Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusperheistä:

Vierailija
27.05.2010 |

Onko hyvinkin yleistä, että ussperheen äiti hoitaa molempien lapset? En nyt siis tarkoita, että hoitaa iltapesut tai vaipanvaihdot, vaan esim herää aina kaikkien lasten kanssa, ulkoilee jne... Mies saattaa jopa lähteä omiin menoihinsa.

Kaiken huipuksi (juu, puhun omasta perheestäni) mieheni ex oli kysynyt, voisinko minä vahtia lasta juhannuksena. Siis miehellä on jo puoli vuotta sitten sovittu meno, joten hän ei ole edes kotona.

Siksi tätä kyselen, koska kieltäydyin, on menoa jossa omatkin lapset aiheuttaa lisätyötä, mutta heidät haluan (ja isäntäväki myös) mukaan, mutta nyt minua on alkanut mietityttämään, että olisiko sittenkin pitänyt suostua..? Eli onko yleistäkin tällainen, suostutteko te?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoidatko lasta juhannuksena vai et. Kuinka säännöllisesti on teillä muutoin?

Vierailija
22/38 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä yksi yhteinen ja miehellä vanhempi etälapsi aiemmasta suhteesta. Olen alun alkaen tehnyt selväksi, että isätapaamiset on tarkoitettu siihen, että lapsi tapaa isäänsä. Toki olen kotona ollessa tehnyt ruokaa, siivonnut lapsen jälkiä, ja yleensä touhuamme perheenä kaikenlaista. En sinun tarvitse suostua tuollaiseen järjestelyyn, onhan sinunkin lapsillasi oikeus olla vain sinun kanssasi juhannuksena, ja toisilla oikeus olla oman vanhemman kanssa. Kuulostaa vähän siltä, että miehesi ex tarvitsee lapsenlikkaa, ottakoot maksullisen lapsenvahdin, jos sellaista tarvii.

se tehtiin kyllä minulle heti selväksi, mutta kun tuntui että mies oli sitä mieltä että on minun velvollisuuteni tarjota vapaa-aikaa lapsen äidille, ja niin viestien perusteella ajattelevat monet muutkin. Kaipa minä sitten olen paha äitipuoli:( Eikä siis kyse ole siitä että tarjoaisin miehelleni sitä vapaa-aikaa, lapsen ei "kuuluisi" tuolloin olla meillä, vaan tosiaan hänen äidilleen jota en ole edes ikinä tavannut.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiaa, sillä olemme saamassa miehen kanssa ensimmäisen yhteisen lapsen ja sitä kautta muuttamassa yhteen. Edellisestä suhteesta minulla on 4v poika, joka ei ole isänsä kanssa missään tekemisissä tämän isän omasta tahdosta (ei ole ollut koskaan eikä siis tule olemaankaan).

Mies on ollut nyt jo todella paljon lapseni kanssa tekemisissä, koska käytönnössä viettää kaiken aikansa meidän luonamme. Toki meillä on myös kahdenkeskistä aikaa mutta olemme molemmat perhekeskeisiä, joten on luonnollista että poika on mukana.

Ehkä suurin mietinnän aihe on se, että miten esim. lasten vahtiminen tällaisessa tapauksessa menee jos haluan vaikka lähteä viihteelle ystävieni kanssa. Pitäisikö minun hommata pojalle toinen lapsenvahti kun taas mies jää vauvan kanssa siksi aikaa. Tuntuisi vähän tyhmältä, koska samassa taloudessa siinä vaiheessa asutaan ja eletään lapsiperheen arkea.

Tosiaan, tähän mennessä mies on kyllä esim. hoitanut poikani iltapaloja sun muita arkirutiineja, joten on ollut mukana ihan alusta lähtien (ja nämä asiat mies on tehnyt omasta tahdostaan, ei minun pyynnöstäni).

Vierailija
24/38 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieheltäsi, miksi ei ota lapsiaan juhannuksena mukaansa??

Me olemmme aina viettäneet juhlat perheenä, johon kuuluu yhteiset ja miehen edelliset lapset.

Vierailija
25/38 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen pyytänyt että saisi olla maanantaihin, jolloin siis olisi minun vastuullani joo, ei olisi ongelma. saisivat sisarukset olla yhdessä. Mulla vaan tosiaan itsellä menoa tuolloin juhannusaattona, niin en kaipaisi yhtään lisähoidokkeja. Tuli vaan sellainen olo että mulla suurempi velvollisuus hoitaa lapsi kuin hänen vanhemmillaan. Mies ei voi perua menoaan, tai ei kannata, kun on maksenut sen jo.

ap

Vierailija
26/38 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joissa äitipuolta käytetään ilmaisena lapsenvahtina.

