Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käytiin sitten eilen velkaneuvonnassa, haluaako joku kysyä jotain? ev

Vierailija
27.05.2010 |

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli laskut menevät ulosottoon jatkossakin ja lainaa saamme, kunhan mä saan töitä. Siihen asti sossu auttaa. ap

Vierailija
2/22 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli laskut menevät ulosottoon jatkossakin ja lainaa saamme, kunhan mä saan töitä. Siihen asti sossu auttaa. ap

Mutta hyvä jos sossu auttaa, niitä rahoja kun ei tarvii maksaa takaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voitte saada lisää lainaa, jos entisetkin asiat on retuperällä?.

kyseessä on takuusäätiön halvempikorkoinen laina, jolla on tarkoitus maksaa entiset velat pois ja saada maksuerät pitemmälle aikavälille ja siten inhimillisiksi. Takuusäätiön laina on tarkoitettu juuri tähän tarkoitukseen ylivelkaantuneille ihmisille, mutta senkin saamisen edellytyksenä on, että voi jotenkin osoittaa pystyvänsä maksamaan sitten SEN lainan pois. Eli töissä pitäis olla.

Vierailija
4/22 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

(minä töissä), toimeentulotukea saatte sitten kun laskut on ulosotossa.

Vierailija
5/22 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se tapa kulutamme tulojen mukaan, siis olemme ilman ei niin tarpeellista hankita. Mutta ei ole velkaakaan, eikä sossusta saaatu mitään, ei se puoleen ole pyydettykäään.

Vierailija
6/22 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että joissakin tilanteissa on parempi antaa niiden laskujen mennä ulosottoon kuin yrittää maksaa niitä. Siis toimeentulotuen kannalta.

Vierailija
7/22 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

exän kanssa yhdessä otettu velka, masennus, ei siihen muuta tarvita.Kun rahaa vaan ei ollut ja syödäkin pitää. ap

Vierailija
8/22 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että joissakin tilanteissa on parempi antaa niiden laskujen mennä ulosottoon kuin yrittää maksaa niitä. Siis toimeentulotuen kannalta.

Vierailija
9/22 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kyllä näyttää pahalta.

Vierailija
10/22 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehellä pieni eläke ja itse olen työ markkina tuella. Ei ole lapsia enää kotona. M inulla ei ole vara hampaita kojata ja uudet silmälasitkin tarvitsisin.

Vierailija
11/22 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se tapa kulutamme tulojen mukaan, siis olemme ilman ei niin tarpeellista hankita. Mutta ei ole velkaakaan, eikä sossusta saaatu mitään, ei se puoleen ole pyydettykäään.

Minulla ei myöskään ole taloudellisia ongelmia MUTTA en jumalauta lähde ylimielisesti neuvomaan ihmisiä joilla raha-asiat ovat sotkussa.

Kuvittele vaikka työttömyys ja lapsen pitkä syöpähoito samaan aikaan ja se on siinä.

Vierailija
12/22 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

asioihin. Varmasti elämä alkaa helpottaa muutaman vuoden päästä. Tsemppiä.

Vierailija
13/22 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

asioihin. Varmasti elämä alkaa helpottaa muutaman vuoden päästä. Tsemppiä.

Vierailija
14/22 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei passaa olla ylimielinen.

Sukulaisperhe laski menonsa tulojensa mukaan ja säästövaraakin jäi. Äiti hyvillä palkoilla, isä duunarin liksoilla. Rakennettiin talo.

Lapsi sairastui syöpään ja isä jäi kunnan omaishoitotuella kotiin. Äiti puolestaan "ulkoistettiin". Tulot putosi todella rajusti. En jaksa koko kuviota selvittää, mutta rahasta on tiukkaa, ja kunnan vuokra-asunto ei ole vaihtoehto, kun hoidetaan halvaantunutta pyörätuolipotilasta, taloon on helpompi tehdä muutoksia ja oma rauha tärkeää. Ikäänkuin sairaudesta ei olisi tarpeeksi murhetta.

Elämä ei aina mene käsikirjan mukaan.

Vierailija
15/22 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksamista!

Vierailija
16/22 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 kk.

Vierailija
17/22 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lainat olla jo ulosotossa, että se takuusäätiö tms. auttaa?

Vierailija
18/22 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei myöskään ole taloudellisia ongelmia MUTTA en jumalauta lähde ylimielisesti neuvomaan ihmisiä joilla raha-asiat ovat sotkussa.

Kuvittele vaikka työttömyys ja lapsen pitkä syöpähoito samaan aikaan ja se on siinä.

On vakivirat,mutta kunei osata hoitaa raha asioita. Eivoi syyttää kuin itseään.

Vierailija
19/22 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

häpesittekö tilannettanne

Vierailija
20/22 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ihan hajalla talouden kanssa. Taustalla hengenvaarallinen sairaus, masennus (myös lapsen), yksinhuoltajuus ja nyt uuden ammatin opiskelu. Luottotiedot menivät. Omaa syytä, mitäs olin niin sinisilmäinen.

Terveyttään ei todellakaan voi ennustaa. Eikä näköjään työpaikkaakaan.

Juoksen nyt oman terveyteni, lapsen terapian ja koulutukseni välistä kolmiota. Byrokratia on aivan uskomatonta. Jokainen näistä tahoista tahtoo priorisoida itsensä.

Velkoja en ehdi edes ajatella, oletan niitä olevan ehkä 20000e. Koko olemassaolo tähtää velanmaksuun ja että lapseni kasvaa kelvolliseksi veronmaksajaksi.

Jäljellä oleva terveyteni ja elinaika saattavat juuri ja juuri riittää. Kyllä olisi päässyt yhteiskunta helpommalla jos äiti olisi aikoinaan ristinyt koipensa.