun aloitettiin.
On meidänkin lapset ensin oppineet tavalliseen mukiin mutta olen tarkoituksella opettanut nokkiksen myös koska se helpottaa elämää niin paljon.
mukina oli NUK-nokkis, jossa on pienireikäinen silikoninokka. Aika pian oppi juomaan myös ihan tavallisista kovanokkaisista mukeista. Mukeista jätettiin nokat pois 11 kk:n iässä ja ihan tavallisesta lasista lapsi oppi itse juomaan vähän ennen vuoden ikää.
Mä aloin tarjota lapselle vettä nokkamukista kiinteiden aloittamisen yhteydessä 6 kk:n iässä, aluksi mukia piti kallistaa apuna, mutta ihan parissa viikossa lapsi hoksasi itse homman jujun.
mutta ainakin vuoden ikäisinä ovet niistä juoneet ihan sujuvasti.
Laita nokkamuki pöytään ja anna sen juoda siitä.