Ikuisuuskysymys. Onko enemmän oikeutta sillä joka haluaa vai sillä joka ei halua.
Kommentit (4)
Jos kyse vaikka lasten hankkimisesta tai naimisiin menemisestä, niin ketään ei voi pakottaa, eli tavallaan oikeus on sillä, joka ei halua, koska vastentahtoisesti ei toista voi näihin asioihin pakottaa.
No vaikka yleensä ei puhutakkaan "pakottamisesta" niin kyllä meilläpäin muija ainakin aika hurjan rankasti painostaa omia halujaan kun tietää että minä annan jossain vaiheessa periksi ja teen vasten tahtoani. Naimisiin menoonkin on naiset (ja kait miehetkin) kautta aikain surutta pakottaneet eikä siinä ole kukaan mistään oikeuksista huudellut jos on ko. parisuhdetta halunnut vaalia.
Esim. seksuaalisuudessa. Olen itse sitä mieltä että kyllä parisuhteessa pitäisi saada seksiä säännöllisesti. Siksi pakottauduin antamaan miehelleni vaikken tippaakaan halunnut. Sitä jatkui vuosia ja koko ajan se kävi vaikeammaksi. Nyt tilanne on se että olen täysin lukossa. Kun mies lähestyykin, minussa kohoaa valtava raivon aalto jolle en voi mitään. Seksielämämme on lähes kuollut. Kehotin jo miestäkin katselemaan itselleen uutta vaimoa. Mies ei halua tehdä sitä. Olen niin kyllästynyt tähän kaikkeen.
Esim. seksuaalisuudessa. Olen itse sitä mieltä että kyllä parisuhteessa pitäisi saada seksiä säännöllisesti. Siksi pakottauduin antamaan miehelleni vaikken tippaakaan halunnut. Sitä jatkui vuosia ja koko ajan se kävi vaikeammaksi. Nyt tilanne on se että olen täysin lukossa. Kun mies lähestyykin, minussa kohoaa valtava raivon aalto jolle en voi mitään. Seksielämämme on lähes kuollut. Kehotin jo miestäkin katselemaan itselleen uutta vaimoa. Mies ei halua tehdä sitä. Olen niin kyllästynyt tähän kaikkeen.
Tee elämäntaparemontti. Vaihda kämpässä järjestystä, aloita harrastus, käy stylistillä, laihduta, lihota, jotain muuta äijäs kanssa yhdessä. En tiedä auttaako mutta jos tuntuu että sama pullan nakertaminen alkaa maistuun puulle niin toi vois ainakin vähän auttaa.
Jos kyse vaikka lasten hankkimisesta tai naimisiin menemisestä, niin ketään ei voi pakottaa, eli tavallaan oikeus on sillä, joka ei halua, koska vastentahtoisesti ei toista voi näihin asioihin pakottaa.