Ällöttää kun jotkut päästävät lapsensa kouluun
tai päiväkotiin HIUKSET, vaatteet tai molemmat likaisina,siis pesemättöminä, en puhu nyt parista aamulla syntyneestä tahrasta paidalla. yäk!
mitä ihmettä tällaisten vanhempien päässä liikkuu, jotka eivät huolehdi lapsen hygieniasta tai opeta siitä huolehtimista? En ymmärrä.
Kommentit (12)
Ei sitä voi yhtenään pestä. Eihän se sitten pidä yhtään enää kosteutta. Tänään ei kyllä suostunut likaista takkia laittamaan vaan laittoi toisen puhtaan.
Minusta lasteni hiukset on ihan puhtaat. Tosin ne pestään shampoolla ehkä kerran kuussa, joten en tiedä näyttäisikö ne sinusta likaisilta.
Kammataan taas hiustenleikkuun yhteydessä.
aina aamulla kouluun, että tukka on takaa aina kamalan takussa:)
Ja oli kyllä likaiset tennarit ja farkutkin vissiin tänä aamuna.
Varsinainen peikkotyttö.
koululaiset lähtee. Murkku varsinkin pitää kynsin ja hampain kiinni hupparistaan ja farkuistaan, eikä anna niitä joka ilta pesuun.
tai päiväkotiin HIUKSET, vaatteet tai molemmat likaisina,siis pesemättöminä, en puhu nyt parista aamulla syntyneestä tahrasta paidalla. yäk!
mitä ihmettä tällaisten vanhempien päässä liikkuu, jotka eivät huolehdi lapsen hygieniasta tai opeta siitä huolehtimista? En ymmärrä.
mun murkkupojat käyvät jokaikinen aamu suihkussa ja pesevät myös hiukset ja ottavat puhtaat vaatteet kaapista,ovatkin ihmeellisiä kun ovat jo pk.iästä olleet tarkkoja vaatteistaan,mutta mielummin niin .
Kaikki vanhemmat eivät jaksa kiistellä aamulla hiusten kampaamisesta tai tennareista. Ja kaikilla lapsilla ei ole aamulla vanhempia kotona ohjeistamassa, vaan valitsevat ihan itse mitä laittavat. Äidin valkkaamat voidaan hyvin jättää valitsematta...
ja on niistä hyvin tarkka, vaikka on vasta 3. luokalla. Mut hiuksiaan ei kerkeä kampaamaan, pitäis herättää ainkin puoli tuntia aiemmin, että kerkeäis.
Odotahan, kun lapsi alkaa itse valikoimaan vaatteitaan. lempipaidat ja housut pidetään mustanpuhuviksi eikä millään anneta pesuun. Itse pihistelen likaisia vaatteita, välillä revin itkun kanssa päältä. Vaatteita kaapeissa riittää, mutta kun vain tietyt kelpaavat. Tukat on puhtaita ja kammattuja, mutta voi noita poikien vaatteita, ihan itseäkin hävettää. Aina en huomaa sukkien reikiäkään, kun itse aamuisin kouluun lähtevät. Huh hei!
Olen huomannut et akateemisten lapset ei kulje merkki kuteissa ja vaatteetkin voi olla aikas nuhruset ja ehkä vähän likasetkin.
Alempi sosiaaliluokka taas pukee lapset vimpan päälle. Löytyy merkit ja uusin muoti. On suorat lipat jne.
Meillä lapsi käy kerran viikossa kylvyssä ja tukka pestään silloin. Hampaat, naama, kädet, pylly pestään päivittäin, varpaat tarvittaessa. Saa juoksennella ilman kenkiä..
Vaatteet vaihdetaan joka päivä, ei kyllä tarttis, mut olen vähän neuroottinen sen suhteen
Mutta on tarkka että kouluun lähtiessä on puhtaat ja silitetyt vaatteet. Pesee hiukset shampoolla 2 kertaa viikossa, käy suihkussa aamuin illoin ja omistaa jostain syystä lähes huvittavan kokoelman ties mitä miesten hajusteita. Tosin osaa käyttää niitä asiallisesti.
Mutta tukka on kyllä hieman epäsiistin mittainen. Tykkää siitä sellaisena. Voi näyttää sotkuiselta, siis. Ja ne vaatteet tosiaan sotekutuu helposti kun pitää mennä eikä meinata...
Mun kuopuksella on tänään tosi likaiset kumitossut ja kaamean kuppainen punainen takki. Huomenna on etäpäivä ja pesen mukulan kamat tämän sadeviikon jälkeen. Tukka on puhdas mutta sekin hieman epäilyttävän näköinen ja ulkohousuissa on liimapaikka.