Ekonomistit! Miten sijoittaisitte 50.000;-?
Kommentit (14)
Korko tosin ei ole mikään kovin korkea noissa, mutta niissä ei ole juuri riskiäkään. Parempaa tuottoa voisi saada yritystodstuksista. Korothan on nyt tosi alhaalla, joten korkorahastotkin voisi tulla kysymykseen. Kysy pankista vaihtoehtoja.
Itseeni ja hesburgerin juustohamppareihin. Siinä menis just se 8 vuotta mutta olis se sen arvoista. Maha kiittää.
Pienen osan voisi laittaa rahastoihinkin. Ne todennäköisesti kasvavat seuraavien 5-10 vuoden aikana selvästi. Toki niissä on riski, että arvo laskee, mutta pienin sijoitettava summa on usein 500, jopa 200, joten riskiä voi myös hajauttaa todella hyvin.
olen sitä mieltä, että koska kullan arvo ei ole nyt laskenut niin en sijoittaisi siihen -> se ei todennäköisesti myöskään nouse. Sen sijaan kaikki osakkeethan on nyt tosi paljon laskeneet joten niitähän nyt kannattaisi ostaa. Maalaisjärki ainakin sanoo, että kurssien suhdanne on aaltomaista eli eikös ne sieltä jossain vaiheessa ainakin jonkun verran nouse....
Keskityn niihin paremmalla ajalla. Lisää neuvoja saa myös antaa.
Ootko Melba ajatustenlukija? ;-DD
Heitin viime viikolla 20.000;- S-pankin tuottotilille. Loput rahat makaa vielä tavistilillä kun en ole päättänyt mitä tehdä niillä.
Suositelkaa myös pörssiosakkeita, joita kannattaisi nyt ostaa.
ap kiittää!
eri aikajaksoiksi. Osa lhyemmäksi, ehkä yhdeksi-kahdeksi vuodeksi osa seitsemäksi-kahdeksaksi.
Mitä ehdottaisitte?
ap
En ole kuitenkaan ekonomisti, joten tämä vaan ihan maallikkon vinkkinä.
En ole ekonomisti, mutta mun täytyy sanoa, että nyt on kyllä tosi haastavat ajat sijoittaa. Ns. perinteiset luotettavatkaan sijoitukset eivät ole kovin luotettavia, sillä kukaan ei voi tietää, että mikä on euron kurssi kohta. Pitäisikö pistää osa ulkomaiseen valuuttaan? Jos, niin mihin? Entä mikä olisi sitten hyvä ja varma tuotto? Joku määräaikaistalletus tuollaiselle summalle tarkoittaa sitä, että ei siinä juuri tuottoihin päästä - kuinka paljon kannattaa nähdä vaivaa sijoitusten tekemiseen, jos vuoden vaivanpalkka on tuommoiselle summallekin vain jotain 500 euroa? Oikeasti pitkässä juoksussa varmin henkilökohtainen finanssikriisi on se, että pitää rahat talletuksissa, jolloin inflaatio syö sen. Hyvässä tuurissa tietty tässä päästään deflatoriseen tilaan, mutta ei sekään mikään juhlimisen aihe ole.
Osakkeista voisi hyvin saada sitten jotain tuottoa, mutta jos niistä ei ymmärrä mitään, niin ei kannata lähteä millään all in tyylillä sisään.
Minä olen sitä mieltä, että monet hyvät junat menivät jo. Euron arvo esim. dollariin nähden on laskenut, kullan hinta on pilvissä, korot on matalalla ja esim. monissa ns. turvallisissa sijoituksissa on olemassa kuitenkin aina liikkeellelaskijan riski.
Parhaan tuloksen tämmöisessä tilanteessa saanet sillä, että hajasijoitat. Silloin ei ainakaan kaikki munat ole samassa korissa.
Itse ehkä heittäisin 1000 e kuussa osakkeisiin, kunnes saisin 10000 vähintään kasaan sinne. Sitten 10000 johonkin vieraaseen valuuttaan, sitten 20000 vaikka S-tuottotilille ja 10000 johonkin pidempään määräaikaistalletukseen ja eri pankkiin kuin edellinen.
No mä en kyllä luottanut enää itsekään itseeni raha-asioiden pyörittäjänä ja pistin kiinteään omaisuuteen rahani. Jos sille käy huonosti, niin sitten käy - on sillä kuitenkin asumisarvo.
50% eli 25 000 matalan riskin papereihin, obligaatioihin, talletuksiin jne
40% eli 20 000 sijoitat sellaisiin "varmoihin" pörssiosakkeisiin, joista on 2-3 vuoden tähtäyksellä odotettavissa vakaa ja varma tuotto ja hyvät osingot
loput 10% eli 5000 laitat riskirahastoon ja alat pelata lyhyttä peliä pörssissä, ihan omaksi iloksesi
-Niemi Vatanen 37v. *laulaa
Monet osakkeet ovat tällä hetkellä täysin aliarvostettuja ja kurssin nousu on melkoisen varmaa. Etsi siis tällaisia.
HELVETIN HELPPO kysymys:
Jos haluat ns. "varmaa rahaa" eli et halua suurta riskiä, niin nyt on PARAS mahdollinen aika sijoittaa kultaan.
Euro menee miten menee, sama juttu dollarilla, mutta KULTA, mitä enemmän markkinat heittelevät ja mitä epävakaampaa on = sitä paremmassa kurssissa kulta on!
Jos haluat "epävarmoja sijoutuksia" en ala luettelemaan mihin sijoittaa. Mutta jos haluta varmaa rahaa, sijoita kultaan. Fakta on se, että sen arvo säilyy! Ja suoreaan sanottuna tämä euron huono kurssi ym. tekee vaan hyvää kultakurssille...! ;)
Sijoitusaika 1-10 vuotta. Eli osa lyhyemmäksi aikaa, osa vaikkapa 7-8-10 vuodeksi.
ap