Eri asia jos puolison lapsi asuu uusperheessä, mutta aika outoa minusta, jos oma isä ja äiti dumppaavat lapsensa äitipuolelle isompien juhlien ajaksi.

Vierailija
27/38 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun mies painui lasten äidin kanssa baariin.

Onneksi kaveri lähti suhteesta, oli kyllä outoa!

Vierailija
28/38 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiaa, sillä olemme saamassa miehen kanssa ensimmäisen yhteisen lapsen ja sitä kautta muuttamassa yhteen. Edellisestä suhteesta minulla on 4v poika, joka ei ole isänsä kanssa missään tekemisissä tämän isän omasta tahdosta (ei ole ollut koskaan eikä siis tule olemaankaan). Mies on ollut nyt jo todella paljon lapseni kanssa tekemisissä, koska käytönnössä viettää kaiken aikansa meidän luonamme. Toki meillä on myös kahdenkeskistä aikaa mutta olemme molemmat perhekeskeisiä, joten on luonnollista että poika on mukana. Ehkä suurin mietinnän aihe on se, että miten esim. lasten vahtiminen tällaisessa tapauksessa menee jos haluan vaikka lähteä viihteelle ystävieni kanssa. Pitäisikö minun hommata pojalle toinen lapsenvahti kun taas mies jää vauvan kanssa siksi aikaa. Tuntuisi vähän tyhmältä, koska samassa taloudessa siinä vaiheessa asutaan ja eletään lapsiperheen arkea. Tosiaan, tähän mennessä mies on kyllä esim. hoitanut poikani iltapaloja sun muita arkirutiineja, joten on ollut mukana ihan alusta lähtien (ja nämä asiat mies on tehnyt omasta tahdostaan, ei minun pyynnöstäni).

TEILLÄHÄN ON IHAN ERI TILANNE KUIN AP:LLÄ; TE ASUTTE YHDESSÄ JA POJALLASI EI OLE MUKANA OLEVAA ISÄÄ, VAAN MIEHESI TIETÄÄ MIHIN ON LÄHDÖSSÄ.

Tuo teidän tilanne on monesti paljon helpompikin.

Vierailija
29/38 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieheltäsi, miksi ei ota lapsiaan juhannuksena mukaansa??

Me olemmme aina viettäneet juhlat perheenä, johon kuuluu yhteiset ja miehen edelliset lapset.

Vierailija
30/38 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai isänhän omat lapset kuuluisi hoitaa. Meilläkin edellinen vaimo laittoi lapset hoitoon, että pääsi uutta miestä etsimään. On jo eronnut ja lapsen tehnyt, nyt pitäis taas uusi mies löytää. En halua olla hoitajana ,tämmöisen asia takia.

Vierailija
31/38 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sua vedätetään.

Tietenkään et suostu jos sulla oma meno. Eihän isäkään suostu kun oma meno. Ja äiti haluaa kans oman menon.

Jos sulla aikaa ok, mut älä menojas muuttelemaan. Sanot vaan et on menoa, ei käy tänään.

Vierailija
32/38 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tarvitse hoitaa niinhän näillä kaikilla muillakin asianomaisilla näyttää olevan sovittua menoa. Ja meillä ainakin se jonka vastuulle lapsi kuuluu sinä päivänä joutuu joustamaan omista menoistaan mikäli ei lapsenvahtia saa. Toki aina kysellään että jos jollain ei ole menoa niin pystyykö hoitamaan lasta. Hoitoon ottaminen on täysin vapaaehtoista. Mieti nyt mitä jos lapselle tapahtuisi jotain kun olisi sinun valvonnassa... mikä huuto siitä tulisi. Joko isä peruu ohjelmansa tai lapsen äiti et sinä!

Vierailija
33/38 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään tuntuu, että äitipuolen pitäisi sietää ihan mitä tahansa, koska "on tiennyt mihin soppaan lusikkansa laittaa".

Sinun lapsilla on yksi äiti, niin on lapsipuolellasikin.

Lapsi on teillä nimenomaa tapaamassa isäänsä, rakentamassa isäsuhdettaan ja suhdettaan sisaruksiin. Sinun rooliksi riittä perustarpeiden täyttö niiltä osin kuin on tarpeen, eli perusarjessa tasapuolisesti ja ystävällisesti kohteleminen. Rakastaa ei tarvitse niinkuin omaa lasta, sehän olisi jo luonnotonta.

Ja kyllä, olen myös äitipuoli ja hoitanut muutaman kerran yksin myös miehen lasta. Mutta ei tulisi mieleenkään, että hoitaisin jotta lapsen äiti pääsee ryyppäämään!!

