Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mulla sektioaika viikon päästä ja hassu kysymys.

Vierailija
27.05.2010 |

Eli haittaako päivämeikit jotain vai pitääkö pestä pois?

Eli siis joku puuteri ja ripsari. Ennen sitä kun mennään vierailla käymään. :D

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pääsin ylös sängystä vasta seuraavana päivänä sektion jälkeen, eli meikit olisi jääneet pesemättä aika pitkäksi aikaa.

Vierailija
2/22 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni aikoinaan oli myös sektioaika eikä kyllä tullut mieleen laittaa meikkiä ensin. Ei tosin käyty kylässäkään juuri ennen sitä. :) Mutta leikkaussaliin mennessä otettiin vielä kaikki korutkin pois multa ainakin. En tiedä olisiko laitettu pesemään naama, jos olisi ollut meikkiä. Vaiks kai sitä voi joutua hätäsektioonkin eikä siinä mitään meikkejä käydä pesemään, jos joku on tullut ripsareissa synnyttämään.

Mutta ei siis virallista tietoa mulla. Soita synnärille ja kysy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai pissalle pakottivat vuorokauden jälkeen, pyörryin vessaan sillä reissulla. Suihkussa kävin ehkä joskus vähän vajaa 2 vrk sektiosta. En olisi kyennyt pesemään meikkejä siis todella pitkään aikaan pois. Suunniteltu sektio mullakin.

Vierailija
4/22 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei puhtauden takia vaan siksi, että ihon väriä ja kynsien väriä on pystyttävä tarkkailemaan. Näin siksikin, vaikka hapettumista seuraamaan on olemassa laitteita.

Vierailija
5/22 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

enpä laittais, eikait se meikki niin tärkeätä ole? Menetkö oikeasti vielä sektio aamuna jollekin kylään???

Vierailija
6/22 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

suunniteltu sellainen oli. Karvat ajeltiin (ei kokonaan), peräruiske edellisiltana. En suosittelisi meikkejä siksi, että puudutus (mulla spinaali) aiheutti todella kovan nenä-silmä-ärsytyksen. Mukavampi olla luonnonkauniina kuin pandakarhuna, jos näin tapahtuisi sinullekin. Jos ei ärsyttäisikään, niin nudena se lapsikin maailmaan tulee.

Vierailija
7/22 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän sairaalassa ensimmäinen suunniteltu sektio on heti aamulla klo 8, seuraava tulee noin parin tunnin päästä. Kuulostaa omituiselta. Muutenkin opettelisin olemaan ilman meikkiä, sillä vauvan hoidon lomassa ei ihan joka päivä ole tullut ehdittyä meikattua vaikka vieraita on kyllä käynyt ja kaupingillakin on pistäydytty.

Mutta toisaalta ihanaa, että sektioon menevän suurin huolen aihe on laittaako meikkiä vai ei.

Vierailija
8/22 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli ihan kaikki meikit päällä, ripsarit+ rajaukset+puuterit+huulikiillot :) Eipä niistä kukaan mitään sanonut. Jos nukutetaan niin silloin ois parempi olla ihan naturellina että pystyvät tarkkailemaan ihon väriä yms. mut suunniteltu sektio tehdään puudutuksessa joten siinä pystyy juttelee omista fiiliksistä. Mulle tehtiin illalla kymmenen aikaan sektio, seuraavana aamuna kahdeksan aikoihin olin jo jalkeilla ja käväisin naaman pesulla ja hieman uutta ehostusta lisäämässä :)

Vierailija
9/22 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli ihan kaikki meikit päällä, ripsarit+ rajaukset+puuterit+huulikiillot :) Eipä niistä kukaan mitään sanonut. Jos nukutetaan niin silloin ois parempi olla ihan naturellina että pystyvät tarkkailemaan ihon väriä yms. mut suunniteltu sektio tehdään puudutuksessa joten siinä pystyy juttelee omista fiiliksistä. Mulle tehtiin illalla kymmenen aikaan sektio, seuraavana aamuna kahdeksan aikoihin olin jo jalkeilla ja käväisin naaman pesulla ja hieman uutta ehostusta lisäämässä :)

