Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä en ymmärrä näitä jotka itkee, että ei pääse lomalle

Vierailija
28.05.2010 |

kun on niin tiukkaa rahallisesti. Meilläkin on ilmeisesti tiukkaa koska ei edes haaveilla mitään matkoja tai matkustamisia. Ehkä joskus tulevaisuudessa kun muksu on 13-15v niin vois lähteä jonnekin matkalle jos esiteinille sopii. Kyllä tässä eletään ihan kädestä suuhun, mutta ei jouduta ihan kaikkea laskemaan Eli kaikki menee mitkä tuleekin.

Ja meillä eletään miehen palkalla, mä teen opinnäytetyötä koulussa ja lapsi 2v päiväkodissa. Mulla ei työpaikasta tietoakaan, onneksi voin jäädä vielä lapsen kanssa kotiin siihen asti kun täyttää sen 3v.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

harmita, että ette pääse reissamaan? Etkö kykene ymmärtämän, että jotakuta harmittaa?

Vierailija
2/26 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa kai sitä harmitella kun ei ole voittanut lotossakaan?? :DD

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi et ymmärrä heitä, joita harmittaa, kun eivät pääse lomalle?

Vierailija
4/26 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun muut käy kaukomailla, koska se olis musta kivaa. Ei voi mitään. Ja kyllähän se vituttaa, kun yhdessä harrastusporukassa ehdotetaan, että lähdetään yhdessä ulkomaille jonain viikonloppuna, ja sitten ei voi kun sanoa, että ei me nyt vain voida lähteä!

Tosin mä tykkään kyllä matkailla kotimaassakin, ja lähimaihinhan pääsee helpolla. Mutta silti: kyllähän se välillä ärsyttää, ettei voi matkustella, vaikken mä nyt sitä joka päivä murehdikaan.

En suoraan sanottuna ymmärrä, mikä oli sun avauksen tarkoitus. Voisitko hieman selittää?

Vierailija
5/26 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se että ei päästä reissan! Reissaaminen on muutenkin raskasta ja mielummin oon tässä kotosalla rauhassa kun pakkailen ja mietin kaikki vakuutukset, reitit yms. mitä muuta kaikkea...

Paremmin rentoudun ihan kotosalla tai vaikka lähimetsässä tai jossain kotipaikan nähtävyydessä.

ap

Onko nämä joita tämä harmittaa niin matkustelleen lapsena vanhempiensa kanssa vai miksi on pakko päästä matkalle?

Vierailija
6/26 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieniin reissuihin sen sijaan on lähes kaikilla mahdollisuus. Vähän kummallista rinnastaa nämä kaksi asiaa. Lottovoitosta haaveileminen on todella epärealistista, mutta kyllähän reissuun pääsee kohtuupienelläkin rahalla, jos näkee vähän vaivaa (halpalennot jne.).

Mikä oli pointtisi?? Saa kai sitä harmitella kun ei ole voittanut lotossakaan?? :DD

Vierailija
7/26 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hahahhaa

Vierailija
8/26 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

13-15v ei todellakaan ole mikään esiteini.

Vierailija
9/26 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

periaatteessa varaa matkustaa. Me ei vain välitetä. Tuhlaamme rahamme mielummin johonkin muuhun.

Ehkä joskus viiden vuoden päästä voisi miehen kanssa lähteä johonkin kaupunkilomalle. Kaukomaihin mua ei saisi kirveelläkään.

Lomailla voi vaikka takapihallaan, jos asiaan oikein asennoituu. Meillä parhaat lomat suuntautuvat isovanhempien luo. Pääsee näkemään vanhoja tuttuja ja tarvittaessa lapsille järjestyy hoitoapua.

Vierailija
10/26 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä, että jonkun mielestä olisi kivaa päästä lomalle?

Mikset ymmärrä sitä, että ihmiset tahtoo erilaisia asioita?

Vierailija
11/26 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ihmiset ovat erilaisia..

Miksi itse tykkään matkustamisesta: olen kiinnostunut eri kulttuureista, kielistä (kielitaidon ylläpitäminen ja kehittäminen käytännöössä), historiasta ja on todella antoisaa tutustua erilaisiin ihmisiin ja luonnonkauniisiin paikkoihin. Olen aivan innoissani esim. historiallisista kohteista, ne ovat aina olleet intohimoni :)

Perhereissuilla tietenkin tehdään kompromisseja, mutta mitään pelkkää rannalla löhöilylomaa emme harrasta.

no sepä siinä on että ei mua harmita se että ei päästä reissan! Reissaaminen on muutenkin raskasta ja mielummin oon tässä kotosalla rauhassa kun pakkailen ja mietin kaikki vakuutukset, reitit yms. mitä muuta kaikkea... Paremmin rentoudun ihan kotosalla tai vaikka lähimetsässä tai jossain kotipaikan nähtävyydessä. ap Onko nämä joita tämä harmittaa niin matkustelleen lapsena vanhempiensa kanssa vai miksi on pakko päästä matkalle?

Vierailija
12/26 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

no sepä siinä on että ei mua harmita se että ei päästä reissan! Reissaaminen on muutenkin raskasta ja mielummin oon tässä kotosalla rauhassa kun pakkailen ja mietin kaikki vakuutukset, reitit yms. mitä muuta kaikkea...

Paremmin rentoudun ihan kotosalla tai vaikka lähimetsässä tai jossain kotipaikan nähtävyydessä.

ap

Onko nämä joita tämä harmittaa niin matkustelleen lapsena vanhempiensa kanssa vai miksi on pakko päästä matkalle?

niin et kykene ymmärtämään, miksi muita huvittaa? Voi voi, ap, sulla on vielä paljon opittavaa elämästä!

