Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitäisikö pienten lasten kanssa työskenteleviltä kieltää tupakointi työpäivän aikana

Vierailija
27.05.2010 |

Nykyään tiedetään yhä enemmän ns. 3. asteen tupakka-altistuksesta. Eli tupakoitsijan hengityksessä erittyy myrkkyjä vielä pitkään tupakanpolton jälkeen, samoin vaatteissa kulkeutuu.

Esim. lastenhoitaja sylitellessään pieniä lapsia heti tupakkatauon jälkeen altistaa nämä tupakan karsinogeeneille.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kieltää.

Vierailija
2/12 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Em. haittojen lisäksi se olisi asennekasvatusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkohoitoon pitäisi myös joutua jos tupakoi, käyttää huumeita/viinaa raskaus aikana.

Vierailija
4/12 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin lastenhoitajan tupakoinnista.

Vierailija
5/12 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja monessa päiväkodissa onneks onkin työaikana tupakointikielto, ainakin täällä meijän alueella. Tosin jotkust sitä ei siltikään noudata :/

Vierailija
6/12 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi mun mielestä pitäisi kehittää joku systeemin, joka vahtii päiväkodin työntekijöitä sekä työ- että vapaa-aikana. Eihän niihin paskiaisiin voi luottaa ollenkaan, aina ovat nukkumassa työajalla, haukkumassa vanhempia, kiusaamassa lapsia tai muuten laiminlyömässä velvollisuuksiaan. Ja ehdottomasti vapaa-ajalla pitää elää kurissa ja herran nuhteessa, PK:n tädin pitäisi toimia esimerkkinä lapsille myös silloin, kun lapsi ei ole katsomassa.

Vierailija
7/12 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakoitsija haisee sen verra pahalta, että pienten lasten pitäisi säästyä siltä. Ikävää sekin jos oppivat pitämään tupakanhajua luonnollisena.

Vierailija
8/12 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat esimerkkinä auringolta suojautumisessa. pitkät hihat ja lahkeet täytyy olla.

Vierailija
9/12 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi mun mielestä pitäisi kehittää joku systeemin, joka vahtii päiväkodin työntekijöitä sekä työ- että vapaa-aikana. Eihän niihin paskiaisiin voi luottaa ollenkaan, aina ovat nukkumassa työajalla, haukkumassa vanhempia, kiusaamassa lapsia tai muuten laiminlyömässä velvollisuuksiaan. Ja ehdottomasti vapaa-ajalla pitää elää kurissa ja herran nuhteessa, PK:n tädin pitäisi toimia esimerkkinä lapsille myös silloin, kun lapsi ei ole katsomassa.

Vierailija
10/12 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolestani tupakoinnin voisi kieltää KAIKILTA työpäivän aikana, niin tupakoimattomat saisivat paremmin töitä. Nythän tupakoitsijoille on jo olemassa kisoja ja palkintoja, jos lopettaa. Mitöä saavat tupakoimatomat? Eivät mitään! Onpa reilua taas juu.

Vierailija
11/12 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolestani tupakoinnin voisi kieltää KAIKILTA työpäivän aikana, niin tupakoimattomat saisivat paremmin töitä. Nythän tupakoitsijoille on jo olemassa kisoja ja palkintoja, jos lopettaa. Mitöä saavat tupakoimatomat? Eivät mitään! Onpa reilua taas juu.

että mua ei ole ikinä häirinnyt ihmisten tupakkatauot. Poltin ennen itsekin, mutta todella harvoin töissä. Esim. yhdessä työpaikassa, jossa olin kesätöissä ja tuuraamassa muulloinkin, en käynyt koskaan tupakalla, en kertaakaan. Eri asia tietty, jos ramppaa joka ikisessä välissä röökillä, mutta jos nyt pitää pari taukoa päivän aikana, niin ei oo multa pois. Eikä mua myöskään kadehduta tuollaiset palkinnot.

Vierailija
12/12 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun miehen työpaikalla tupakoimattomat ja lopettavat saavat urheilu- ja kulttuuriseteleitä tuplasti tupakoiviin verrattuna.