Lämpörullat kehiin ja muista käydä nyt heti laitattamassa uusi väri, ettei kasvuraja näy. Sormien kynsiä ei voi lakata, kun haittaa veren happiarvonmittaamista, mutta ehdottomasti pedikyyri. Henkilökunnalla ei saa olla esim sormuksia, kelloa tai ranneketjuja hygienian takia, joten sun kannattaa ne laittaa, että varmasti erotut. Muilla vois olla vielä lisää hyviä vinkkejä, kun kolmen alle nelivuotiaan kanssa on jo osa kaunistautumistaidoista päässyt ruostumaan, mutta ei sentään niin pahasti, etteikö joka aamu tulisi herättyä klo kuusi meikkaamaan

Vierailija
10/22 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille ei ainakaan kerrottu monelta sektio tehdään, aamulla 6 piti olla osastolla ja puolen päivän aikaan vasta leikattiin. Yks kiireellinen sektio tuli siihen ennen mua. Asuin siis lähellä sairaalaa, muuten olisi pitäny mennä jo edellisiltana. Eipä tuossa ennen sektiota olis kyläilemään ehtiny.

Vierailija
11/22 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jouduin ennen suunniteltua sektiota peseytymään päästä varpaisiin ja poistamaan kaikki korut...

Vierailija
12/22 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tämä vaikkei mulla ollut meikin häiventäkään...

Vierailija
13/22 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut kaikki lähtee kuitenki ja korut joutuu kaikki ottaa pois.

Vierailija
14/22 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä sinne mennään jo aamusta valmiiksi, joten kyläilemään tuskin ehtii.

Vierailija
15/22 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekä varpaista että sormista jotta hapettuminen näkyy selvästi. Toki hapetuslukukin usein katsotaan jos tarvitaan.

Itse leikkauksissa ollessani on naaman väriäkin henkilökunta katsonut ihan "luonnostaan" vaikka meikin käyttöä ei ole kiellettykään. Itselleni on turvallisempi olo kun henkilökunta pystyy nopeasti katsomaan että onko naama terveen punakka vai menikö nenä valkoiseksi.

Kestovärit ripsissä ja kulmissa ovat mielestäni kätevät joka tapauksessa. Vanhat ripsivärit poskilla taas eivät ole kovin hehkeät.

Vierailija
16/22 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että olo voi olla kipeä ja jäykkä kauan aikaa ja et välttämättä ole ihan freesi näky jos vasta kolmantena päivänä pääset pesemään meikit pois. Itse pesisin kasvot ennen toimenpiteeseen menoa.

Vierailija
17/22 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta vein eskarilaisen päiväkotiin. SIinä anäin vielä "muuta maailmaa". Mutta onneksi olen aina luonnonkakunis, niin ei tarvinnut meikkejä ihmetellä. Sairaalassa tosin olisi olut perumahdollisuus ennen leikkausta. Vaihdetaanhan siellä vaatteetkin ym. esivalmistelut tehdään.

Vierailija
18/22 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo totta.

Vierailija
19/22 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten jotkut jaksaa heti alkaa v*ttuilee täällä, kyllä mulla oli meikkiä sektiossa, mut mitäs sitten? Hiuksiakin laitoin sairaalassa, eihän siellä ollut mitään muuta ku aikaa! Jos ois pitänyt meikit poistaa sektioon mennessä, se ois ollu ihan ok, oisin kuitenkin aamulla meikannut hieman uudestaan koska oli sitä aikaa. On mullakin 2pientä lasta, mut joka aamu kyllä löytyy se 20min et saa laitettua itsensä!

Vierailija
20/22 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin ei tarvitse meikkejä/meikittömyyttä miettiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kolme