En aio nyt seikkaperäisesti selitellä sulle miksi matkusteleminen on kivaa, koska veikkaan, että se menisi hukkaan. Sen voin kuitenkin sanoa, että vanhempien kanssa en ole matkustellut, vaan ihan itse ja omatoimisesti.

Vierailija
13/26 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsuudenperhe matkusti joka vuosi johonkin, parhaina vuosina kahdesti.

Juuri siksi mua ei voisi vähempää kiinnostaa matkustaminen.

-10

Vierailija
14/26 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kotoisin maatilalta eli koko lapsuuden vanhemmat (ja perhe siinä mukana) oltiin sidottuna siihen maatilaan. Missään ei käyty kuin päiväseltään. Kun vanhemmat luopuivat lehmistä, sama tahti jatkui edelleen. Eivät käyneet missään. Lieneekö tottumusta vai eikö vain huvita?

Lehmät on olleet nyt poissa 20 vuotta, eikä edelleenkään liikuta mihinkään!

Minä taas tarvitsen reissailua. Ulkomailla käyn 2-4 kertaa vuodessa (ei siis paljoa) ja pienempiä kotimaanmatkoja joka kuukausi. On ihanaa nähdä uusia paikkoja. Olen juuri sellainen reissaaja, joka kieli vyön alla ravaan paikasta toiseen, enkä malta jäädä loikoilemaan hetkeksikään. Siskoni taas samalla lapsuustaustalla harrastaa all-inclusive-matkoja löhöilyineen ja valmisretkineen. Meitä on siis moneksi!

se että ei päästä reissan! Reissaaminen on muutenkin raskasta ja mielummin oon tässä kotosalla rauhassa kun pakkailen ja mietin kaikki vakuutukset, reitit yms. mitä muuta kaikkea...

ap

Vierailija
15/26 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kerran olet kotona ja rahasta on tiukkaa?

Vierailija
16/26 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koskaan päässyt matkustelemaan?

Mulla oli vähän samankaltainen tilanne nuorempana, kun miehen kanssa opiskeltiin molemmat ja elettiii tosi köyhää elämää, niin ei me koskaan haaveiltu matkustelusta. Itse asiassa taidettiinpa puhuakin, että ei edes haluta matkustella, että on kivempi olla kotona.

No sit kerran sattui semmonen tapaus että "jouduimme" lähtemään ulkomaille matkoille, ja se oli menoa sit. Tykästyimme todella matkusteluun ja ihmettelin miten olinkin kuvitellut, että matkustelu ei olisi kivaa. Sen jälkeen onneksi rahatilanne parani ja olemme päässeet matkoille pari-kolme kertaa vuodessa.

Mutta olisiko ap niin, että koska sulla ei ole mahdollista matkustaa, sä uskottelet itsellesikin, että matkustelu on rankkaa jne.

Vierailija
17/26 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerronpa silti oman mielipiteeni.

Olen lapsuudesta lähtien ollut joka kesä reissussa. On ihanaa käydä eri maissa. Syödä välillä jotain muutakin, kuin suomalaista ruokaa. Ihanaa päästä oikeasti johonkin aurinkoiseen paikkaan, sen sijaan, että lukee päivästä toiseen lehtien lööppejä lähenevästä sateesta.

Olen läpi vuoden kotona. Samoissa nurkissa aamusta iltaan. Suomessa reissaaminen ei todellakaan kiinnosta! HALUAN POIS!!!

Vierailija
18/26 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuolla jo joku kertoi, että on kiinnostunut kulttuureista ja historiasta, tämän ymmärrän ihan hyvin...

Ja miten niin matkustaminen ei muka ole rankkaa? Ne reissut mitä minä olen tehnyt ovat vaatineet kyllä suuria ponnisteluja.

Olen toki itsekin käynyt esim. Norjassa joka oli valloittava maa :)

Mutta en silti harmittele sitä etten sinne pääse rahan takia. Voin tässä muutaman vuoden säästellä ja sitten tehdään taas joku halpamatka sinne samaan paikkaan jossa käytiin....

ap

Vierailija
19/26 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

No jos kokeilisit niin ekä tietäisit.. ;)

Vierailija
20/26 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mekään olla reissattu. Se on silkkaa liian helppoon elämään tottumista jos märisee siitä ettei pääse Etelään!

Halvallakin voi tehdä kaikkea kivaa! Vaikkapa retki lähiuimarannalle tai lähimetsään on ilmainen, ei maksa mitään. Pyydätte ystäviä kylään ja vietätte iltaa nyyttärihengessä.

Lapset eikä aikuiset tarvitse kalliita merkkivaatteita, kirpparilta saa kivoja, persoonallisia ja muodikkaitakin edullisesti.

Ulkona ei tarvitse syödä, terveellistä kotiruokaakin voi tehdä hyvää ja edullista.

Astioiden tai sisustuksen ei tarvitse olla kallista. Vuokralla voi asua mukavasti.

Itse sain lapsen nuorena, 20v opiskelijana, mieskin opiskeli. Totuttiin elämään niukasti ja näin on ollut mahdollista opiskella pitkälle vaikka onkin lapsia useampi.

Olen siis ilmeisesti niitä joita nämä merkkitietoset ja matkustelevat mammat katselevat säälien, ihan turhaan koska elämäni on erittäin antoisaa. Kohtapuoliin olisi varaa siihen reissailuunkiin, mies valmistuu kohta TKK:sta ja työpaikkaa on jo tarjoiltu. Itse tällä hetkellä olen kotona lasten kanssa ja tämäkin on mahdollista vaikka kuinka pitkään jos arvot on kohdillaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän seitsemän