Vierailija
34/38 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiaa, sillä olemme saamassa miehen kanssa ensimmäisen yhteisen lapsen ja sitä kautta muuttamassa yhteen. Edellisestä suhteesta minulla on 4v poika, joka ei ole isänsä kanssa missään tekemisissä tämän isän omasta tahdosta (ei ole ollut koskaan eikä siis tule olemaankaan). Mies on ollut nyt jo todella paljon lapseni kanssa tekemisissä, koska käytönnössä viettää kaiken aikansa meidän luonamme. Toki meillä on myös kahdenkeskistä aikaa mutta olemme molemmat perhekeskeisiä, joten on luonnollista että poika on mukana. Ehkä suurin mietinnän aihe on se, että miten esim. lasten vahtiminen tällaisessa tapauksessa menee jos haluan vaikka lähteä viihteelle ystävieni kanssa. Pitäisikö minun hommata pojalle toinen lapsenvahti kun taas mies jää vauvan kanssa siksi aikaa. Tuntuisi vähän tyhmältä, koska samassa taloudessa siinä vaiheessa asutaan ja eletään lapsiperheen arkea. Tosiaan, tähän mennessä mies on kyllä esim. hoitanut poikani iltapaloja sun muita arkirutiineja, joten on ollut mukana ihan alusta lähtien (ja nämä asiat mies on tehnyt omasta tahdostaan, ei minun pyynnöstäni).

käytös voi muuttua nihkeämmäksi sinun lastasi kohtaan kun yhteinen lapsenne syntyy. Paljon riippuu tietysti sisarusten keskinäisistä suhteistakin että miten paljon vanhemmat joutuvat "erotuomareiksi". Siinä vaiheessa saatta jako "minun lapsi ja sinun lapsi" tulla esille ja sen on todella väärin lasta kohtaan.

Siksipä sinun kannattaisi jo etukäteen jutella miehesi kanssa asiasta.

Oletko huomannut onko miehesi aidosti kiintynyt poikaasi? Eli touhuaako hänen kanssaa mielellään vai vain miellyttääksesi sinua? Se nimittäin on aistittavissa ja havaittavissa.

Vierailija
35/38 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä lapsen isä taikka äiti muuttaa suunnitelmiaan, et sinä.

Olen ollut kanssasi samassa tilanteessa ja noi on välillä aikas hankalia.Varsinkin jos lapsen vanhemmat on napit vastakkain.

Vierailija
36/38 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään tuntuu, että äitipuolen pitäisi sietää ihan mitä tahansa, koska "on tiennyt mihin soppaan lusikkansa laittaa".

Sinun lapsilla on yksi äiti, niin on lapsipuolellasikin.

Lapsi on teillä nimenomaa tapaamassa isäänsä, rakentamassa isäsuhdettaan ja suhdettaan sisaruksiin. Sinun rooliksi riittä perustarpeiden täyttö niiltä osin kuin on tarpeen, eli perusarjessa tasapuolisesti ja ystävällisesti kohteleminen. Rakastaa ei tarvitse niinkuin omaa lasta, sehän olisi jo luonnotonta.

Ja kyllä, olen myös äitipuoli ja hoitanut muutaman kerran yksin myös miehen lasta. Mutta ei tulisi mieleenkään, että hoitaisin jotta lapsen äiti pääsee ryyppäämään!!

lapset olivat pieniä tyttöjä ja isä oli sen verran vanha ,ettei niin osannu hoitaa. Tytöt roikkuivat koko ajan kimpussani. Ä rsytti kun lasten äiti käytti röyhkeästi hyväkseen minua.

Vierailija
37/38 |
29.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

samoin mun lapset, eli uusperheen myötä olemme myös suurperhe. Hoidan miehen lapsia kuin omiani ja hän minun lapsiaan kuin omiaan. En mitenkään voisi toimia kuten ap.

vai mikä oli pointti, mutta ethän mitenkään voi verrata itseäsi ja aptä. Ihan eri tilanne..

Vierailija
38/38 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseen ei varmasti satu, kun on vasta 2v. Eli ellei äiti juuri sinä päivänä sanoisi, että et sitten, lällälää, tänään pääse katsomaan pikkusisartasi, niin ei edes tajuaisi asiaa. Enkä usko että näin kävisi:)

Mulla ja miehellä siis "omat" esikoiset. Ja mies siis kai oletti, että kun en juo, voisin ihan hyvin ottaa lapsen. Epäilen, että saattanut puolittain luvata että otan, ja siksikin harmistui. Mutta tosiaan lapsi tosi arka ja takertuva, jäisi multa juhlat aika vähiin.

Ja kun ne sattuvat olemaan lähisukulaisen synttärit, täyttää vieläpä pyöreitä, niin en kehtaisi olla menemättä. Tiedän kuitenkin että mun menoni olisi muillekin rasite, kun en pystyisi saman aikaisesti kantamaan sekä vauvaa että tätä 2v, ja vielä vahtimaan 5-vuotiastani.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kahdeksan